Gå til innhold

Hjelp! Pinnestive og støle bein etter styrkeøkt, er det håp om å klare denne turen på lørdag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske nyoppstartet med trening etter noen år som støttemedlem, og har nylig hatt et par uker helt uten, grunnet sykdom. Var på trening mandag kveld, hvor fokuset var bein. Front og back squats, stepups på boks, romaskin osv. Og jeg ble så støl. Helt sjukt. Det har fortsatt ikke gitt seg. 

Tok en rolig joggetur nå, på nesten 5 km, for å få varmet muskulaturen godt opp, og få tøyd litt. Allerede her kan det hende jeg har gjort feil ting, jeg er ikke så innmari dreven på dette. Tanken var i hvert fall god.

Uansett, jeg skal i utgangspunktet være med på en 7-fjellstur på lørdag, med nesten 16 km, og sju topper av diverse størrelser. Litt klatring på enkelte partier.

Er det noe håp om å få beina klare til da? Eller bør jeg slå meg til ro med at jeg ikke bør satse på det?

Det er jo så dumt, for den turen har jeg gledet meg til i flere måneder, og det er typisk at denne økta skulle gjøre det problematisk.

Det er jo veldig klønete å komme seg et stykke avgårde også, og så stå der med bein som virkelig ikke fungerer lenger. Som de er nå, klarer jeg knapt nok sette meg og reise meg opp fra sofaen, og sliter med å gå i trapper.

Noen tips til en stakkars hverdagsmosjonist som gjør et hederlig forsøk på å holde seg i form?  🙈

Anonymkode: 7c411...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan følte du deg når du kom igang og fikk litt varme i muskulaturen i dag?

Du kommer deg fortere om du trener lett og får opp pulsen litt for bedre blodsirkulasjon, enn å ligge på sofan så sannsynligvis vil du føle deg bedre i morgen.

Og være litt støl er ikke farlig, så om jeg hadde vært deg hadde jeg blitt med på tur lørdag. 🙂

Anonymkode: 0623b...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan følte du deg når du kom igang og fikk litt varme i muskulaturen i dag?

Du kommer deg fortere om du trener lett og får opp pulsen litt for bedre blodsirkulasjon, enn å ligge på sofan så sannsynligvis vil du føle deg bedre i morgen.

Og være litt støl er ikke farlig, så om jeg hadde vært deg hadde jeg blitt med på tur lørdag. 🙂

Anonymkode: 0623b...5d7

Vondt første kilometeren, vondt men greit nok de neste tre, og helt krise siste 500 meterne 🙈

Sykt vondt igjen nå som muskulaturen begynner å kjøle seg ned.

Neida, stølhet er jo ikke farlig, men når beina nesten ikke klarer løfte meg opp, så blir jeg litt skeptisk, haha. Får ta en ny vurdering i morgen. Trenger heller ikke bestemme meg før lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smilo skrev (21 timer siden):

Ble det tur i går?

Jeg ble syk. Feber og hoste på toppen av tunge bein gjorde at jeg droppa det 😔 Prøve igjen neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...