AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hei! Er det noen der ute som jobber som sykepleier i spesialisthelsetjenesten og har klart å forandre opp lønnen sin gjennom lønnssamtale? Forståelsen min er at det stort sett er lite å hente, det skal alltid spares, osv. Tar gjerne imot konkrete tips og erfaringer. Grunnen til at jeg mener jeg fortjener høyere lønn er at jeg har en ekstra ansvarsstilling utover den vanlige 100% turnusjobben min, som jeg bruker en del tid på. Tid som ofte ikke er satt av (les: jeg får mindre pause enn kollegaene mine), selv om det er blitt lovet. I tillegg vet jeg at jeg gjennom den jobben jeg gjør er med på å effektivisere arbeidet til kollegaene mine. Har en del kollegaer med andre ansvarsområder som får et kronetillegg i året for lignende arbeid. Anonymkode: af07c...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg har forhandlet opp, men jeg er spesialsykepleier innen ett område der det mangler folk. Ingen vanlige sykepleiere jeg vet om har fått høyere lønn ved forhandling på sykehus. Anonymkode: 66d6c...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 25. oktober 2024 #3 Del Skrevet 25. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har forhandlet opp, men jeg er spesialsykepleier innen ett område der det mangler folk. Ingen vanlige sykepleiere jeg vet om har fått høyere lønn ved forhandling på sykehus. Anonymkode: 66d6c...dce Det skader ikke å prøve i hvert fall! Ta evt en runde med tillitsvalgte først, de kan evt bli med i møtet. Endret 25. oktober 2024 av Vestlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #4 Del Skrevet 25. oktober 2024 Det enkleste er å forhandle ved lokale lønnsforhandlinger. Det er sånn jeg har fått ekstra lønn for ansvarsoppgaver jeg gjør utover min vanlige stilling. Anonymkode: 7377f...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 25. oktober 2024 #5 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg har 60 studiepoeng innen et felt som avdelingen min driver med, og fikk etter mye om og men forhandlet meg til et kompetansetillegg på 20 000/år. Altså helt marginalt ift hva jeg synes jeg burde få. En kollega av meg med 15 års ansennietet på sengepost med spesialistutdanning forsøkte å forhandle lønn/stille lønnskrav og fikk beskjed fra øverste hold om at han selvsagt fikk lov til å si opp hvis han ikke var fornøyd med nåværende lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 25. oktober 2024 #6 Del Skrevet 25. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): (Feilpostet) Endret 25. oktober 2024 av Vestlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå