AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Skrevet 25. oktober 2024 Hei. Har et barn på snart 4 år. Som er hos far når dette passer han. Han sier han skal si ifra om en dag passer, men hører aldri noe så har pleid å spørre om det passet. Men er det egentlig min jobb å spørre? Når han skriver selv « jeg sier i fra».? Veit også at vis jeg ikke sier noe er jeg « den store stygge ulven». Vil jo at barnet skal se faren sin. Men er så mye frem og tilbake. Plutselig er barnet der ofte også dabber det av og sånn er det hele tiden. merker jo på barnet at det blir påvirket. Så det jeg egentlig lurer på er om jeg må spørre når han ikke sier noe? Eller bare vente? 🤔 Anonymkode: 8d7b0...ea3
tulla23 Skrevet 25. oktober 2024 #2 Skrevet 25. oktober 2024 Familievernkontoret! Baret trenger stabilitet
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Skrevet 25. oktober 2024 Lag en fast avtale. Det er best for barnet (og deg). Anonymkode: 8b6ab...122 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Skrevet 25. oktober 2024 tulla23 skrev (Akkurat nå): Familievernkontoret! Baret trenger stabilitet Kan jeg dra på dette alene eller må far være med? Anonymkode: 8d7b0...ea3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #5 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lag en fast avtale. Det er best for barnet (og deg). Anonymkode: 8b6ab...122 Vi hadde det når vi gikk dra hverandre i fjor. Men blei ikke holdt. Kan jeg få time der alene? Eller må far være med meg på timen? Anonymkode: 8d7b0...ea3
tulla23 Skrevet 25. oktober 2024 #6 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg dra på dette alene eller må far være med? Anonymkode: 8d7b0...ea3 Du kan dra alene om du ønsker det for å prate om hva du bør gjøre
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #7 Skrevet 25. oktober 2024 tulla23 skrev (Akkurat nå): Du kan dra alene om du ønsker det for å prate om hva du bør gjøre Takk for svar. Da skal jeg ta kontakt med dem! Trudde han forbedret seg men går bare tilbake til det samme mønsteret hele tiden🙄 Anonymkode: 8d7b0...ea3
tulla23 Skrevet 25. oktober 2024 #8 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Da skal jeg ta kontakt med dem! Trudde han forbedret seg men går bare tilbake til det samme mønsteret hele tiden🙄 Anonymkode: 8d7b0...ea3 Lurt 😊 Har selv vært alene der og det er veldig greit å prate med noen som er nøytral for da vet du at du får svar som er til barnets beste 😊
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Skrevet 25. oktober 2024 tulla23 skrev (1 minutt siden): Lurt 😊 Har selv vært alene der og det er veldig greit å prate med noen som er nøytral for da vet du at du får svar som er til barnets beste 😊 Kontakter de eventuelt barnefar etter møtet? Håper jeg kanskje får noen tips og råd. Er ikke gøy å høre barnet spørre hvorfor det må til pappa😞 og at det heller vil være hjemme Anonymkode: 8d7b0...ea3
tulla23 Skrevet 25. oktober 2024 #11 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kontakter de eventuelt barnefar etter møtet? Håper jeg kanskje får noen tips og råd. Er ikke gøy å høre barnet spørre hvorfor det må til pappa😞 og at det heller vil være hjemme Anonymkode: 8d7b0...ea3 Det må du spørre dem om, men jeg tror, i og med at de ikke får lov til å sende inn innkalling heller, så må du ta kontakt med far selv om hva dere har snakket om og kanskje anbefale han å ta en tur alene selv? Så får han i alle fall høre at barnet må ha noe fast.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #12 Skrevet 25. oktober 2024 Fruktfatet skrev (3 minutter siden): Har dere ikke vært på mekling? Jo var på dette i fjor. Hadde avtale men blei ikke fulgt av far. Han er flink til å snakke for seg og si det og det men blir ikke gjort. Og nå er det enda dårligere og merker barnet er veldig sårbar/sint ( kan selvfølgelig være alderen og) Anonymkode: 8d7b0...ea3
Fruktfatet Skrevet 25. oktober 2024 #13 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo var på dette i fjor. Hadde avtale men blei ikke fulgt av far. Han er flink til å snakke for seg og si det og det men blir ikke gjort. Og nå er det enda dårligere og merker barnet er veldig sårbar/sint ( kan selvfølgelig være alderen og) Anonymkode: 8d7b0...ea3 Da bestiller du ny time på familievernkontoret og gir beskjed til han om når dere har time. Så forteller du der at han ikke holder seg til avtalen og det går utover barnet som blir utrygg.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #14 Skrevet 25. oktober 2024 tulla23 skrev (4 minutter siden): Det må du spørre dem om, men jeg tror, i og med at de ikke får lov til å sende inn innkalling heller, så må du ta kontakt med far selv om hva dere har snakket om og kanskje anbefale han å ta en tur alene selv? Så får han i alle fall høre at barnet må ha noe fast. Takk for svar. Ja det kan hende. Virker som han vil det skal se bra ut på « papiret» at han har hatt barnet. Barnet er bare hos han 2 timer hvergang. Merker veldig nå at dette påvirker barnet. Anonymkode: 8d7b0...ea3
tulla23 Skrevet 25. oktober 2024 #15 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Ja det kan hende. Virker som han vil det skal se bra ut på « papiret» at han har hatt barnet. Barnet er bare hos han 2 timer hvergang. Merker veldig nå at dette påvirker barnet. Anonymkode: 8d7b0...ea3 Virker som om det er så lett for mange fedre å distansere seg fra barnet og ansvaret de har😔 Håper du får noen gode råd! Far til barna her hadde fast en dag i uka men det var et slit å få de avgårde fordi han hadde alle mulige unnskyldninger for å slippe at de skulle komme. "De må ikke komme så tidlig (etter 12 slik at han fikk sove)" "når henter du dem? (Skal på møte kl 17, på en lørdag)" Familievernkontoret sa at det ikke kom til å ta lang tid før jeg hadde dem helt alene, og det stemte bra. Har hatt alle 4 helt alene i 4 år nå, de har minimat med kontakt med far.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #16 Skrevet 25. oktober 2024 Jeg hadde sagt i fra til far at samværet må få faste rammer for barnets del. Rutiner og forutsigbarhet er viktig. Enten får han følge avtalen som er lagd, eller så får man sette opp ny avtale. Hans valg. Husk å få på sms eller mail som viser hvilket samvær som faktisk blir gjennomført slik at du kan dokumentere dette for å få fastsatt rett barnbidrag via nav. Det er ikke bare for far å komme og gå som det passer han. Han er far og med det kommer det et ansvar. Anonymkode: 4be93...097 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #17 Skrevet 25. oktober 2024 tulla23 skrev (7 minutter siden): Virker som om det er så lett for mange fedre å distansere seg fra barnet og ansvaret de har😔 Håper du får noen gode råd! Far til barna her hadde fast en dag i uka men det var et slit å få de avgårde fordi han hadde alle mulige unnskyldninger for å slippe at de skulle komme. "De må ikke komme så tidlig (etter 12 slik at han fikk sove)" "når henter du dem? (Skal på møte kl 17, på en lørdag)" Familievernkontoret sa at det ikke kom til å ta lang tid før jeg hadde dem helt alene, og det stemte bra. Har hatt alle 4 helt alene i 4 år nå, de har minimat med kontakt med far. Huff. Da er jeg i samme båt som deg. Bare her er det ikke en fast dag. Utrolig slitsomt å ha det sånn! Alltid noen unnskyldninger. Skulle ha barnet en hel helg i sommer men det hadde han «glemt» så han dro på ferie alene i 1 uke. Er vel bedre sånn dere har det nå? ☺️. Fikk ringt familievernkontoret å fikk time allerede om en uke! Anonymkode: 8d7b0...ea3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #18 Skrevet 25. oktober 2024 Ville dratt på familievernkontoret og laget en avtale hvor de to timene blir fastsatt på en fast dag i uken. Da må han sette av tid i kalenderen. Og han må betale barnebidrag basert på at du har barnet 100%. Ikke mas på samvære utenom disse dagene. Det er hans jobb hvis han vil se barnet ekstra. Trist om han avlyser de timene. Men barnets forventninger vil etterhvert bli mer og mer realistiske. Og om du ikke avtaler treff utenom, så slipper barnet å få nye forventninger, for så å bli skuffet. Anonymkode: 6d4d0...9a2
tulla23 Skrevet 25. oktober 2024 #19 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Huff. Da er jeg i samme båt som deg. Bare her er det ikke en fast dag. Utrolig slitsomt å ha det sånn! Alltid noen unnskyldninger. Skulle ha barnet en hel helg i sommer men det hadde han «glemt» så han dro på ferie alene i 1 uke. Er vel bedre sånn dere har det nå? ☺️. Fikk ringt familievernkontoret å fikk time allerede om en uke! Anonymkode: 8d7b0...ea3 For en dust! Dere klarer dere bedre uten de skuffelsene og forventningene fra han. Det er mye bedre både for meg og barna slik vi har det nå! Tror ikke ungene tenker over det engang siden de var så små når vi dro fra hverandre. Eldste var 4 år, som din, og hun husker ikke at han har bodd hos oss. De minste husker det i alle fall ikke. De har nå en stefar som er deres pappa 100% 🥰
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #20 Skrevet 25. oktober 2024 Hadde jeg hatt en sånn forelder til mitt barn som TS har til sitt, hadde jeg bare gitt f... i å legge opp til noe som helst. Enten fast samvær og faste rutiner, eller ikke samvær. Ikke mitt ansvar å følge opp en voksen mann. Anonymkode: d140b...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå