Gå til innhold

Reise til Tallinn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er et eget reiseforum her? Så jeg prøver her..

Har tenkt å ta en langelg til Tallinn med min datter på 16. Første tur bare oss to. Jeg er lite reisevant og foretrekker at ting er mest mulig trygt og greit. Har oppfattet det som at Tallinn er en relativ trygg by med relativ lav kriminalitet (?). Men ønsker helst ikke å vandre for mye rundt på kvelden. Samtidig må vi jo kunne gå ut for å spise. Er det da tryggest å bo i sentrum så vi slipper å gå så mye? Hvor ville dere anbefale oss å bo?

Og har dere tips til hvor vi bør gå på spa og generelt hva vi bør gjøre?

Andre tips?

Hilsen en som gleder seg til tur men også er litt spent, sikkert helt uten grunn.

Anonymkode: c16f3...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare på alt, og flere år siden jeg var i Tallinn, men jeg ville bodd sentralt. Det gjorde vi den gangen. Unngå for alt i verden den russiske bydelen, og ellers så går dere jo sammen på kveldstid, så jeg vil tenke det går fint. Husker jeg fikk anbefaling om å ikke gå alene som kvinne på kveldstid, men jeg merket ikke noe til noe i sentrum. Var betraktelig mer kriminalitet i den russiske bydelen. Der vandret vi kun rundt på dagtid, og hadde taxi på kvelden. Gikk fint. 
Jeg følte meg trygg i Tallinn, men fikk høre at det var mye vi ikke så. Aner ikke om det stemmer, men har flere jeg kjenner som både bor der, og har bodd der, og det har ikke vært noen utfordringer. 

Fantastisk flott by, så jeg skulle gjerne dratt tilbake igjen. Kos dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallinn er en fantastisk by! Bare å glede seg. 

Dere må ta en tur rundt i gamlebyen, den er veldig koselig. Av museer er Sjøfartsmuseet veldig populært. Jeg har vært i Tallinn manga ganger og ikke hatt noen ubehagelige opplevelser. Heller ikke når jeg har gått alene.

Jeg anbefaler omvisning på KGB-cellen på hotell viru. Veldig spennende og interessant å høre om hvordan det var å jobbe der med KGB hengende over seg. https://www.visittallinn.ee/eng/visitor/see-do/things-to-do/attractions-museums/177420/hotel-viru-and-kgb-museum

Om dere vil gjøre noe trygt på kvelden finnes det en Ghost and Legends tur som var veldig bra den gangen vi ble med på den. Både litt skumle historier, men også en innføring i byen og landets historie. https://www.visittallinn.ee/eng/visitor/see-do/things-to-do/tours/553/ghosts-and-legends-walking-tour

I tillegg til gamlebyen så bør dere ta turen i Rotermannkvartalene. Det er en modernisert del av Tallinn med mange spisesteder og butikker https://visittallinn.ee/eng/visitor/see-do/things-to-do/attractions-museums/177086/rotermann-quarter

Anonymkode: 206e3...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...