AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Har hatt et stort godteriproblem i mange år. Periodevis har jeg klart å kutte ned eller ut, men ramler alltid utpå igjen. Hensyn til min egen helse, utseende, etc. er liksom ikke motiverende nok. Men nylig begynte jeg å spare i fond og kikket på en sånn kalkulator for å se hvor stor verdi det kan ha om 20 år hvis jeg sparer slik og sånn. Og så slo det meg... tenk om jeg hadde kutta ut snopet for 15 år siden og puttet de pengene i fondssparing i stedet? Hadde vært millionær i dag. Og siden har jeg knapt kjøpt noe usunt. Ikke sikkert det varer, selvsagt. Synes det er merkelig at tanken på å spare pengene er motiverende nok til å droppe snopet, men et mål om å ha det bra i kroppen min er ikke det. Anonymkode: 2234f...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #2 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): . Synes det er merkelig at tanken på å spare pengene er motiverende nok til å droppe snopet, men et mål om å ha det bra i kroppen min er ikke det. Anonymkode: 2234f...86f Det er ikke merkelig at noe så konkret som å spare penger er (midlertidig?) mer motiverende enn et mer abstrakt "ha det bra i kroppen min" som ikke er målbart. Anonymkode: 6f5d0...29e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 Samme her, ikke spist det siden 2020. Spist kake på høytider bare, 17.mai og jul. Evt bursdag. Alt gratis såklart. Anonymkode: 179db...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå