AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #41 Del Skrevet 25. oktober 2024 Dette innlegget er det første jeg har hørt eller sett angående julebord i år, og du gnåler virkelig. Jeg kan ikke huske noe gnål tidligere år heller. Tror kanskje vi ikke skal ha julebord i år på min arbeidsplass, mener noen nevnte at en seminarmiddag skulle erstatte det. Ingen klager, verken for eller i mot. Er du lei av gnål, hvorfor gnåler du? Anonymkode: 83061...228 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #42 Del Skrevet 25. oktober 2024 Personlig trives jeg ikke på julebord. Jeg gjør ikke et nummer ut av det, jeg lar bare vær å melde meg på. De som trives på julebord eller føler de må delta gjør det, uten at jeg tenker noe om dem av den grunn. For min del handler det mest om dårlig arbeidsmiljø. Vi er avdeling med 20 ansatte, men virksomheten har over 300. Det legges opp til julebord der det kun er plass til 50 stk, det blir da først til mølla, de det ikke er plass til får ikke deltatt. Det synes jeg er ekskluderende og ikke noe jeg ønsker å støtte. Det er og stort fokus på alkohol, og jeg blir utrygg når mennesker jeg ikke kjenner godt drikker. Det kommer av oppvekst med mye alkohol og vold. jeg trives mer med julelunchen vår avdeling har, der er alle i avdelingen inkludert og det drikkes ikke alkohol da de fleste skal kjøre hjem. Anonymkode: 3b5b2...75e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #43 Del Skrevet 25. oktober 2024 KG må da virkelig toppe lista over ting man kaster bort tiden sin på... Anonymkode: 12702...1a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 25. oktober 2024 #44 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fordrar ikke julebord. Masse fyll og tull, i tillegg må man BETALE for å ha julebord i kantina på jobb. Stusselige greier. Jeg drikker ikke, gidder ikke å være på arbeidsplassen utenom arbeidstid, og klarer meg fint uten å bruke penger på sånt. Anonymkode: b6551...39a Jeg har aldri betalt for et julebord, verken i privat, kommunal eller statlig sektor. Og vi har alltid hatt julebord i et lokale, eller på en restaurant. Høres ut som du bare har jobbet dårlige steder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #45 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette innlegget er det første jeg har hørt eller sett angående julebord i år, og du gnåler virkelig. Jeg kan ikke huske noe gnål tidligere år heller. Tror kanskje vi ikke skal ha julebord i år på min arbeidsplass, mener noen nevnte at en seminarmiddag skulle erstatte det. Ingen klager, verken for eller i mot. Er du lei av gnål, hvorfor gnåler du? Anonymkode: 83061...228 Spikeren på hodet 😂 Dette er eneste gnålet jeg har sett. Vi har fått invitasjon til sent november. Jeg har takket ja, synes det er koselig, og de spanderer god mat og underholdning. Noen tar en fest og blir sent, men har aldri opplevd at noen blir direkte full. Andre igjen har takket nei. Selve dagen blir det vel litt "skal du?". Men er svaret "nei, ikke denne gangen", så går man videre og snakker om noe annet. Anonymkode: 12702...1a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 25. oktober 2024 #46 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For min del handler det mest om dårlig arbeidsmiljø. Vi er avdeling med 20 ansatte, men virksomheten har over 300. Det legges opp til julebord der det kun er plass til 50 stk, det blir da først til mølla, de det ikke er plass til får ikke deltatt. Det synes jeg er ekskluderende og ikke noe jeg ønsker å støtte. Det er jo helt sinnsykt, og forstår at du ikke melder deg på. Det hadde jeg gjort heller. Heldigvis hadde aldri arbeidsplassen vår funnet på noe så dumt. Da hadde den fått kjørt seg av fagforeninger og det som er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #47 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): "De fleste" er er svært vidt begrep. Anonymkode: df43f...fd7 Teskje: Det er ingen grunn til å se ned på mennesker som ønsker sosial omgang og sosial tilhørighet da det er naturlig for mange mennesker. Anonymkode: 77345...f01 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #48 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1) det hindrer nytenking og utvikling 2) du blir sett på som en sosial særing om du ikke er med 3) de har nå gjerne julesamling i stedet riktignok men det er samme greiene 4) kaffepraten er bortkastet tid, deltar man ikke er man igjen en sosial særing 5) de er folk du jobber med, ikke venner eller familie man tilbringer tid med Anonymkode: 37f2b...d46 En viss konformitet gir oss faktisk en større mulighet til godt samarbeid. Samarbeid skaper vekst. Ulikheter kan ofte være kjerne til konflikter og misnøye. Jeg trives bra med å være passelig konform. Vi ser jo hvilken vei verden går i dag med steile fronter på alle kanter p.g.a manglende tillit til hverandre. Anonymkode: dc008...f6a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #49 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Teskje: Det er ingen grunn til å se ned på mennesker som ønsker sosial omgang og sosial tilhørighet da det er naturlig for mange mennesker. Anonymkode: 77345...f01 Teskje tilbake: Jeg ser heller ikke ned på dem. Anonymkode: df43f...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 25. oktober 2024 #50 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): at du ikke ser det som et problem eller opplever det slik gjør ikek din opplevelse til en leveregel for andre. joda, men da er man kollegaer på jobb og venner utenfor jobb om nan er proff på det.. Anonymkode: 37f2b...d46 Og at du ser det som et problem gjør ikke din opplevelse til en leveregel for andre. Vi har ikke noe behov for å være så "proffe" at vi må skille på hva vi er på og utenfor jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 25. oktober 2024 #51 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg synes julebord er superhyggelig, jeg har fantastiske kollegaer som jeg gjerne tilbringer et 3-4 timer sammen med på fritiden med god mat og drikke. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #52 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trist å høre at du ikke har det så fint med dine kolleger, TS. Anonymkode: 90278...e96 Hvorfor har jeg det ikke fint med mine kollegaer? Forstår ikke sammenhengen din. Kristin70 skrev (1 time siden): Vet du hva asosialt betyr? Det er opp til hver enkelt å vurdere hva som er sosialt/asosialt. Jeg ser på relasjonen mellom mennesket som det sosiale, men der starter det. Å bruke tid på mennesker som jeg gir meg sosialt utbytte, det får jeg ikke av en kollega på et julebord. Tiden er også veldig viktig her, hva man skal bruke tiden sin på. Tid er det lite av i livet, det meste av tiden skal andre gi beslag på. Derfor viktig å styre tiden sin så godt som mulig. Anonymkode: f5f19...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #53 Del Skrevet 25. oktober 2024 Reign skrev (1 time siden): Jeg har aldri betalt for et julebord, verken i privat, kommunal eller statlig sektor. Og vi har alltid hatt julebord i et lokale, eller på en restaurant. Høres ut som du bare har jobbet dårlige steder. Jobber kommunalt, og det har vært slik i flere år. Er også slik i flere andre kommuner. Anonymkode: b6551...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #54 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg merker jeg er evig takknemlig for at jeg har engasjerte ansatte som trives i hverandres selskap. De har ikke holdningen at de kaster bort timene de er på jobb da de brenner for faget sitt. De er gjerne med på sosiale eventer som julebord, sommerfest mm, og hvis ikke jeg tar det opp som tema på ett avdelingsmøte i god tid så er det alltid spørsmål rundt hva vi skal gjøre. De ansatte kommer med sine innspill, og det er kun ett år en person ikke deltok og det var pga at vedkommende var syk. Helt ærlig hadde jeg nok gjort hva jeg kunne for å få en som har hi sin holdning til å slutte i jobben da slike ansatte er drepen for arbeidsmiljøet. Anonymkode: 5ec07...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 25. oktober 2024 #55 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er opp til hver enkelt å vurdere hva som er sosialt/asosialt. Anonymkode: f5f19...968 Asosialt er et ord som har en betydning, jeg tror de som leser innlegget ditt legger til grunn en vanlig forståelse av utrykket. Du må gjerne mislike julebord og la være å gå på julebord, men å si at julebord ikke er asosialt er merkelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #56 Del Skrevet 25. oktober 2024 Kristin70 skrev (2 minutter siden): Asosialt er et ord som har en betydning. Vi har mange ord i språket som noen andre har gitt en betydning. Men er jo opp til hver enkelt å gi det en betydning. Når du ikke klarer å forstå at folk får forskjellig utbytte av ting, så hva som er sosialt utbytte er jo opp til hver enkelt å vurdere Anonymkode: f5f19...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 25. oktober 2024 #57 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg merker jeg er evig takknemlig for at jeg har engasjerte ansatte som trives i hverandres selskap. De har ikke holdningen at de kaster bort timene de er på jobb da de brenner for faget sitt. De er gjerne med på sosiale eventer som julebord, sommerfest mm, og hvis ikke jeg tar det opp som tema på ett avdelingsmøte i god tid så er det alltid spørsmål rundt hva vi skal gjøre. De ansatte kommer med sine innspill, og det er kun ett år en person ikke deltok og det var pga at vedkommende var syk. Helt ærlig hadde jeg nok gjort hva jeg kunne for å få en som har hi sin holdning til å slutte i jobben da slike ansatte er drepen for arbeidsmiljøet. Anonymkode: 5ec07...8c0 Det er det samme hos oss. Vi bruker tiden på jobb effektivt, og kombinert med hjemmekontor og andre oppgaver utenfor kontoret (møte med samarbeidspartnere osv.), så er det lite tid til å være sosiale. Kontoret vårt har det alltid kjempehyggelig på julebord o.l., og alle tilstreber å være med - selv de som ikke drikker alkohol. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 25. oktober 2024 #58 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har mange ord i språket som noen andre har gitt en betydning. Men er jo opp til hver enkelt å gi det en betydning. Anonymkode: f5f19...968 Det går selvfølgelig an å gi ord en annen betydning enn det som fremgår av ordbøker, men det vil gi utfordringer. Dette er sikkert noe vi som er konforme ikke har forstått, for vi går jo bare i flokk og tar det for gitt at ord har en definert betydning... Når det er sagt forstår jeg at du ikke liker julebord og at du foretrekker andre sosiale aktiviteter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #59 Del Skrevet 25. oktober 2024 Morsomt med slike som ts som tror de er så mye bedre enn alle andre. Anonymkode: 82d88...6f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #60 Del Skrevet 25. oktober 2024 Kristin70 skrev (4 minutter siden): Det går selvfølgelig an å gi ord en annen betydning enn det som fremgår av ordbøker, men det vil gi utfordringer. Dette er sikkert noe vi som er konforme ikke har forstått, for vi går jo bare i flokk og tar det for gitt at ord har en definert betydning... Når det er sagt forstår jeg at du ikke liker julebord og at du foretrekker andre sosiale aktiviteter. Problemet er at folk stort sett lever etter det blir fortalt og lært opp, blir et produkt av sine omgivelser. En kopi mentalt, tenker ikke selv. Bare adapterer. Klart jeg kan like julebord, men i en setting der jeg bestemmer. Tid, sted, hvem som skal delta, mat etc. Anonymkode: f5f19...968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå