Gå til innhold

Hvordan takle en sykt frekk kollega?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden på et prosjekt med en mann fra en annen avdeling som jeg sliter sjukt med å forholde meg til, og lurer på om dere har noen bra svar til en som sier følgende:

- kaller folk som tar charter for søplefolk uten stil

- damer med vesker under 30.000 er fattige tapere

- folk som handler på Kid og kjedebutikker er fattige

Og den type kommentarer. Vi prøver jo å snakke mest om jobb med han, men han er veldig selvopptatt og skal alltid peke/le av folk og fortelle oss hvor patetiske og stygge de er. Kommer med kommentarer som "se på hu der med de stygge billige klærne sine. Garantert en fattig trygda taper." Vi har sagt fra at vi ikke gidder høre på denne type kommentarer, og sagt rett ut at han er slem og nedlatende. Da gikk han til HR og rapporterte oss for mobbing.. Så blir et møte med alle oss i morgen.

Flere av hans ansatte gruer seg til å gå på jobb for det er så mange slengbemerkninger om utseende og klær. Jeg har bare 1 uke igjen av prosjektet heldigvis, men er det noen som har tips til hva mer vi kan si til han? Dette er en homofil mann på 40 år (bare for å gi kontekst, tviler på at heterofile menn oppfører seg så overfladisk), jeg forventer at man da er voksen nok til å oppføre seg. Har aldri opplevd maken. Og dere som skal anklage meg for å trolle, kan droppe det. Fordi dette er 100 % fakta og veldig slitsomt å forholde seg til. 

Anonymkode: a6de5...298

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han virker veldig lite sympatisk ja. Men er nok ikke fordi han er homofil. Der var det du som kom med fordommer….

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

0/10

Anonymkode: ed1a5...fea

Rapportert. Igjen. Du må seriøs ha lite å gjøre som skriver dette i hver ENESTE tråd her inne. Skjerp deg. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (2 minutter siden):

Han virker veldig lite sympatisk ja. Men er nok ikke fordi han er homofil. Der var det du som kom med fordommer….

Det var jo for å gi kontekst at jeg skrev han er homofil, jeg har da ingenting imot homofile. Hva er greia med å kverulere? Og hvorfor tillegger du meg meninger jeg ikke har? Det er ufint. 

Jeg kjenner mange homofile og ingen oppfører seg som han her. Nå gruer jeg meg til møtet  morgen siden han påstår at vi mobber han. Noe vi ikke gjør, men vi sa strengt at vi ikke orker disse ufine kommentarene. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han sa noe lignende igjen ville jeg kanskje sagt at «Du tenker kanskje sånn; men vet du vi andre tenker faktisk at folk som henger seg opp i og føler behov for å påpeke og latterliggjøre hva andre velger å gå kledd i må være en ekstremt usikker person med svært dårlig selvtillit. Men man trenger jo ikke alltid si alt man tenker…» 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare å svare ham? Trenger ikke holde tilbake for en som er såpass flåkjefta selv. 

«Lurer på hva folk slenger med leppa om når de ser deg»

»Jeg synes det er ganske slitsomt å omgås folk uten dannelse»

»Klapp nå igjen med den evinnelige sytinga di hvor du skal trekke andre ned. Bare folk med dårlig selvtillit driver på sånn.»

»Har du ikke noe pent å si, så kan du tie stille»

Anonymkode: aa60a...46b

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det var jo for å gi kontekst at jeg skrev han er homofil, jeg har da ingenting imot homofile. Hva er greia med å kverulere? Og hvorfor tillegger du meg meninger jeg ikke har? Det er ufint. 

Jeg kjenner mange homofile og ingen oppfører seg som han her. Nå gruer jeg meg til møtet  morgen siden han påstår at vi mobber han. Noe vi ikke gjør, men vi sa strengt at vi ikke orker disse ufine kommentarene. 

Men du sa jo at du tvilte på at en heterofil ville ha oppført seg sånn…

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere er flere som skal på møte, som kan bekrefte oppførselen hans, og at dere gjentatte ganger har bedt han droppe slike kommentarer?

Hvor god venn er han med sjefen?

Anonymkode: fb866...fad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du spiser med kniv og gaffel som oss andre sa noen til fiffen engang.

Anonymkode: e47d4...9d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det skal mye til for at en sjef, uansett venn eller ei, synes at slik oppførsel er grei. Her er det bare å sable denne fyren ned med hvordan han oppfører seg og omtaler andre. Skulle blitt forundret om det ikke er han som sitter igjen med skjegget i postkassen. 

Anonymkode: edd23...899

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antageligvis prøver han å bli veninner og tror at alle tenker like stygt om andre som han gjør. I stedet for å si stygge ting om han tilbake, så kan du si feks: jeg liker ikke å snakke sånn om andre. Jeg pleier heller ikke å tenke sånne ting om andre for å være ærlig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (7 timer siden):

Homofile er gjerne litt mer opptatt av mote og stil en heterofile. Var nok det TS siktet til

Anonymkode: 9ccee...850

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt lyst til å si....og kanskje sakt: "Det er bedre å være fattig, pen og hyggelig, enn rik, stygg og drittsekk"

Men hadde nok endt med å si: "Hvis du er så mye bedre og bemidlet enn alle andre, hvorfor jobber du egentlig her da?"

Anonymkode: 62857...17b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ella-2 skrev (8 timer siden):

Ella-2 skrev (7 timer siden):

Jeg synes det gav en grei kontekst og beskrivelse av denne personen. Har møtt flere menn som kjører «sassy homo-karakteren» helt ut. Sier ikke at heterofile menn ikke rakker ned på andre, men da er det heller «Donald Trump-narsissist typen». 

Anonymkode: 84079...80c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde hatt lyst til å si....og kanskje sakt: "Det er bedre å være fattig, pen og hyggelig, enn rik, stygg og drittsekk"

Men hadde nok endt med å si: "Hvis du er så mye bedre og bemidlet enn alle andre, hvorfor jobber du egentlig her da?"

Anonymkode: 62857...17b

Ja får vel være enda strengere med han. Grunnen til at jeg nevnte han er homofil er fordi han slenger dritt om andre i firmaet som er det (stort firma, der det er en del homofile). Kommentarer som at de ser skikkelig gay og patetiske ut, og sånn er ikke han etc. "Jeg er mye mer classy enn de ekle homsene som jobber her." Og det er det flere som har reagert på, for det er virkelig ikke greit. Så blir interessant dette møtet med HR i dag. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så dere er flere som skal på møte, som kan bekrefte oppførselen hans, og at dere gjentatte ganger har bedt han droppe slike kommentarer?

Anonymkode: fb866...fad

Ja vi er totalt 4, inkludert denne mannen som vi er oppgitt over. Han har fått en del klager før, uten at det har blitt gjort noe mer. Kun en skriftlig advarsel som går på hets og trakassering tror jeg det var. Hans nærmeste sjef sitter i Sverige, så er ikke s involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fryktet dette møtet om jeg var deg, TS. Gitt korrekt fremstilling så er det kollegaen som er mobberen, og dere har gitt beskjed om at det ikke er akseptabelt. En leder skal være ganske blåst (eller biased) om han ikke ser det

Anonymkode: 07a8a...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...