Gå til innhold

Hvordan holde ansiktet ungt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I deler av Øst-Europa og Russland lærer mødrene sine døtre å ikke bevege ansiktsmusklene, minimere mimikk. Ikke myse mot solen, ikke smile veldig stort. Enkelte familier der er meget opptatt av utseende som en slags ressurs, eller verdi. Det blir som en naturlig botox, og de får jo langt mindre rynker, spesielt i panne og rundt øyne. Problemet er jo at det er totalt usjarmerende å ha et flatt ansikt uten mimikk.

Jeg er selv 50, og har alltid holdt meg oppdatert på hudpleie-fronten. Har det meste av LED-maske, microcurrent-maskin, microneedling, c-vitamin, retinol, peptider, fukt, og selvsagt spf. Jeg tar også kollagen og ceramide-kapsler, blant mine kosttilskudd. Synes selv jeg ser at huden har mye spenst fortsatt, men har absolutt alderstegn på hals og jeg har fått jowls og linjer når ansiktet beveger seg. Synes egentlig det er ganske pent for å være ærlig. Ihvertfall fremfor kunstig strukket hud, eller å gå rundt uten mimikk.

Anonymkode: c29ce...c54

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SiljeKP68 skrev (På 25.10.2024 den 12.35):

LED-maske med infrarødt lys (altså ca. 850 nanometer for å kunne se resultater). Prøv det før du vurderer invasive prosedyrer 🤗

Kan du anbefale en? jeg googler meg i hjel uten å klare å bestemme meg😆Eneste jeg vet er at jeg vil unngå blått lys, pga øyeplagene mine.

Anonymkode: 6f8aa...024

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er sykelig opptatt av utseendet sitt. Hun har fylt det med all mulig dritt, og ingen kremer og»rutiner» i verden hjelper mot solskader (uten solkrem) eller for mye botox ol. Hun er 47 og hvis noen sier at noe hjelper så går hun rett på. Og så går hun og tar sol like etterpå. Hun har ødelagt ansiktet sitt med all dritt. Hun tror hun ser ut som 35 men hun ser ut å være nærmere 60 nå. Det siste hun har gjort er å legge tråder i huden. Og ja det strammet litt opp men hun ser fortsatt ikke ut som 35. 

Så, unngå for mye sol, bruk solkrem, mye fukt i huden (også fra innsiden) sunn kost, ikke røyk eller narkotika og alkohol. Unngå «skjønnhetsbehandlinger». Akseptere at mye er genetikk og at mye av grunnen legges i 10-30 år. Det er for sent å begynne når man er 45. Men man kan fortsatt leve sunt da,  er mulig å gjøre det verre. 

Anonymkode: 26fca...752

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke myse mot solen, ikke smile veldig stort. 

Anonymkode: c29ce...c54

Jeg utvider øynene istedenfor å rynke pannen. Null rynker. Null linjer rundt øynene. Jeg kom hit i 2015, alder 41 og ante ikke hva «sinnarynke» var en gang. 

Anonymkode: 43ce5...b24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hudpleieprodukter kan hjelpe mot ugjevn hud, lette rynker og rødhet. Bruker produkter med retinol, niacinamide og azelaic acid. Ja, ser at huden har blitt bedre. 

Anonymkode: 3935f...edc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solkrem er definitivt øverst på lista. 

Kutt røyk og tobakk.

Cvitamin, retinol/retinal, aha/bha/pha, niacinamide. Ikke alt her kan brukes sammen, og det er mulig du ikke tåler alt heller.

Fuktighetskrem.

Anonymkode: 58727...0fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kosmetiske behandlinger (spesielt de som utføres en eller to ganger i året) vil være effektive uten riktig pleie.

Solkrem hele året, dag etter dag ( les ingrediensene ).
Retinoider ( vitamin A ), som en gang ble brukt til å behandle akne, har også vist seg å være en effektiv behandling for rynker.
I tillegg ansiktsmasker, inkludert grønn leire for å rense ansiktet (men heller yngre, utsatt for akne), og superfuktighetsgivende rød marokkansk rhassoul-leire.
Rosevann og roseolje. 

+null alkohol, sigaretter, fast food mat

Drikk vann. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem er ikke noe poeng på denne årstiden, den skal dessuten påføres 4-5 g på en dag og hvem gjør det?   Tar du på solkrem under sminke er det penger ut av vinduet.  

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør, omega 3, vann, 0 alkohol og 0 kremer. Bruker ingenting og har lite rynker og tørr hud.

Anonymkode: 5cb87...01e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener er det viktigste. Og hos de fleste ser man ikke særlig aldring før man bikker over 50 år. Om man ikke har rynker så vil man uansett miste fylde og elastisitet.

Jeg er velsignet med gode gener. Er 57 år og har nylig begynt med sculptra og litt Botox i pannen. Bruker tretinoin og gir huden masse fukt og fett. Serum med vitC, samt mild peeling med syrer. Solkrem når UVindeksen er over 2. 

Anonymkode: 973f1...9e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 9.08):

Kan du anbefale en? jeg googler meg i hjel uten å klare å bestemme meg😆Eneste jeg vet er at jeg vil unngå blått lys, pga øyeplagene mine.

Anonymkode: 6f8aa...024

Jeg har alvaskin aurora. Kjøpte den for noen måneder siden og er veldig fornøyd med resultatene jeg har fått. Det tok ca 2 måneder før jeg begynte å se forskjell, men mine fine linjer er mindre synlige nå, og jeg føler at ansiktet mitt har fått en glow-up.

Men ja, det finnes så mange ulike masker der ute, det er helt forståelig at du ikke klarer å bestemme deg 😞 hadde sånn choice paralysis selv før jeg endelig bestemte meg - så mange ting å ta i betraktning, som pris, antall LED-lys per farge, bølgelengde, og noe som kalles irradiance eller noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem hver eneste dag. 
tretinoin hver kveld med god fuktighetskrem. 
c-vitamin serum om morningen med god fuktighetskrem. 

-red light therapy i 10 min hver dag, panel fungerer best (masker er litt svakere og gir ikke like jevn fordeling av lyset) rødt og NIR lys. 

-microneedeling med dermapen hver måned. Pen og nålhoder kan kjøpes slik at du kan utføre det hjemme. 

-trene! Trening øker veksthormon nivåene i kroppen som igjen bidrar til økt collagen produksjon. 

-nok søvn. 

-spise Sundt! Mye grønnsaker og kjøtt. 

Og innføre regelmessige faster. Når du faster kommer kroppen i en tilstand som heter Autophagy, som er at kroppen resirkulerer og bryter ned gamle og skadede celler. Det er bevist at det hjelper preventativt mot kreft og Alzheimers (forskeren vant Nobelprisen for denne studien). Det hjelper også med collagen syntese og fornyelse av hele kroppen inkl huden. Selv ser huden min alltid fantastisk ut etter en faste. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mottok Medic 8 retinal 10 i posten i dag.  Er den sterkeste.  Jeg har brukt 1 % retinol i en årrekke så håper jeg tåler den uten å bli superflassete. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
SiljeKP68 skrev (På 19.11.2024 den 11.44):

Jeg har alvaskin aurora. Kjøpte den for noen måneder siden og er veldig fornøyd med resultatene jeg har fått. Det tok ca 2 måneder før jeg begynte å se forskjell, men mine fine linjer er mindre synlige nå, og jeg føler at ansiktet mitt har fått en glow-up.

Men ja, det finnes så mange ulike masker der ute, det er helt forståelig at du ikke klarer å bestemme deg 😞 hadde sånn choice paralysis selv før jeg endelig bestemte meg - så mange ting å ta i betraktning, som pris, antall LED-lys per farge, bølgelengde, og noe som kalles irradiance eller noe sånt

Hei! Jeg vurderer å kjøpe masken fra Alvaskin. Det var derfor fint å lese din kommentar. Hvor ofte og lenge bruker du masken? 

Anonymkode: 39bc9...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 20.45):

Hold deg unna solen. 

Anonymkode: 9dc2d...f40

Dette er nøkkelen. 

Anonymkode: 13c8a...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsmelk i ansiktet, er blant annet stamceller i morsmelk. Mye vann. Unngå for mye sukker og fet mat. Spise ferske råvarer. Massere ansiktet forsiktig. 

Anonymkode: 55e2a...728

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 16.11.2024 den 8.04):

Å drikke vann er den beste rynkekremen 😂.

Tull. 

Anonymkode: a2c7f...a21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 9.45):

Hei! Jeg vurderer å kjøpe masken fra Alvaskin. Det var derfor fint å lese din kommentar. Hvor ofte og lenge bruker du masken? 

Anonymkode: 39bc9...e57

Det varierer litt. De har en spesifikk plan de anbefaler deg å følge den første måneden. I begynnelsen har jeg forsøkt å følge den såpass nøye, men nå bruker jeg masken 2-3 ganger i uken, 15 minutter per behandling. Om du er interessert i masken, har jeg fått en nyttig lenke fra dem der du kan lese mer om behandlingsplanen - https://www.alvaskin.no/pages/aurora-instruksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...