AlexandraX Skrevet 24. oktober #1 Del Skrevet 24. oktober (endret) ... Endret 28. oktober av AlexandraX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #2 Del Skrevet 24. oktober Ja. Jeg trivdes ikke en leilighet jeg leide, og spurte pent om jeg kunne flytte før. Da er det selvsagt opp til han om han gidder å være grei, og du må belage deg på å betale for utgifter utleier måtte ha hvis han gidder å løse deg fra kontrakten. Det skader ikke å spørre. Men ikke bruk "for liten plass" som forklaring, men at du uventet fikk deg ny jobb hvor reiseveien blir veldig lang. Anonymkode: 45849...f3a 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlexandraX Skrevet 24. oktober Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg trivdes ikke en leilighet jeg leide, og spurte pent om jeg kunne flytte før. Da er det selvsagt opp til han om han gidder å være grei, og du må belage deg på å betale for utgifter utleier måtte ha hvis han gidder å løse deg fra kontrakten. Det skader ikke å spørre. Men ikke bruk "for liten plass" som forklaring, men at du uventet fikk deg ny jobb hvor reiseveien blir veldig lang. Anonymkode: 45849...f3a Greit å spørre etter ca 1 mnd siden jeg flyttet inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #4 Del Skrevet 24. oktober Det er selvsagt greit å spørre, men om utleier er tverr så sier han nei. Inn- og utflytting sliter på leiligheter, så det hadde garantert vært bedre om du hadde sagt i fra før du flyttet inn. Om du spørr etter en uke, en måned eller to måneder har neppe noe forskjell... Anonymkode: 22d54...789 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlexandraX Skrevet 24. oktober Forfatter #5 Del Skrevet 24. oktober Noen flere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #6 Del Skrevet 24. oktober AlexandraX skrev (2 minutter siden): Noen flere? Spør om det er greit hvis du finner en annen leieboer. Da taper ikke utleier noe på det. Anonymkode: cdca6...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlexandraX Skrevet 24. oktober Forfatter #7 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spør om det er greit hvis du finner en annen leieboer. Da taper ikke utleier noe på det. Anonymkode: cdca6...932 Det skal jeg definitivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #8 Del Skrevet 24. oktober Hadde forklart det med jobben til utleier og spurt om det var mulig å bli enige om noe. Kanskje du kan påta deg jobben med å finne ny leietaker som utleier godkjenner og blir boende til ny leietaker er klar for å flytte inn, f.eks? Anonymkode: 98fd8...62a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #9 Del Skrevet 24. oktober Du kan spørre, men han kan si nei Anonymkode: 0f082...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #10 Del Skrevet 24. oktober AlexandraX skrev (1 time siden): Flyttet inn for en uke siden og mistrives i den nye leiligheten, det viste seg å være altfor lite plass for mine ting og for lang reisevei til jobb (fant god jobb etter jeg fant leilighet)... ja jeg vet, det er min skyld at jeg signerte kontrakt som ikke kan sies opp før 1 år. Men går det an å forhandle med utleieren om det? Har dere opplevd sånne historier? Jeg kan for eksempel finne ny leietaker på min plass eller tilby at utleier kan trekke meg fra depositum... han virker grei og snill han. Jeg er så dum og angrer så mye Bor eier i samme hus? Anonymkode: e6885...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlexandraX Skrevet 24. oktober Forfatter #11 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Bor eier i samme hus? Anonymkode: e6885...1fc Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #12 Del Skrevet 24. oktober AlexandraX skrev (2 timer siden): Greit å spørre etter ca 1 mnd siden jeg flyttet inn? Tja. Det beste er vel kanskje å gjøre det nå før 1 nov, slik at leiligheten kan være innflytningsklar til 1 des. Eller drøye det slik at utleier ikke trenger å tenke på ny leietaker nært jul/nyttår. Skal man ha leietakere som bor i samme hus, så vil man nok gjerne finne dem selv. Anonymkode: 45849...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #13 Del Skrevet 24. oktober Føler med deg, jeg gjorde den samme feilen for ikke lenge siden. Du kan spørre om huseieren går med på å la deg flytte ut dersom han/hun finner en ny leietaker, men du må nok regne med å betale husleien frem til det eventuelt skjer. Anonymkode: a4357...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #14 Del Skrevet 24. oktober Jeg har sagt ja til mine leietakere dersom de har funnet ny leietaker, godkjent av meg. Alltid løst seg.. Anonymkode: f9ba5...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #15 Del Skrevet 24. oktober Jeg har kommet meg ut av en sånn kontrakt ved å finne nye leietakere. Anonymkode: bf855...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #16 Del Skrevet 24. oktober AlexandraX skrev (17 minutter siden): Ja I så fall er du teknisk talt bundet til kontrakten på 1 år. Men du kan som andre sier over her spørre om du kan få si opp, eventuelt med betingelse at du får inn noen andre slik at eier ikke taper penger. Det skader ikke å spørre. Anonymkode: e6885...1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #17 Del Skrevet 24. oktober Vi har også ettårskontrakt på utleieleiligheter vår, og jeg hadde vært villig til å avslutte kontrakten tidligere forutsatt at du betalte leie til ny leietaker var på plass. Det hadde vært helt uproblematisk. Anonymkode: 1a122...3fe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #18 Del Skrevet 24. oktober Ville dog ikke akseptert at du skulle funnet ny leietaker, for det ønsker jeg å ha kontroll over selv. Men du måtte være villig til å holde det rent og pent og klart for visning x antall ganger i uken på avtalt tidspunkt. Anonymkode: 1a122...3fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 24. oktober #19 Del Skrevet 24. oktober Kan kanskje også være greit å tenke på hvor lett det er å finne seg ei ny leilighet, slik at du ikke plutselig står på bar bakke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 24. oktober #20 Del Skrevet 24. oktober For alt du vet har utleier flere på liste når det er så tett opp til at du signerte avtalen. Det er uansett ikke et problem at du lufter problemstillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå