Gå til innhold

Hvordan gå fra en bra mann - når det eneste som er galt at de romantiske følelsene har kjølnet.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enda et eksempel på en mann som gjør alt for henne og enda ender opp med "jeg har mistet følelsene"
Viktig at menn leser disse trådene og setter seg inn i kvinners natur. 

Anonymkode: f35bb...8d5

Ja, seriøst sagt, så blir man som mann litt nedfor når man leser dette. Tydeligvis en flott mann, men det holder ikke for spenningens del.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enda et eksempel på en mann som gjør alt for henne og enda ender opp med "jeg har mistet følelsene"
Viktig at menn leser disse trådene og setter seg inn i kvinners natur. 

Anonymkode: f35bb...8d5

Var det det du fikk ut av tråden? At kvinner er så kjipe? Ikke at det er vondt for de som er i et forhold å få et barn som dør? 

Anonymkode: 10e68...ff7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er IKKE grønnere på den andre siden. Jeg har funnet tilbake til min exmann etter 4 år. Vi skal gifte oss for andre gang. Skulle aldri forlatt «mitt menneske» og min aller beste bestevenn. 

Anonymkode: bde98...633

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men det at dere ikke har et barn sammen som lever, gjør at jeg forstår deg bedre ts. Dere har sorg sammen, og du har ingen følelser av mer...

Det endrer alt for meg, og jeg forstår at du vil gå videre. Jeg tenker vel at du må ta det opp på en skånsom måte.

Anonymkode: 9c8c4...1fd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 22.34):

Folk har altfor store forventninger til ekteskap. Selvfølgelig har de romantiske følelsene kjølnet. Det gjør de jo alltid. Men, hvis du vil ødelegge ektemann, familie og framtid for å være tenåring igjen, er det jo opp til deg.

Anonymkode: 8d39d...2fa

Trykket liker på dette, men slikt svinger jo. Det kan være labert i perioder og svinge opp i perioder. Ivaretar man forhold og relasjon og aksepterer at det ikke er rosa skyer hele tiden kan det fint bli noen rosa skyer innimellom, men å forvente det mye og å begynne å stresse over at det ikke er det bryter nok ned det man trenger å stole på at er godt. 

Den dypere kjærlighet og respekt betyr mer i det lange løp en bobler i blodet, men er man bevisst på opplevelser og utvikling sammen kan det bli litt bobler også innimellom. De boblene etter 5/10/15 år kommer imidlertid ikke gratis. 

Ha deg gøy sammen ts. Det er ikke nødvendigvis noe galt med forholdet fordi dere har blitt kjedelige begge to. Det er ikke forholdet, det er innsatsen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kondolerer Ts ❤️

Er det først og fremt mannen som har vært pådriver for at det ikke blir flere barn? I så fall så kan jo det forklare hvorfor følelsene har svunnet hen og du ønsker lidenskap og romanse. 

Anonymkode: 62905...ec9

Nei, det er mest meg egentlig. Mye komplisert historikk ift. det å lage barn for oss. Nå føler jeg meg for gammel til å begynne på nytt. Dessuten vil aldri et annet barn erstatte det barnet vi hadde. 

Anonymkode: 4a263...64e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gresset er IKKE grønnere på den andre siden. Jeg har funnet tilbake til min exmann etter 4 år. Vi skal gifte oss for andre gang. Skulle aldri forlatt «mitt menneske» og min aller beste bestevenn. 

Så heldig du er. Skulle ønske jeg kunne få tilbake min eks. 

Det er absolutt ikke grønnere på andre siden, fy så nitrist det er uten mennesket sitt. 😭 Jeg var veldig deprimert og ikke meg selv når jeg gjorde det slutt, nå er depresjonen forbi for lenge siden, men jeg vil jo aldri få han tilbake. 😢

Anonymkode: 9eaee...259

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så heldig du er. Skulle ønske jeg kunne få tilbake min eks. 

Det er absolutt ikke grønnere på andre siden, fy så nitrist det er uten mennesket sitt. 😭 Jeg var veldig deprimert og ikke meg selv når jeg gjorde det slutt, nå er depresjonen forbi for lenge siden, men jeg vil jo aldri få han tilbake. 😢

Har du prøvd?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har du prøvd?❤️

Ja, det har jeg. 😢

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 22.34):

Folk har altfor store forventninger til ekteskap. Selvfølgelig har de romantiske følelsene kjølnet. Det gjør de jo alltid. Men, hvis du vil ødelegge ektemann, familie og framtid for å være tenåring igjen, er det jo opp til deg.

Anonymkode: 8d39d...2fa

Men det er det hun bør. Det beste min kone kunne ha gjort for meg hadde vært å forlate meg. Hun har ikke hatt følelser for meg de siste tjue årene, og at hun har blitt hos meg har ødelagt livet mitt. 

Det kan være en større kjærlighetshandling å avslutte et forhold enn ikke.

Anonymkode: 3dd6c...2aa

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 20.53):

Jeg og mannen har vært gift i 30 år. Etter at barna flyttet hjemmefra, ble det så merkbart at vårt forhold er så lite par og så mye hver for oss. Vi klarer i liten grad å være annet enn gode venner som gjør ting som venner - og ofte sammen med andre venner eller familie.

Men vi har likevel et fellesskap, en felles historie og et langt liv i  tospann som vi ser tilbake på - og barna refererer til når vi er sammen med dem. Vi har skapt et grunnlag for ei fremtid hvor vi også kan bli gamle sammen. 

Kjærlighetstegnene er kaffen på senga, å lage en god middag sammen, gå på turer sammen - og gi frihet i forholdet. Jeg har brukt friheten til å forske ut om gresset (og sexen) kunne være grønnere på andre siden. Men jeg opplevde at alt det andre vi som par har hatt felles gjennom livet, ikke kunne erstattes. 
Så vi fortsetter i tospann, med våre kjærlighetstegn til hverandre, minimalt med sex - men omsorg, glede og gode opplevelser sammen. Om vi blir gamle sammen vet vi ikke. Men i dag føler vi at vårt forhold har den verdien som vi trenger. 

Anonymkode: c7aea...4be

Du har samme forhold som meg, men jeg tenker at jeg kaster bort livet mitt. Kan like gjerne dø hvis det ikke blir bedre. Beundrer holdningen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er det hun bør. Det beste min kone kunne ha gjort for meg hadde vært å forlate meg. Hun har ikke hatt følelser for meg de siste tjue årene, og at hun har blitt hos meg har ødelagt livet mitt. 

Det kan være en større kjærlighetshandling å avslutte et forhold enn ikke.

Hvorfor går du ikke selv da? 🤷‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har barn så ser jeg ingen grunn til å bli. 

Anonymkode: 49691...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer, TS, så veldig vondt. ❤️

Vær helt ærlig i terapitimene, si det du sier i tråden her. Du har ingenting å miste på å være dønn ærlig. Dette vil enten lukke eller åpne dører, kanskje begge deler.

Anonymkode: 3ed43...385

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du ikke har barn så ser jeg ingen grunn til å bli. 

Anonymkode: 49691...365

Jeg forstår aldri den påstanden. Jeg tror den kommer fra folk som aldri har vært i et langvarig forhold. 

Mannen har vært min nærmeste familie i 20+ år,  lengre enn jeg har bodd med mine foreldre. Vi har bygd livet sammen, erfart enormt mye sammen, er hverandres nærmeste familie på alle måter, eier alt sammen. Selvfølgelig er det ikke "bare" å gå. 

Jeg er så heldig at vi fortsatt har romantikken og alt. Men om det forsvant så tror jeg at jeg fortsatt hadde blitt, for han er min nærmeste. 

Anonymkode: 7de59...45f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår aldri den påstanden. Jeg tror den kommer fra folk som aldri har vært i et langvarig forhold. 

Mannen har vært min nærmeste familie i 20+ år,  lengre enn jeg har bodd med mine foreldre. Vi har bygd livet sammen, erfart enormt mye sammen, er hverandres nærmeste familie på alle måter, eier alt sammen. Selvfølgelig er det ikke "bare" å gå. 

Jeg er så heldig at vi fortsatt har romantikken og alt. Men om det forsvant så tror jeg at jeg fortsatt hadde blitt, for han er min nærmeste. 

Fra stormende forelskelse til  hverandres nærmeste. Det er nitrist. Sitte i et forhold/fengsel til du dør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra stormende forelskelse til  hverandres nærmeste. Det er nitrist. Sitte i et forhold/fengsel til du dør. 

Du må ha opplevd en god del svik i livet? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 21.52):

Vi har vært gift i 20 år. Han er min beste venn og på alle måter en fantastisk mann. Til å stole på, med gode verdier og attraktiv. Det er på ingen måter noe galt med han. Ikke noe utroskap, latskap eller krangling.
Men over en lengre tid har jeg manglet de romantiske følelsene for han. Han sier «jeg elsker deg» og jeg svarer det samme, men det stikker i meg fordi jeg egentlig ikke mener det lengre 😔

Jeg ønsker virkelig å få følelsene tilbake og har jobbet masse med å få det til, men jeg opplever at det egentlig bare blir kjøligere…

Så tenker jeg da at han er for bra for å bli værende med meg i dette forholdet. Han fortjener bedre. Eller, vi fortjener begge å være i forhold med ordentlig følelser og passion. 
Men hvordan i all verden skal jeg klare å gjøre dette? Jeg tåler ikke tanken på å såre ham, og ikke minst risikere at vi ikke lengre skal være bestevenner 💔 

Dette kjennes fryktelig og jeg spises opp innvendig av å gruble på dette. Noen her som har noen gode råd her? 

Anonymkode: 4a263...64e

Gå videre. Ikke noe å gruble på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 22.53):

Og hva gjør du når den pasjonen og forelskelsen legger seg? Flyr av gårde til neste store emotional high?

Anonymkode: 34ca1...881

Ja. Folk er stort sett seriemonogame

Anonymkode: 95604...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 12.43):

Kona og jeg har vært sammen i 20 år, gift i ca halvparten av de, og har to barn i skolealder.

Forholdet er stort sett bra, vi prater om alt og ingenting, men er nok litt for dårlige til å pleie parforholdet. Ikke så ofte vi har tid til det, med alt som skal følges opp i hverdagen. Må være flere år siden vi var ute på date.

Forelskelsen går i perioder, men de siste månedene har jeg blitt flinkere til å ta og stryke på henne, holde rundt henne, kysse henne osv. Tror hun synes det er litt uvant, men tror det må til for å få opp piffen i forholdet.

Å gå fra hverandre er ikke noe vi har vurdert, selv i tøffe tider. Og uansett, det er ikke gitt at man hadde fått det noe bedre med en ny partner. Å bryte opp en familie fordi man søker passion oh forelskelse er så utrolig egoistisk at det ikke går ann

Anonymkode: 1b109...81a

Det er ikke det som skal til for å få opp piffen i forholdet - ikke for kvinnen. For kvinnen er det å bli sett og hørt. Det er mye mer sexy med en mann som har ryddet kjøkkenet av egen maskin, enn en som må bli bedt om det og så kommer og puse-puster deg i nakken etterpå

Anonymkode: f41b9...7c9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...