AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #1 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hei. Trenger desperat råd fra flinke og stilsikre KG kvinner. Har etter mange års arbeid i kommunal sektor, begynt i det private næringslivet innen finans IB/shipping. Og ser at «jobb» garderoben min (som i min forrige jobb også var hverdagsklærne) ikke passer inn… Og at en seriøs oppgradering må til. Men jeg er clueless… Er i midten av 40 årene, 172 høy og veier 70kg. Så noen kilo over idealvekt, og jobber med å gå ned 3-5 kg, men etter sidte fødsel og begynnende overgangsalder er det ikke så lett. Ønsker å kle meg passende i forhold til jobb, utseende og alder. Men vet ikke hvor jeg skal gå (Oslo) eller hva jeg skal se etter. Klær har jeg aldri vært god på. Er «fin» på håret, alltid vært flink med hudpleie så huden er ok og føler jeg klarer å sminke meg passende for alder/utseende. Det er generelt få damer her, ingen på min alder eller type stilling. De yngre kler seg på en måte som ikke er kledelig for hverken min kropp eller alder. Er villig til å investere 10-15.000 i ny garderobe, men hva!! håper noen kan komme med tips! Anonymkode: cc309...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De yngre kler seg på en måte som ikke er kledelig for hverken min kropp eller alder. Jeg er veldig nysgjerrig på hva de yngre går med, det er vel ingen miniskjørt og magetopper i jobber med mer "formell dresskode"? Anonymkode: 8f216...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg har en del fra Tiger of Sweden, særlig kjoler og bluser. Handler også en del kjoler på Zalando, Ralph Lauren har mye fint. Bukser plukker jeg med fra Lindex, faktisk, eller der du finner bukser som passer din stil. Jeg har mye sort. Zara har til tider fine blazere, og bluser. Fine skjerf er et must, det er ofte kaldt på møterom, og temperaturen kan variere den selv samme dag. Har samlet over år, her har jeg en del dyrt, men Acne skjerfene som var så populrære for 10+ år siden er fortsatt en del i bruk. Før brukte jeg mye hæler, nå bruker jeg mest pene mokasiner - igjen, Zalando har mye fint. Skoletter om vinteren. Anonymkode: 8b342...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en del fra Tiger of Sweden, særlig kjoler og bluser. Handler også en del kjoler på Zalando, Ralph Lauren har mye fint. Bukser plukker jeg med fra Lindex, faktisk, eller der du finner bukser som passer din stil. Jeg har mye sort. Zara har til tider fine blazere, og bluser. Fine skjerf er et must, det er ofte kaldt på møterom, og temperaturen kan variere den selv samme dag. Har samlet over år, her har jeg en del dyrt, men Acne skjerfene som var så populrære for 10+ år siden er fortsatt en del i bruk. Før brukte jeg mye hæler, nå bruker jeg mest pene mokasiner - igjen, Zalando har mye fint. Skoletter om vinteren. Anonymkode: 8b342...247 Kvinne, 40 årene, finans. Anonymkode: 8b342...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #5 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er veldig nysgjerrig på hva de yngre går med, det er vel ingen miniskjørt og magetopper i jobber med mer "formell dresskode"? Anonymkode: 8f216...2d6 Jeg er ikke TS, men; Rette bukser og rette overdeler. Oversize gensere. Gjerne sort + hvitt. Personlig er jeg ikke så glad i formløse klær. Hvite sneakers. Og synes også mange går for lite pent kledd, og det ser enda mindre pent ut om man først er litt eldre. Kan være ting endrer seg, men jeg foretrekker å være alderstilpasset fremfor krampeaktig trendy. Anonymkode: 8b342...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #6 Del Skrevet 25. oktober 2024 Mitt forslag er å finne deg en butikk som ikke er i kjede, hvor du får god hjelp til å sette sammen en garderobe av basisplagg i god kvalitet med snitt som passer deg og som kan brukes om hverandre. Å bruke 1500-2500 på en kjole er forsåvidt greit det ref Tiger eller Lauren men da har du kanskje ikke råd til alt det andre du trenger., Anonymkode: 2860c...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #7 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mitt forslag er å finne deg en butikk som ikke er i kjede, hvor du får god hjelp til å sette sammen en garderobe av basisplagg i god kvalitet med snitt som passer deg og som kan brukes om hverandre. Å bruke 1500-2500 på en kjole er forsåvidt greit det ref Tiger eller Lauren men da har du kanskje ikke råd til alt det andre du trenger., Anonymkode: 2860c...0a0 Jeg ville ikke kjøpt alt på en gang. Og i en butikk på en gang klarer jeg knapt å finne et helt antrekk. Garderobe er noe man bygger over tid. Og når man finner sin egen stil i ny jobb. Da jeg gikk fra student til arbeidsliv gikk det lang tid å finne balansen, og hadde nok klær. Som nevnt, Zara, Lindex med flere, har ok og stilrene klær. Så kan man bygge ut etterhvert. Anonymkode: 8b342...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #8 Del Skrevet 25. oktober 2024 Vet ikke om det er til hjelp, men min jobbgarderobe går i sort, hvitt, blått og beige. Da kan det meste kombineres. Et par blazere må man ha, skjorter og bluser, rette skjørt til over kneet, noen enkle/klassiske kjoler. Bruker rette dressede bukser. Noen vide, noen mer kroppsnære. Har og begynt å bruke vester (i strikk), veldig behagelig når genser blir for mye. Jeg har lave sko i sort og brunt, skoletter med hæl i sort og brunt, samt høye støvletter (lav hæl) i sort. Da er jeg godt dekket. Jeg har ca samme høyde/vekt som deg. Når du skal ha en "hel" garderobe relativt kjapt hadde jeg faktisk valgt bort dyrere merker, og heller sett etter OK materialer i billigere butikker sånn at du får mest mulig bang for your bucks. Ren bomull, viskose etc. har de jo til og med på HM, og på typiske basisplagg ser man gjerne ikke hvor de kommer fra uansett. Mye av min jobbgarderobe er fra HM, ser ikke brukt ut etter flere år. Men jeg er veldig obs på hvilke materialer jeg velger. Anonymkode: f2178...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Del Skrevet 25. oktober 2024 Et par penere bukser og blazer, tynne ullgensere (med og uten høy hals) Anonymkode: 37643...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #10 Del Skrevet 25. oktober 2024 Begynn med en svart «dressbukse» i god kvalitet ( Filippa K har veldig fine, men HM er også helt ok) som du bruker sammen med bluser, skjorter og andre overdeler du har allerede, og ta det derfra. Du må erfare litt hva slags klær du trenger og trives med - er det bukser, kjoler eller skjørt bla. Ikke kjøp alt på en gang. Anonymkode: a26dc...5d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #11 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg synes selected og Ella&il har en del fine plagg i god kvalitet. Noen plagg er trendy, men kjøpte feks en fin grønn blazer fra Selected i høst Anonymkode: 85336...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå