AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hei sann! Hva tenker dere om å bli innstilt som nummer to?? Er det noen gang sjanse for den som er innstilt på nummer 1 takker nei for jobb tilbudet?? Anonymkode: f5690...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 Ja, det er en sjanse for det. Det kan være at den som ble innstilt som nr 1 synes betingelsene er for dårlige. Eller at denne får flere jobbtilbud og velger et annet. Eller det kan være at den som ble innstilt som nr 1 egentlig ikke vil ha jobben, og takker "Nei". Anonymkode: 52a68...87a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 Ahaan, jeg ble innstilt som nummer 2, håper virkelig at den som er innstilt nr 1 sier nei til jobben. Har ikke hatt ordentlig jobb på lenge og virkelig ønsker denne jobben og er så motivert så håper det går min vei… TS Anonymkode: f5690...795 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #4 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ahaan, jeg ble innstilt som nummer 2, håper virkelig at den som er innstilt nr 1 sier nei til jobben. Har ikke hatt ordentlig jobb på lenge og virkelig ønsker denne jobben og er så motivert så håper det går min vei… TS Anonymkode: f5690...795 Det kan skje. Men som arbeidsgiver ville jeg ha tilbudt nummer én på lista jobben, og fått tilbakemelding fra vedkommende, før jeg jeg tok kontakt med deg og sa at du er innstilt som nummer to. Jeg vil ikke at du skal vite at du er andrevalget. Men det skjer av og til at nummer én ombestemmer seg, og du kan få jobben likevel. Eller at arbeidsgiver plutselig ser at de trenger et vikariat og du får det. Det å være innstilt som nummer to er på en måte surt (de fleste av oss har opplevd det). Men hvis det er en stilling som mange vil ha, så er det å være nummer to en solid prestasjon. Da har du gjort mye riktig, og vil ha gode muligheter neste gang du søker jobb. Anonymkode: 57a42...95b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 26. oktober 2024 #5 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg fikk jobb som nr. 2 på lista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #6 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan skje. Men som arbeidsgiver ville jeg ha tilbudt nummer én på lista jobben, og fått tilbakemelding fra vedkommende, før jeg jeg tok kontakt med deg og sa at du er innstilt som nummer to. Jeg vil ikke at du skal vite at du er andrevalget. Anonymkode: 57a42...95b Man har krav på å vite innstillingen, hvilken plass man har og man har rett til å klage på innstillingen Anonymkode: ea06b...4e1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #7 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ble innstilt som nr 2. Etter ca et halvår skulle de ansette enda en person i den stillingen og jeg ble tilbudt den før de la den ut. Anonymkode: 73091...986 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #8 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ble innstilt som nr 2, så hadde nr 1 takket ja. Brått hadde 1 fått et annet jobbtilbud som fristet mer, så da gikk jobben til meg. Og som enda et ledd hadde jeg da egentlig fått tilbud om en annen jobb, så der ble også nr 2 tilbudt jobben. Anonymkode: 2ec0c...fc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #9 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei sann! Hva tenker dere om å bli innstilt som nummer to?? Er det noen gang sjanse for den som er innstilt på nummer 1 takker nei for jobb tilbudet?? Anonymkode: f5690...795 En venninne opplevde dette nylig! Nr. 1 trakk seg og hun fikk jobben. Anonymkode: 7265a...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #10 Del Skrevet 26. oktober 2024 Det er jo en liten sjanse. Ikke gi opp håpet. Jeg ble selv innstilt som nr 3, da vet man at man ikke har sjans for å si det sånn 😅 I mitt tilfelle ble det den som var innstilt som nr 1 som tok jobben (jeg kjenner hun som ble innstilt som nr 2). Anonymkode: 3bea7...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #11 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg var innstilt som nr 2 og fikk jobben 👌 Anonymkode: 9b415...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #12 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man har krav på å vite innstillingen, hvilken plass man har og man har rett til å klage på innstillingen Anonymkode: ea06b...4e1 Ikke i privat virksomhet. Anonymkode: 56af6...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #13 Del Skrevet 26. oktober 2024 Klart det. Mange søker jo flere jobber parallelt og nummer en kan ha fått flere tilbud. Vi ansatte nettopp en som var innstilt på andre plass. Anonymkode: c7b98...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #14 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke i privat virksomhet. Anonymkode: 56af6...b4d De fleste gjør det likevel for å unngå anklager om brudd på Arbeidsmiljølovens paragraf 13 Anonymkode: ea06b...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #15 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man har krav på å vite innstillingen, hvilken plass man har og man har rett til å klage på innstillingen Anonymkode: ea06b...4e1 Men det er veldig sjelden noen som blir tilbudt en stilling, insisterer på å få vite innstillingen (eller vil klage!). Det var jo poenget her. Det handler bare om å si at jeg vil tilby vedkommende en stilling, uten å gå inn på om vedkommende var første, andre eller tredjevalget. Om kandidaten spør om innstillingsrekkefølgen så må vi selvsagt svare ærlig på det. Anonymkode: 57a42...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå