monican94 Skrevet 29. oktober 2024 #81 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 0.49): Jeg har skrevet budsjett og gått over. Med lån, fellesutgifter, skolepenger (2 av barna går på privat skole. Jeg og far deler på regningen) og nedbetaling av kredittkort ligger jeg på 22K bare der. Så sparer jeg selv 2000 på en egen ferie konto, eldste får 1000,- i mnd lønn, jeg sparer en liten sum til barna (komf, lappen) resten er da Mobil, div strøm tjenester og strøm. Er egentlig ingenting jeg kan kutte Anonymkode: 4a791...76a strømmetjenester kan kuttes, 1000 kr i mnd. penger er myye til en under 18, får hen i tillegg samme av far ? isåfall bør hen betale klær og tlf selv. Hvor mye betaler du på studielån ? det kan både søkes betalingsutsettelse på totalt 36 mnd. eller sette ned til en minstesum. Kan du jobbe mer når barna er hos far ? og hva med å bli besøkshjem for barnevernet, da har du et barn på besøk hver 3. eller 4. helg. Ca. 4000,- brutto på en helg. ukeshandling og flink på restemat, brukes røyk/snus/energidrikk/lunsj ute/kaffebar osv må du kutte.. du har jo egt en god inntekt så må se på forbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #82 Del Skrevet 29. oktober 2024 Folk som kommer med forslag om å flytte så har ts sagt det ikke er et alternativ. Men du har ikkr råd til å spare når du ikke klarer de daglige utgiftene dine. Og dere har jo heller ikke råd til privat skole for barna når du sliter økonomisk som dette. Og når ungdommen når en viss alder så kan de fint søke seg jobb, men det er jo ungdommen selv som søker og ikke foreldrene. Mange steder ansetter fra de er 16. Begge våre har hatt jobber fra de var ca 16.rydde jobb i butikk som Meny/Kiwi f.eks Anonymkode: a363f...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 31. oktober 2024 #83 Del Skrevet 31. oktober 2024 Nå er fortsatt overskriften, hvordan spe på økonomi. Som uføre kan ikke jeg jobbe mere, derfor har jeg brukt boligen som inntektskilde. En 16 åring får ikke jobb så enkelt. Jeg hadde sommerjobb som 13 åring. I dag er det andre regler. De får ikke selge alkohol eller røyk. Ryddehjelp, ja, der er flere hundre søkere på denne stillingen. Stillingen blir sannsynligvis ikke utlyst engang. Den går til en tenåring som er barn av ansatte. Dette mener jeg ikke er feil. At en ungdom får jobb er positivt i mine øyne. Kan likevel ikke glemme å gå tilbake til å anbefale Luksusfellen. Boutgifter er som regel den største kostnaden. Resten kan du gjøre noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå