Gå til innhold

Noen som har blitt tøffere sosialt med medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sosial angst og unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg er så lei av å være stiv, anspent og flat blant folk. Får høre fra andre at jeg er vanskelig å bli kjent med og de som egentlig skulle vært meg nære synes det er vanskelig for jeg gir så lite. Jeg ser selv at jeg gir lite og skjønner at jeg ikke er en person folk vil ha i livet sitt når jeg er så apatisk og treig i sosiale settinger. Vil bare klare å slippe meg løs men vet ikke hvordan. Frister å ty til alkohol men kan jo ikke drikke hver gang jeg skal møte noen

Anonymkode: 53f0e...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjalp med høy dose med SSRI, problemet var bare at jeg ble så avstumpa at jeg ikke gadd noen ting. Ingenting var gøy, ingen motivasjon til engang å dusje. Så jeg valgte heller å ha angsten..

Anonymkode: 28df6...304

Skrevet

Bedre å prøve antidepressiva eller andre medisiner som er laget for å behandle disse typene sykdommer enn alkohol. Ja, det vil sannsynligvis hjelpe deg litt med denne problematikken. Det er for mange ulemper ved alkoholbruk, man kan ikke kjøre, det gjør angst verre, avhengighetsrisiko med mer, for ikke å snakke om hvor skadelig det er. Hva med samtaleterapi eller annen behandling for sosial angst (sjekk NHI.no for selvhjelpskurs)? Fungerer det dårlig når du har unnvikende?

Anonymkode: a4702...7e9

Skrevet

SSRI Cipralex gjør at jeg faktisk har lyst å møte folk. Jeg blir veldig introvert og asosial uten medisinen. Tenker det skyldes både min personlighetstype og at den er angstdempende. 

Anonymkode: 99d40...17f

Skrevet

Jeg har brukt seroxat i mange år. Har prøvd å geadvis slutte på de, men får en enirm depresjon og blir så svimmel, så jeg har bare vært nødt til å fortsette på de. Har fått tinnitus, blitt veldig tørr i munnen, og er konstant anspent i muskulatur. De bivirkningene har aldri gått over. Men må tydeligvis velge mellom pest og kolera..

Anonymkode: 9ca94...50d

• Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke medisiner man går på over tid, men jeg ble kvitt både sosial angst og alle mine unnvikende trekk etter 4 timer med ketaminassistert psykoterpi. Det er over 1 år siden og ingen av symptomene har kommet tilbake. Er endelig fri til å være teit og rar uten å bry meg :)

Anonymkode: 2458a...6f7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har brukt seroxat i mange år. Har prøvd å geadvis slutte på de, men får en enirm depresjon og blir så svimmel, så jeg har bare vært nødt til å fortsette på de. Har fått tinnitus, blitt veldig tørr i munnen, og er konstant anspent i muskulatur. De bivirkningene har aldri gått over. Men må tydeligvis velge mellom pest og kolera..

Anonymkode: 9ca94...50d

Magnesim-mangel?

Anonymkode: 72be9...e36

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke medisiner man går på over tid, men jeg ble kvitt både sosial angst og alle mine unnvikende trekk etter 4 timer med ketaminassistert psykoterpi. Det er over 1 år siden og ingen av symptomene har kommet tilbake. Er endelig fri til å være teit og rar uten å bry meg :)

Kan du fortelle litt om opplevelsen? Og hvor gjorde du det?😊

Anonymkode: 28df6...304

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har lignende erfaring, men ikke med akkurat denne medisinen, og utenfor helsevesenet, så jeg kan ikke si så mye mer om akkurat det. For de som er nysgjerrige på denne typen terapi kan boka How to Change Your Mind virkelig anbefales.

Har også hatt veldig god effekt av Zoloft mot generell angst, det har gjort meg mye tøffere i sosiale sammenhenger. Men jeg ønsker ikke å være avhengig av medisiner, derfor prøver jeg å bygge på de gode erfaringene medisinen har gitt det siste året, og bygger opp selvtillit og ro mens jeg trapper ned på medisinen.

Noe annet som kan ha svært god effekt mot, tja, egentlig alle slags mentale plager, ikke minst sosial angst, er meditasjon/mindfulness og pusteøvelser. Det krever en viss innsats, men er gratis, kan gjøres når som helst og har ingen bivirkninger.

Anonymkode: ea326...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...