AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Det har oppstått en vanskelig livssituasjon i livet mitt. Den går ikke på min helse, men det er en alvorlig sak som krever mye bakgrunnsinformasjon for å forstå. Jeg har betrodd meg til en person på jobb. Personen virker som en snill person, men jeg er usikker på om hun forstår situasjonen fullt ut. Jeg har utsatt å fortelle ledelsen om problemet, fordi det er så komplekst problem og jeg er usikker på hvordan jeg skal forklare. I går plumpet min kollega ut at jeg har fortalt ledelsen om problemet ditt. Jeg merket noe sank ikke meg. Fordi jeg har brukt så mye tid på å finne ut hvordan jeg skal legge det fram og har kvidd meg. Dette er visst en stund siden hun fortalte dem. I denne perioden har vel de heller sett litt rart på meg enn invitert meg inn på en samtale. Så er litt skuffet og lei meg. Ps. Jeg er ikke sykemeldt og leverer på jobb som jeg pleier. Anonymkode: ba321...a61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 For meg hadde dette vært ett tillitsbrudd. Jeg hadde trolig aldri stolt på vedkommende igjen og aldri delt noe privat med bare denne personen igjen. FØRST hadde jeg selv kontaktet ledelsen eller nærmeste leder/den du har best kontakt med (eller evt tillitsvalgt om det er bedre for deg) og bedt om en samtale. SÅ hadde sagt ifra til kollegaen min om det var IKKE greit at hen delte din livssituasjon med ledelsen, det var ikke hen sin oppgave å fortelle dette. Og at jeg er DYPT SKUFFET over at hen gjorde dette, og at dette nå gjør at jeg ikke stoler på hen. Anonymkode: e9ca9...f95 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 Vel, hadde du avklart at det du fortalte var en hemmelighet? Og gav du så personen mulighet til å si «nei takk, det øsnker jeg ikke»? For man deler ikke hemmeligheter eller traumer ubedt med bekjente, og kollegaer er definitivt bekjente. Dersom en bekjent eller for den del venn velger å først dele noe med meg og så be meg holde det hemmelig? Da forbeholder jeg meg retten til å si «nei takk». Dette er altså rimelig enkelt: dersom du på forhånd - før du delte noe som helst - avklarte at det var greit at du delte en hemmelighet og at vedkommende faktisk ønsket delta? Da er dette et tillitsbrudd. Dersom du ikke avklarte på forhånd er det ikke et tillitsbrudd. Men det ER et sosialt overtramp fra din side. Anonymkode: 5f4bd...d4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. oktober 2024 #4 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det har oppstått en vanskelig livssituasjon i livet mitt. Den går ikke på min helse, men det er en alvorlig sak som krever mye bakgrunnsinformasjon for å forstå. Jeg har betrodd meg til en person på jobb. Personen virker som en snill person, men jeg er usikker på om hun forstår situasjonen fullt ut. Jeg har utsatt å fortelle ledelsen om problemet, fordi det er så komplekst problem og jeg er usikker på hvordan jeg skal forklare. I går plumpet min kollega ut at jeg har fortalt ledelsen om problemet ditt. Jeg merket noe sank ikke meg. Fordi jeg har brukt så mye tid på å finne ut hvordan jeg skal legge det fram og har kvidd meg. Dette er visst en stund siden hun fortalte dem. I denne perioden har vel de heller sett litt rart på meg enn invitert meg inn på en samtale. Så er litt skuffet og lei meg. Ps. Jeg er ikke sykemeldt og leverer på jobb som jeg pleier. Anonymkode: ba321...a61 Dette er helt klart et tillitsbrudd. Hadde ikke stolt på vedkommende igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. oktober 2024 #5 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vel, hadde du avklart at det du fortalte var en hemmelighet? Og gav du så personen mulighet til å si «nei takk, det øsnker jeg ikke»? For man deler ikke hemmeligheter eller traumer ubedt med bekjente, og kollegaer er definitivt bekjente. Dersom en bekjent eller for den del venn velger å først dele noe med meg og så be meg holde det hemmelig? Da forbeholder jeg meg retten til å si «nei takk». Dette er altså rimelig enkelt: dersom du på forhånd - før du delte noe som helst - avklarte at det var greit at du delte en hemmelighet og at vedkommende faktisk ønsket delta? Da er dette et tillitsbrudd. Dersom du ikke avklarte på forhånd er det ikke et tillitsbrudd. Men det ER et sosialt overtramp fra din side. Anonymkode: 5f4bd...d4b Det er et tillitsbrudd uansett. Man går ikke bak ryggen på folk med mindre personen ber om det, eller ikke klarer å fungere på jobb adekvat. Da sier man ifra til vedkommende først. Det er ihvertfall det som er mest realt syns jeg. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colasolo Skrevet 25. oktober 2024 #6 Del Skrevet 25. oktober 2024 Soleklart tillitsbrudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå