AnonymBruker Skrevet 25. oktober #1 Del Skrevet 25. oktober Dere damer som har giftet dere, hvordan valgte du ut kjolen din? Jeg har et klart bilde av hva jeg ønsker og partneren min er veldig uenig i smaken min… Anonymkode: 12da2...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #2 Del Skrevet 25. oktober Mitt beste tips; ikke gift deg med en mann som har meninger om klær eller interiør 😂 Uansett. Han er "veldig uenig i smaken din". Hva er det med utgangspunkt i? Akkurat hva er det han ikke liker? Anonymkode: 390db...59c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. oktober #3 Del Skrevet 25. oktober (endret) Jeg hadde aldri giftet meg med kjole mannen jeg skulle gifte meg med ikke likte. Det var jo han som først og fremst skulle få sug i magen ved å se meg som sin brud. Aldri i livet om jeg hadde kledd meg i kjole han ikke reagerte positivt på. Jeg valgte ikke kjole, han gjorde det. Morsom historie å minnes, for veldig tidlig i vårt forhold, før noe frieri og egentlig noe snakk om at fremtiden sammen var fakta, fikk jeg en nydelig hvit kjole av ham. Oi nydelig, men stakkars mann, han forstår ikke at vi kvinner ikke bruker denne typen hvilt kjole bortsett fra når vi gifter oss, tenkte jeg. Jeg er veloppdradd nok til at jeg takket pent, men ja jeg trodde det var en tabbe. Hva han virkelig hadde ment med kjolen forsto jeg ikke før han fridde og sa humoristisk "Ja kjole har du jo allerede. " Kjolen hadde ikke vært en tabbe fra hans side, men et forsøk på å fortelle meg hva han tenkte om vår relasjon og hvilke ønsker og intensjoner han hadde om hva vårt forhold skulle lede til. Han forsøkte å fortelle meg at han at han hadde funnet the one, den store kjærligheten, sin kone. Og så skjønte jeg det ikke overhodet, men trodde han hadde gjort en stor tabbe. 🤣🤣🤣🤣🥰 Jeg kjøpte først en annen kjole da vi skulle gifte oss, men ombestemte meg, og giftet meg i den kjolen han ga meg i et forsøk på å fortelle meg om sine fremtidstanker og ønsker angående oss to. Jeg mente først at den han ga meg var noe for enkel, men hadde aldri tatt den på meg engang. Da jeg gjorde det la jeg merke til de nydelige detaljene jeg hadde oversett og skjønte jeg at jeg måtte bruke den. Den var perfekt på, og så var det den skjønne historien ved den også. ❤️ Ja morsomme historien også synes jeg. Så dum kan man være, og så feil kan ting tolkes. 😅🙈 Endret 25. oktober av Trolltunge 2 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #4 Del Skrevet 25. oktober Å gifte seg i noe mannen ikke liker er jo spesielt. Anonymkode: 248cc...9dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #5 Del Skrevet 25. oktober Det er du som skal gå i kjolen ikke din mann. Hvorfor har han en mening om kjolen din forresten? Anonymkode: 6f2b8...bfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #6 Del Skrevet 25. oktober Du skal gifte deg med en man som ikke liker smaken din? Hvorfor vil han ikke at du skal gå i noe du liker og føler deg vakker i? Anonymkode: 0d7f8...8ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #7 Del Skrevet 25. oktober Kjolen var helt og holdent min beslutning. Fikk den skreddersydd for å få den akkurat slik jeg hadde i hodet. Med mindre du ser for deg en kjole hvor puppa faller ut eller som ikke lar noe være opp til fantasien tenker jeg at han ikke har så mye han skulle ha sakt. Men da kan ikke du si noe på dressen han velger heller..... Anonymkode: 9b4fb...520 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. oktober #8 Del Skrevet 25. oktober (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dere damer som har giftet dere, hvordan valgte du ut kjolen din? Jeg har et klart bilde av hva jeg ønsker og partneren min er veldig uenig i smaken min… Anonymkode: 12da2...288 Det er du som skal ha på deg kjolen. Din mening teller mest. Viktigste er at du føler deg fin og komfortabel i kjolen på din store dag. Regner med han får velge sin dress selv? Endret 25. oktober av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. oktober #9 Del Skrevet 25. oktober Trolltunge skrev (29 minutter siden): Jeg hadde aldri giftet meg med kjole mannen jeg skulle gifte meg med ikke likte. Det var jo han som først og fremst skulle få sug i magen ved å se meg som sin brud. Aldri i livet om jeg hadde kledd meg i kjole han ikke reagerte positivt på. Jeg valgte ikke kjole, han gjorde det. Morsom historie å minnes, for veldig tidlig i vårt forhold, før noe frieri og egentlig noe snakk om at fremtiden sammen var fakta, fikk jeg en nydelig hvit kjole av ham. Oi, nydelig, men stakkars mann, han forstår ikke at vi kvinner ikke bruker denne typen hvilt kjole bortsett fra når vi gifter oss, tenkte jeg. Jeg er veloppdradd bok til at jeg takket pent, men ja jeg trodde det var en tabbe. Hva han virkelig hadde ment med kjolen forsto jeg ikke før han fridde og sa humoristisk "Ja kjole har du jo allerede. " Kjolen hadde ikke vært en tabbe fra hans side, men et forsøk på å fortelle meg hva han tenkte om vår relasjon og hvilke ønsker og intensjoner han hadde om hva vårt forhold skulle lede til. Han forsøkte å fortelle meg at han at han hadde funnet the one, den store kjærligheten, sin kone. Og så skjønte jeg det ikke overhodet, men trodde han hadde gjort en stor tabbe. 🤣🤣🤣🤣🥰 Jeg kjøpte først en annen kjole da vi skulle gifte oss, men ombestemte meg, og giftet meg i den kjolen han ga meg i et forsøk på å fortelle meg om sine fremtidstanker og ønsker angående oss to. Jeg mente først at den han ga meg var noe for enkel, men hadde aldri tatt den på meg engang. Da jeg gjorde det la jeg merke til de nydelige detaljene jeg hadde oversett og skjønte jeg at jeg måtte bruke den. Den var perfekt på, og så var det den skjønne historien ved den også. ❤️ Ja morsomme historien også synes jeg. Så dum kan man være, og så feil kan ting tolkes. 😅🙈 Er jo bare flaks at han ikke bomma med den kjolen da.. det kunne vært en bælstygg kjole. Hva da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. oktober #10 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Å gifte seg i noe mannen ikke liker er jo spesielt. Anonymkode: 248cc...9dc Han skal jo gifte seg med damen ikke kjolen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. oktober #11 Del Skrevet 25. oktober (endret) Maleficenta skrev (2 timer siden): Er jo bare flaks at han ikke bomma med den kjolen da.. det kunne vært en bælstygg kjole. Hva da? Nå har han en langt over gjennomsnittet interesse for mote og klær, og et svært godt øye for slikt. Han mente heller ikke kjolen som at "Denne skal du gifte deg i!", den var ment som en "blomsterbukett og kort" for å vise meg hans intensjoner for oss to. Sin seriøsitet angående meg. Så bare falt det i fisk, fordi jeg ikke skjønte dette, men han er heldigvis en såpass selvsikker mann og har humor, så det taklet han godt, og det var en lattermild mann som ved frieriet avslørte hva kjolen hadde vært ment som. Han hadde gledet seg til ansiktsuttrykket mitt da han påpekte det, og jeg skuffet ham ikke for å si det slik. Normalt sett anser jeg meg ikke som en rett ut dum kvinne, men den der mine intensjoner er-gesten tok jeg altså ikke, ikke i nærheten engang, men jeg tok den i det sekundet han sa "Kjole har du jo allerede.". Det ble derfor et frieri som ble møtt med noen litt uvanlige ansiktsuttrykk, tanker, følelser og 🙀😹 utover hva et frieri antagelig normalt fører til, før jeg kunne konsentrere meg om selve spørsmålet. 🤣🤣🤣🤣 Han ble veldig rørt da jeg møtte opp i den. Det var ikke forventet, men reaksjonen hans var nøyaktig slik en brudgom skal reagere når han ser sin brud iallefall, og jeg vet fra samtaler senere at det betydde noe ekstra for ham at jeg valgte å bruke den kjolen. At det som slo så feil ut i utgangspunktet at det ble litt flaut for oss begge fikk et slik nydelig utfall . ❤️ Endret 25. oktober av Trolltunge Skriveleif 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #12 Del Skrevet 25. oktober Når en kjole virkelig ikke faller i smak hos en mann, så tenker jeg at det faktisk er totalt skivebom. Bare at han "tør" å si fra, bør være nok til å forstå at dette kanskje ikke er en kjole man bør gifte seg i. Regner med det hadde vært ramaskrik om mannen hadde dukket opp i bryllupet med noe ikke bruden hadde likt 🙈 Anonymkode: a926b...178 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #13 Del Skrevet 25. oktober Jeg valgte vel egentlig bare det jeg selv likte. Tror jeg snakket litt med mannen om hva jeg så for meg og hva jeg vurderte, men han brydde seg ikke så mye. Hadde han vært helt uenig med meg i forhold til stil og type kjole, tror jeg enten jeg hadde lett videre etter noe jeg trodde han også ville like, som jeg også falt for. Eller så ville jeg begynt å sett på forholdet vårt med nye øyne. Var vi grunnleggende uenige om ting? Eller var dette med kjolen bare en bagatell? Jeg antar jo han har kommet med en god grunn for hvorfor han ikke liker det du har sett for deg. Anonymkode: 7f6b0...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. oktober #14 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når en kjole virkelig ikke faller i smak hos en mann, så tenker jeg at det faktisk er totalt skivebom. Bare at han "tør" å si fra, bør være nok til å forstå at dette kanskje ikke er en kjole man bør gifte seg i. Regner med det hadde vært ramaskrik om mannen hadde dukket opp i bryllupet med noe ikke bruden hadde likt 🙈 Anonymkode: a926b...178 Jaa akkurat som menn har så jævlig mye peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. oktober #15 Del Skrevet 25. oktober Trolltunge skrev (32 minutter siden): Nå har han en langt over gjennomsnittet interesse for mote og klær, og et svært godt øye for slikt. Han mente heller ikke kjolen som at "Denne skal du gifte deg i!", den var ment som en "blomsterbukett og kort" for å vise meg hans intensjoner for oss to. Sin seriøsitet angående meg. Så bare falt det i fisk, fordi jeg ikke skjønte dette, men han er heldigvis en såpass selvsikker mann og har humor, så det taklet han godt, og det var en lattermild mann som ved frieriet avslørte hva kjolen hadde vært ment som. Han hadde gledet seg til ansiktsuttrykket mitt da han påpekte det, og jeg skuffet ham ikke for å si det slik. Normalt sett anser jeg meg ikke som en rett ut dum kvinne, men den der mine intensjoner er-gesten tok jeg altså ikke, ikke i nærheten engang, men jeg tok den i det sekundet han sa "Kjole har du jo allerede.". Det ble derfor et frieri som ble møtt med noen litt uvanlige ansiktsuttrykk, tanker, følelser og 🙀😹 utover hva et frieri antagelig normalt fører til, før jeg kunne konsentrere meg om selve spørsmålet. 🤣🤣🤣🤣 Han ble veldig rørt da jeg møtte opp i den. Det var ikke forventet, men det jeg reaksjonen hans var nøyaktig slik en brudgom skal reagere når han ser sin brud iallefall, og jeg vet fra samtaler senere at det betydde noe ekstra for ham at jeg valgte å bruke den kjolen. At det som slo så feil ut i utgangspunktet at det ble litt flaut for oss begge fikk et slik nydelig utfall . ❤️ Hadde blitt mistenksom og trodde han var gay om det var min mann. Syns ikke hetero menn skal kunne så mye om mote og klær 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. oktober #16 Del Skrevet 25. oktober Maleficenta skrev (31 minutter siden): Hadde blitt mistenksom og trodde han var gay om det var min mann. Syns ikke hetero menn skal kunne så mye om mote og klær Ok, men for oss er dette en romantisk og morsom historie, og som kvinne som ikke passer helt inn i hvordan kvinner "er/bør være" på alle måter, selv om jeg ser absolutt feminin ut (som min mann ser maskulin ut også), så synes jeg det er herlig med mennesker som ikke låser seg til kjønnsroller, men er seg selv uten frykt for å bli kalt for lite feminin/maskulin. Jeg synes det viser mot og personlig integritet å være SEG SELV, og totalt blåse i hva som "passer seg for kvinner/menn" enn å henge fast i slikt, og dermed begrense seg og sine interesser og uttrykk ut fra sitt kjønn. Min mann har en kvinne som nærmest bestandig går i kjole, og som liker å pynte seg for både meg selv og ham en helt vanlig hverdag, men som også har mer verktøy enn de fleste menn, og kan bruke dem godt også. Jeg på min side har en høy og svært muskuløs mann, som er svært romantisk anlagt, elsker å lage mat og dessuten har et så godt øye for klær og tilbehør at det nå er ytterst sjelden at jeg kjøper de kjolene jeg elsker å gå i. Mens jeg ikke har tålmodighet til å lete etter, prøve på og dessuten føler jeg må prøve 50 kjoler for å finne en jeg liker, der har han så godt øye for slikt at han i løpet av over 20 år har bommet angående størrelse og at den sitter godt på meg kun 2(!) ganger. Mannen finnes likevel ikke homofil, og som kvinne med "manndige" interesser må jeg også si at jeg er fryktelig glad for å ha mennesker rundt meg som ikke sitter fast i kjønnsroller. Jeg er veldig glad for å ha en mann som er flink til slikt. Det medfører at jeg har en usedvanlig flott, velkledd og sexy ektemann, samt at jeg elsker at han finner de nydeligste kjoler til meg, og at jeg slipper å lete etter slikt. 🥰 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 25. oktober #17 Del Skrevet 25. oktober Maleficenta skrev (1 time siden): Jaa akkurat som menn har så jævlig mye peiling Skjønner jo hvorfor du skriver det når et av kriteriene dine for menn er at de ikke skal ha peiling på slikt, for da er de homofile. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #18 Del Skrevet 26. oktober Man må selvsagt like kjolen selv, men selv vil jeg jo at mannen skal syns jeg er fin. Han hadde sikkert syns en sexy brudekjole hadde vært perfekt, men jeg må jo ta hensyn til familie også. Men det finnes jo en mellomting. Trenger ikke langermet eller bløtekakekjole. Ellers syns jeg man bør gå for en kjole man kler mtp vekt og passform. Anonymkode: baace...01e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 26. oktober #19 Del Skrevet 26. oktober Jeg bare visste at det var den riktige kjolen da jeg så den. Om mannen min hadde begynt å kritisere mitt kjolevalg hadde jeg seriøst begynt å lure. Ikke fordi han er mann, men fordi jeg han elsker meg for den jeg er, inkludert klesstilen min. Mannen min hadde syntes jeg var vakker om jeg møtte opp i en striesekk. Hvis han ikke finner deg vakker uansett, ville jeg vurdert hele ekteskapet. Ærlig talt, du skal gå med det du liker og føler deg komfortabel med, hvis han ikke er enig i det, så er han ikke mye å samle på. En mann som bestemmer hva man skal gå med, er virkelig ikke en mann det er verdt å bruke tid på. Vi var tradisjonelle på dette, så han fikk ikke se kjolen før bryllupet. Han synes for øvrig kjolen var "fantastisk vakker". Jeg valgte en 50-tallsinspirert kjole i håndsydd sateng med lange ermer (og lang kjole). Litt prinsessekjole, men ikke for mye (synes jeg). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #20 Del Skrevet 26. oktober Maleficenta skrev (18 timer siden): Jaa akkurat som menn har så jævlig mye peiling Hjelpes. Anonymkode: a926b...178 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå