AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Samboeren min pleier å blande ut såpe og husvaskemidler (f.eks Jif og Krystal) i drikkeglass og målebeger som vi bruker i matlaging. Jeg synes dette er en uting og usunt (?), men klarer ikke å finne noe skrevet om dette. Men er ikke dette helseskadelig å bruke som glass etterpå? Selv etter en runde i vaskemaskinen? Tanker? Anonymkode: 2b5f6...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det spiller absolutt ingen rolle. Anonymkode: 55571...ee3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 24. oktober 2024 #3 Del Skrevet 24. oktober 2024 Oppvasktablettene er vel mye sterkere enn Jif og Krystal? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #4 Del Skrevet 24. oktober 2024 Tror ikke det har noe å si, så lenge de blir vasket etterpå. Men lurer mest på hvorfor han skal blande ut vaskemidler oppi et glass. Jif brukes rett fra flasken og grønnsåpa er vel bare å helle rett i bøtta. Anonymkode: 31d21...43e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 Han bruker det til vaskevann for å vaske gulvet.. Heller ut litt og litt og mopper. Men godt å høre at det antagelig går bort i oppvaskmaskinen da. Anonymkode: 2b5f6...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #6 Del Skrevet 24. oktober 2024 Gi han en imsdal flaske.. Trenger ikke enda mer såpe i oppvaskmaskin Anonymkode: 40aab...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #7 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han bruker det til vaskevann for å vaske gulvet.. Heller ut litt og litt og mopper. Men godt å høre at det antagelig går bort i oppvaskmaskinen da. Anonymkode: 2b5f6...c18 Skyll begeret i rent varmt vann etterpå, så er det den reneste gjenstanden du eier. Trenger ikke kjøre det i oppvaskmaskin for å få bort såperester akkurat. Anonymkode: f96ba...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #8 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hvis du er redd for at det er såpe igjen på ting etter de er vasket i maskinen, så ville jeg vært vesentlig mye mer redd for bakterier. Da bør oppvaskmaskinen byttes ut. Og jeg ville aldri vasket noe som helst med midler jeg trodde kunne være skadelig selv etter en runde i maskinen. Da er det så farlige kjemikalier at de ikke selges i vanlig butikk, og kun er for de med svært god opplæring... Tilogmed klor og salmiakk er ikke så farlig... Anonymkode: a8145...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg drakk visst Jif en gang når jeg var liten😂 Vel… Hvis noen er forstoppet så fikser litt Jif det😅😅😅😅(Ikke en anbefaling altså!!) Litt Jif er ikke dødelig i utganskepunktet Så at mannen din gjør det, og vasker glass og målebeger etterpå er ikke noe stress😊 Anonymkode: a0866...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 25. oktober 2024 #10 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han bruker det til vaskevann for å vaske gulvet.. Heller ut litt og litt og mopper. Men godt å høre at det antagelig går bort i oppvaskmaskinen da. Anonymkode: 2b5f6...c18 Krystall grønnsåpe bør ikke brukes på dagens parkett, med mindre det er ubehandlet heltre gulv. Da får du et ugunstig fettlag over den lakkerte parketten (eller laminaten). Grønnsåpe kan med fordel brukes på utvendige terrassebord, men ikke på parkett innendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 25. oktober 2024 #11 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han bruker det til vaskevann for å vaske gulvet.. Heller ut litt og litt og mopper. Men godt å høre at det antagelig går bort i oppvaskmaskinen da. Anonymkode: 2b5f6...c18 Det er jo ikke slik man skal vaske gulv. Fukt en mopp og vri den opp slik at den ikke drypper. Ha en sprayflaske med utvannet gulvvask tilpasset ditt gulv. Spray direkte på flekkene. Ellers skal resten av gulvet vaskes med rent vann. Skyll gjerne moppen og gå over en gang til. Bruker du vaskemiddel à la Jif, Krystal eller Ajax hver gang du vasker, får du et belegg på gulvet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #12 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han bruker det til vaskevann for å vaske gulvet.. Heller ut litt og litt og mopper. Men godt å høre at det antagelig går bort i oppvaskmaskinen da. Anonymkode: 2b5f6...c18 Hva slags gulv har dere? Om det er parkett er det anbefalt med mikrofibermopp. Bare å vri opp under rennende vann, behøver ikke såpe. Den skal vris så kraftig at den kun er lett fuktig, aldri våt. Anonymkode: 37690...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 25. oktober 2024 #13 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jif flasker har målrbeger i korken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #14 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Samboeren min pleier å blande ut såpe og husvaskemidler (f.eks Jif og Krystal) i drikkeglass og målebeger som vi bruker i matlaging. Jeg synes dette er en uting og usunt (?), men klarer ikke å finne noe skrevet om dette. Men er ikke dette helseskadelig å bruke som glass etterpå? Selv etter en runde i vaskemaskinen? Tanker? Anonymkode: 2b5f6...c18 Dersom du tenker - på ramme alvor - at vaskemidlene dere velger å bruke er så giftige at det setter seg i glass etter en runde i oppvaskmaskin? Da er det på tide å bytte vaskemiddel, ts. Du får med 100% sikkerhet i deg partikler av alt vaskemiddel du bruker når du bruker det. Anonymkode: 1c158...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #15 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hvis du ikke tror glassene blir rene når du vasker dem må du vaske bedre, uansett hva de har vært brukt til. Anonymkode: bf286...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #16 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Samboeren min pleier å blande ut såpe og husvaskemidler (f.eks Jif og Krystal) i drikkeglass og målebeger som vi bruker i matlaging. Jeg synes dette er en uting og usunt (?), men klarer ikke å finne noe skrevet om dette. Men er ikke dette helseskadelig å bruke som glass etterpå? Selv etter en runde i vaskemaskinen? Tanker? Anonymkode: 2b5f6...c18 Finnes nok neppe noe godt svar på dee med mindre du kontakter Lilleborg på e-post og spør dem. Her i huset hadde slik oppførsel ført til utkastelse av mannen. (Jeg eier han leier, så det blir en enkel sak). Skal han ha målebeger så skaffer du han et eget målebeger som bare brukes til formålet og som han MÅ bruke. Type i stål. Anonymkode: da696...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Del Skrevet 26. oktober 2024 Han står og tømmer ut vann på gulvet med glasset?!? Hva slags gulvvask er det? Det skal jo ikke renne av vann, det skal bare være så vidt fuktighet i gulvkluten eller moppen. Ikke dammer på gulvet! Gulv tar skade av for mye vann. Anonymkode: 16293...d8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 26. oktober 2024 #18 Del Skrevet 26. oktober 2024 Måler aldri slikt, bare slumper... tar det på gefühlen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #19 Del Skrevet 26. oktober 2024 Når jeg tenker meg om, er hensikten å få målt opp mengden vaskemiddel før den helles i bøtta? Da er jo korken på flaska beregnet som målebeger. Les på flaskene. Anonymkode: da696...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #20 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 20.33): Han bruker det til vaskevann for å vaske gulvet.. Heller ut litt og litt og mopper. Men godt å høre at det antagelig går bort i oppvaskmaskinen da. Anonymkode: 2b5f6...c18 Det bør han unngå. En veldig gammeldags måte å vaske gulvet på. Grønnsåpe gir bare en hinne, og gjør gulvet mer møkkete. Tørrmopping, eventuelt mikrofiber med litt vann, er mye mer skånsomt både for gulv, dere, og miljøet. Anonymkode: be619...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå