AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hei! Er det noen der ute som jobber som sykepleier i spesialisthelsetjenesten og har klart å forandre opp lønnen sin gjennom lønnssamtale? Forståelsen min er at det stort sett er lite å hente, det skal alltid spares, osv. Tar gjerne imot konkrete tips og erfaringer. Grunnen til at jeg mener jeg fortjener høyere lønn er at jeg har en ekstra ansvarsstilling utover den vanlige 100% turnusjobben min, som jeg bruker en del tid på. Tid som ofte ikke er satt av (les: jeg får mindre pause enn kollegaene mine), selv om det er blitt lovet. I tillegg vet jeg at jeg gjennom den jobben jeg gjør er med på å effektivisere arbeidet til kollegaene mine. Har en del kollegaer med andre ansvarsområder som får et kronetillegg i året for lignende arbeid. Anonymkode: af07c...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg har forhandlet opp, men jeg er spesialsykepleier innen ett område der det mangler folk. Ingen vanlige sykepleiere jeg vet om har fått høyere lønn ved forhandling på sykehus. Anonymkode: 66d6c...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har forhandlet opp, men jeg er spesialsykepleier innen ett område der det mangler folk. Ingen vanlige sykepleiere jeg vet om har fått høyere lønn ved forhandling på sykehus. Anonymkode: 66d6c...dce Det skader ikke å prøve i hvert fall! Ta evt en runde med tillitsvalgte først, de kan evt bli med i møtet. Endret 25. oktober 2024 av Vestlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…