AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hei dere, Jeg lurer litt på dette med eggløsningtester etter SA for å prøve å bli gravid igjen. Vil egentlig prøve på det så raskt som mulig, men er litt usikker på hvordan må går frem. Har lest litt her om at folk f.eks. begynte å teste syv dager etter at de sluttet å blø. Er vel ikke noe poeng å gjøre det før man slutter å blø. Har tatt en graviditetstest for to dager siden, og den var negativ. Sluttet å blø for èn uke siden ca. Blødde i litt over en uke. (så smått fra lørdag til fredag og så en uke med ordentlig blødning fra fredag til fredag) Lurer på: når bør jeg begynne å ta eggløsningstester? Hvor ofte? Ser at det noen steder står tre ganger om dagen. Det mye. Spesielt når det også står at man ikke skal drikke så mye før... Hva gjorde dere? Hva anbefales? Mulig vi bare venter en syklus. Men, om jeg tilfeldigvis klarer å "fange" eggløsning før mens så er vi ikke fremmed for det. Mange takk! Anonymkode: b9ced...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 El tester er ikke til å stole på rett etter SA da man kan ha hcg igjen i kroppen og hcg slår ut på EL tester. Anbefaler å vente til neste syklus med å begynne med tester igjen. Anonymkode: 87f43...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BroLo Skrevet 27. oktober 2024 #3 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 18.54): El tester er ikke til å stole på rett etter SA da man kan ha hcg igjen i kroppen og hcg slår ut på EL tester. Anbefaler å vente til neste syklus med å begynne med tester igjen. Anonymkode: 87f43...48e Skjønner. Da venter vi nok like gjerne en "runde" med mensen. Lurer alikevel på: hva slags rutiner dere lage for dere selv når dere skal teste med eggløsningstest? Har lest både at man skal teste èn gang på dagen. Èn gang men alltid på kvelden og hele tre ganger (morgen, midt på dagen og kveld) Vil dere dele hva dere eventuelt gjøre? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #4 Del Skrevet 27. oktober 2024 Jeg begynte å teste på CD10 etter SA. De var negative, men etter noen dager ble de gradvis sterkere før helt positiv på CD 18. hadde EL på kvelden CD 19, altså fire-fem dager etter jeg normalt ville hatt EL. Jeg tester alltid når jeg står opp. Hos meg blir testene gradvis sterkere. Når veldig sterk, tester jeg på kvelden også. Som regel har jeg positiv morgen og kveld dagen før egget slipper. Dagen etter er den negativ igjen. må sikkert bare bli kjent med egen rytme og hvordan testene slår ut. Anonymkode: 07c84...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg har bare sterke tester i rundt 1 døgn, så jeg kan gå glipp av toppen. Men tester 1 gang om dagen før det begynner å slå ut, og kanskje 2 ganger når jeg tror eggløsning nærmer seg. Følger med om jeg har eggløsningsslim, det er sjeldent med positiv test uten at det samtidig er noen fysiske tegn hos meg. Tror det er ganske individuelt hvor lenge man tester positivt. Anonymkode: 2f537...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå