AnonymBruker Skrevet 24. oktober #1 Del Skrevet 24. oktober Har to rasekatter (Hellig Birma) som er innekatter, men de har en stor luftegård med klatrestativ, kloretre og forskjellige leker. De har god plass. Hender jeg også går tur med dem i bånd. Men tar ikke med begge på tur samtidig. Men ene katten vil stort sett aldri gå inn igjen så vi blir ofte ute i over en time eller mer. Han vil også gjerne gå overalt der han ikke får lov som i hagen til folk og på verandaen deres. Er han på vei dit så bærer jeg han vekk derfra men han er målbevisst og snur og går tilbake igjen. Jeg bærer han derfra igjen og han freser, klorer biter og sparker med de små beina sine. Dette gjør han også når vi skal inn igjen. Noen ganger mjauer han så høyt at det høres ut som han blir mishandlet. Jeg løfter han så klart opp forsiktig men han reagerer sånn likevel. Den andre reagerer aldri sånn når vi skal inn igjen eller jeg tar han vekk fra et sted vi ikke kan være. Jeg vil han skal kose seg ute, men etterhvert så er det jo på tide å gå inn igjen. Jeg skjønner også at det er spennende å utforske alt mulig. Jeg bor like ved en trafikkert vei og hadde aldri i livet turt å slippe dem ut på egen hånd. De har gått i bånd siden de var kattunger og begge blir fra seg av begeistring hver gang jeg finner frem sele og bånd for de skjønner da at de skal ut. Ellers så elsker de luftegården sin. Så ikke la denne tråden bli en diskusjon om jeg er dyreplager eller ikke, men prøv å holde dere til tema. Jeg lurer bare på hvorfor han ene reagerer som han gjør? Kan det være fordi han vil gjøre som han vil og ikke vil gå inn igjen? Anonymkode: 36cf6...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #2 Del Skrevet 24. oktober Jeg tror nok han bare er veldig glad i å være ute ja 😅 Anonymkode: 51b1d...c25 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #3 Del Skrevet 24. oktober Fordi instinktet hans er å bestemme selv. Katter er nysgjerrige dyr som ikke burde være i bånd eller bur. Anonymkode: 264c5...358 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet 24. oktober #4 Del Skrevet 24. oktober Kan han ikke bare bli i luftegården til han begynner å mase om å komme inn da? 🤔 Gjør jo ingenting om det tar mange timer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #5 Del Skrevet 24. oktober Maggi2 skrev (1 minutt siden): Kan han ikke bare bli i luftegården til han begynner å mase om å komme inn da? 🤔 Gjør jo ingenting om det tar mange timer. Ja så klart. Men må jo ta han dit da og da tror han jo vi skal inn. Anonymkode: 36cf6...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #6 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi instinktet hans er å bestemme selv. Katter er nysgjerrige dyr som ikke burde være i bånd eller bur. Anonymkode: 264c5...358 Ok. Skjønner. Men det er heller ikke noe bedre at de blir påkjørt og drept, eller skader seg alvorlig på andre måter ute. Anonymkode: 36cf6...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #7 Del Skrevet 24. oktober Ta med deg skinkeost på tube eller annet digg å slikke på når du går ut med katten. Hold den frem og klem ut litt og litt mens du løfter opp katten. Øv gjerne på dette inne, og legg gjerne inn et ord som betyr "nå får du noe godt" når du gir katten noe digg. Poenget er å endre kattens forventninger til å bli løftet opp og flyttet på. Det bør være assosiert til noe godt og ikke noe negativt. Anonymkode: 281e6...4cd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #8 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ta med deg skinkeost på tube eller annet digg å slikke på når du går ut med katten. Hold den frem og klem ut litt og litt mens du løfter opp katten. Øv gjerne på dette inne, og legg gjerne inn et ord som betyr "nå får du noe godt" når du gir katten noe digg. Poenget er å endre kattens forventninger til å bli løftet opp og flyttet på. Det bør være assosiert til noe godt og ikke noe negativt. Anonymkode: 281e6...4cd Takk for tips 👍 Det skal jeg forsøke 😊 Anonymkode: 36cf6...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 25. oktober #9 Del Skrevet 25. oktober Han er nok bare glad i å være ute 😻😺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #10 Del Skrevet 27. oktober Tenkte at dette kunne være Hellig birma bare av overskriften. Passer en nydelig katt i denne rasen når eierne er på reise, og jaggu er han bestemt! Vil veldig gjerne gå inn i hager og på plattinger, men det er jo ikke så gøy for meg å gå med en katt i bånd inn i hagen til folk. Han blir snurt når jeg bærer han vekk. Heldigvis ikke så kranglete som du beskriver, men jeg skjønner at det kan medføre kloring, biting og det som verre er. Tror de bare er litt sånn når de er ute og vil oppleve mest mulig! Støtter å lokke han inn i gården sin med noe godt. Håper det ordner seg, hørtes deilig ut å ha en slik luftegård. Heldige katter! Anonymkode: a5f69...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 30. oktober #11 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 20.21): Ja så klart. Men må jo ta han dit da og da tror han jo vi skal inn. Anonymkode: 36cf6...c85 😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå