Gå til innhold

Arbeidslivet/ karriere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest mange saker her på siden og ser at det er mange oppegående og fine folk her som gir gode råd😊

Jeg ble også medlem i dag for å skrive om det jeg «sliter» med. Ikke sikkert dere kan hjelpe meg, men jeg håper jeg kan få noen gode råd, tips, lufte meg og bare dele dette med dere for å få det ut.

Beklager på forhånd for et langt innlegg og kanskje uoversiktlig🥹

Jeg er snart 40 år og har fagbrev i kontorfaget det fikk jeg i 2008. Jeg har jobbet de siste årene på skole som skolekonsulent. 

Men jeg har dessverre ikke hatt lange arbeidsforhold de stedene jeg har vært. 

Det eneste lengste jeg har vært i fast jobb var fra august 2017-nov 2021. Før det hadde jeg korte og lengre vikariater, men ikke lenger enn et år.

Jeg sa opp fast stilling i nov 2021 da jeg måtte ta meg av en av forelderene mine som var både kronisk syk og sengeliggende og jeg tok meg av dem 100%.  Når forelderen gikk bort var jeg klar for å søke jobb fikk jeg vikariat fra feb 2022-juni 2022. Så fikk jeg enda et vikariat fra aug 2022-juni 2023, men jeg søkte en annen stilling som jeg så var fast og fikk den i nov 2022 og skulle starte i stillingen januar 2023.

Det ble til at jeg endte opp med å jobbe delt 60%/40 på vikariat stillingen og den faste fra og med januar 2023. Vikariat endte i juni 2023 som avtalt og jeg jobbet nå fullt 100% i den faste stillingen nå, men etterhvert innså jeg at jeg ikke trivdes på den faste stillingen jobbet med ei veldig spesiell kolleaga. Mens jeg var i denne faste jobb fikk en familie medlem kreft som hadde noen månder igjen å leve, ingen forståelse eller tilrettelegging på jobb eller noe.  Jeg rett og slett trivdes ikke med kollegaen som jeg skulle dele kontor med hverdag i 7,5t endte opp i konflikt med den kollegaen da vedkommende skulle snakke med ledelsen hele tiden bak lukkede dører og ikke ta opp noe dirkete med meg først dersom vedkommende mente at jeg var problemet og mye sånt, men jeg sa opp til slutt, det gikk via LO, fastlege og NAV. Jeg fikk innvilget: friskmelding til arbeidsformidling tiltak fra NAV for 3 mnd og startet å søke jobb igjen. 

Jeg fikk vikariat igjen fra feb 2024 til des 2024, men igjen så jeg en fast stilling og søkte den og sa opp på vikariat stilling og startet på den 100% stillingen i mai, men igjen var jeg såpass uheldig at jeg igjen dessverre endte opp med ei kollega som ikke var noe hyggelig å jobbe med. En annen kollega av meg som skulle snart gå av med pensjon også bekreftet at det ikke var særlig hyggelig å jobbe med vedkommende som jeg skulle jobbe med. Det erfarte jeg personelig selv også. Jeg hadde ingen konflikt med vedkommende her, men trivdes ikke å jobbe med kollegaen i samme kontor hverdag i 7,5 fordi vedkommende var utrolig spesiell akkurat som det jeg hadde erfart allerede før på faste jobben. 

Jeg prøvde å fortsette, men klarte ikke. Jeg begynte å grue meg til å gå på jobb. Uten å tenke, ta en prat med rektor eller lege osv tok jeg bare å sendte oppsigelse. Sa opp denne faste stillingen i august. 

Som sagt jeg har vært på mange steder og jobbet med forskjellig mennesker, men ALDRI hatt konflikt med noen utenom ene episoden jeg nevnte lenger opp. Jeg er veldig oppegående, hyggelig, blid og serviceinnstilt, men jeg har vært uheldig ikke engang, men to ganger.

Nå er jeg en aktiv søker og kommer meg til intervju, men blir innstilt som nr 2…
Nå er jeg redd jeg ikke får meg fast jobb da de anser meg som en «jobb hopper» jeg er egentlig ingen jobber hopper selvom det vil se og høres sånn ut, men det har vært mye i bildet bak dette også blant annet foreldre som har vært syke som jeg har tatt meg av, ekteskapet som hadde sine utfordringer etc 

Jeg har tatt noen feil valg i livet underveis og når jeg nå tenker tilbake så angrer jeg… Men jeg ønsker virkelig ta tak i meg selv nå og kun tenke på meg selv.. Jeg har ingen andre å passe nå foreldre har gått bort og utfordringene i ekteskapet er ferdig for evig og nå ønsker jeg å fokusere på meg selc

Jeg ønsker bare å lande et sted nå før jeg er 40 år og bare bli der og gjøre mitt beste og utvikle meg videre, men er løpet kjørt…

Siden jeg sa opp har jeg vært veldig urolig, nede og deprimert…

Jeg har nå jobb i kles butikk for sesongshjelp ut januar 2025 som jeg fikk i sept 2024 og startet som vikar i barnehage i slutten av august 2024 ut året 

Jeg ønsker ikke å gå på NAV.. og tenker det er kanskje bedre å få jobb når man er i jobb selvom jeg ikke jobber som skolekonsulent, men barnehage vikar så er jo i jobb…

Nå føler jeg virkelig at jeg har mislyktes i livet😔😔😔

Anonymkode: 5d83a...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...