AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Skrevet 24. oktober 2024 Jeg studerer på universitet akkurat nå. I dag startet vi et nytt gruppearbeid. Vi er seks stykker i gruppen. Selvfølgelig er det bare to av oss som orker å gjøre noe. De andre bare...sitter der. Vi prøve å inkludere dem med i diskusjon om hvordan vi vil styre gruppeprosjektet, men får lite respons tilbake. Dette er et studie med lav poenggrense og dermed tiltrekker seg en god del svake elever, så jeg kan ha forståelse for at noe av innholdet kan være vanskelig å forstå for dem. Det jeg ikke kan forstå er mangelen på initiativ. Mangelen på å i det hele tatt prøve. Jeg blir så frustrert. Anonymkode: 1c649...ee6 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Skrevet 24. oktober 2024 Gruppearbeid er djevelens verk. Men utmerket forberedelse til å møte de samme døgeniktene i arbeidslivet også. Anonymkode: 79c84...268 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #3 Skrevet 24. oktober 2024 Føler med deg, og jeg er ikke spesielt fan av gruppearbeid selv. Tok et studie i fjor for å sanke de siste poengene jeg manglet til drømmestudiet, og det var ikke måte på hvor mye gruppearbeid vi hadde. Og jeg opplevde også at flere på gruppa ikke skjønte opplegget, eller gadd å gjøre en innsats. Trøst deg med at flere av de verste faller av etter jul og første eksamensperiode, samt at gruppearbeid vanligvis ikke pleier å vare så alt for lenge. Anonymkode: a1ec7...b2e
hekho Skrevet 24. oktober 2024 #4 Skrevet 24. oktober 2024 Hvis det er en type oppgave hvor det er mulig; Prøv å bryte opp oppgaven i mindre deler og la dem få være med å bestemme hvilken del de kan ta ansvar for. Eventuelt to og to. Eller trekk lodd hvis ingen vil gjøre noe. Så tar en av dere med initiativ ansvar for å samle og renskrive rapporten hvis det skal skrives rapport. Gå gjennom i fellesskap hva dere ser for dere/forventer i hver deloppgave. Sørg for å ha god tid på denne delen dersom bidragene skulle bli elendige eller ikke kommer… Sørg for å møtes/følge opp ofte og tilby hjelp, råd eller innspill. Mulig de tar mer ansvar hvis de faktisk får en håndfast oppgave. Dette er dessverre god trening for arbeidslivet… 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #5 Skrevet 26. oktober 2024 Uff føler med deg. Nettopp fullført 2 studier hvor det nesten kun har vært gruppearbeid. Grusomt opplegg og viss du viser fagansvarlig at det er utfordringer på gruppa kan du bli trukket i karakter. Men kan si at mot slutten av studie hvor mann kunne velge sine egne team løsnet det. I et godt team er gruppearbeid gull. Anonymkode: 76f06...77d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå