Gå til innhold

Hvordan holde ansiktet ungt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I deler av Øst-Europa og Russland lærer mødrene sine døtre å ikke bevege ansiktsmusklene, minimere mimikk. Ikke myse mot solen, ikke smile veldig stort. Enkelte familier der er meget opptatt av utseende som en slags ressurs, eller verdi. Det blir som en naturlig botox, og de får jo langt mindre rynker, spesielt i panne og rundt øyne. Problemet er jo at det er totalt usjarmerende å ha et flatt ansikt uten mimikk.

Jeg er selv 50, og har alltid holdt meg oppdatert på hudpleie-fronten. Har det meste av LED-maske, microcurrent-maskin, microneedling, c-vitamin, retinol, peptider, fukt, og selvsagt spf. Jeg tar også kollagen og ceramide-kapsler, blant mine kosttilskudd. Synes selv jeg ser at huden har mye spenst fortsatt, men har absolutt alderstegn på hals og jeg har fått jowls og linjer når ansiktet beveger seg. Synes egentlig det er ganske pent for å være ærlig. Ihvertfall fremfor kunstig strukket hud, eller å gå rundt uten mimikk.

Anonymkode: c29ce...c54

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SiljeKP68 skrev (På 25.10.2024 den 12.35):

LED-maske med infrarødt lys (altså ca. 850 nanometer for å kunne se resultater). Prøv det før du vurderer invasive prosedyrer 🤗

Kan du anbefale en? jeg googler meg i hjel uten å klare å bestemme meg😆Eneste jeg vet er at jeg vil unngå blått lys, pga øyeplagene mine.

Anonymkode: 6f8aa...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er sykelig opptatt av utseendet sitt. Hun har fylt det med all mulig dritt, og ingen kremer og»rutiner» i verden hjelper mot solskader (uten solkrem) eller for mye botox ol. Hun er 47 og hvis noen sier at noe hjelper så går hun rett på. Og så går hun og tar sol like etterpå. Hun har ødelagt ansiktet sitt med all dritt. Hun tror hun ser ut som 35 men hun ser ut å være nærmere 60 nå. Det siste hun har gjort er å legge tråder i huden. Og ja det strammet litt opp men hun ser fortsatt ikke ut som 35. 

Så, unngå for mye sol, bruk solkrem, mye fukt i huden (også fra innsiden) sunn kost, ikke røyk eller narkotika og alkohol. Unngå «skjønnhetsbehandlinger». Akseptere at mye er genetikk og at mye av grunnen legges i 10-30 år. Det er for sent å begynne når man er 45. Men man kan fortsatt leve sunt da,  er mulig å gjøre det verre. 

Anonymkode: 26fca...752

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke myse mot solen, ikke smile veldig stort. 

Anonymkode: c29ce...c54

Jeg utvider øynene istedenfor å rynke pannen. Null rynker. Null linjer rundt øynene. Jeg kom hit i 2015, alder 41 og ante ikke hva «sinnarynke» var en gang. 

Anonymkode: 43ce5...b24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv, smil ekte og ofte helt fra øynene......så er det det folk ser. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...