Gå til innhold

Hvilket Nintendo Switch spill til 8-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår 8 år gamle datter skal få Nintendo Switch til jul, men hjelp for en jungel av spill! Mario finnes jo i utallige varianter, og jeg skjønner ikke forskjellen på de. Noen med erfaring her som kan anbefale (evt. fraråde) spill? Jeg synes disse minispillene som man kan spille med venner til stede ser fine ut, men det finnes jo ørten av de også. Hjelp 🙈

Anonymkode: ae527...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva liker 8-åringen da?

 

Er hun glad i Pokémon kan det hende det fenger. Leser hun litt engelsk og er glad i eventyr så er Zelda-spillene utrolig bra (tears of the kingdom og breath of the wild. Det nyeste Zelda synst også vår 8-åring er stas.

Super Mario Wonders er gøy for barn og voksne og et fint første spill for å komme i gang med plattformspill. Du kan spille fire spillere sammen.

 

Om flere skal spille sammen er Rayman også et fint plattformspill, vi har også hatt stor suksess med Kirby and the forgotten land (mulighet for 2-player).

 

Mario Party er stas med kjappe omganger for opptil fire personer og du kommer kjapt inn i det. Gå isåfall for det som kom ut for noen dager siden, Mario Party Jamboree.

 

Mario Kart begynner å bli en del år, men holder fortsatt stand og er gøy for opptil fire spillere på samme skjerm. Her kan du til en viss grad velge hvor mye hjelp den enkelte spilleren får (hjelp til styring, auto-gass, osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mario Kart er obligatorisk, det er morsomt for hele familien.

Anonymkode: efe5f...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mario Kart 8

Super Mario Odyssey

Super Mario Bros. Wonder

Snufkin (Snusmumrikken)

Vær obs på at originale Nintendo-spill er grisedyre og aldri synker i pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtteåringer har jo personlighet de og, og liker forskjellige ting. Broren min hadde blitt overbegeistret over å få et fotballspill til jul i den alderen, men jeg hadde bare blitt oppgitt og bedt om å få bytte det.

Men Super Mario Bros. Wonder er sannsynligvis ikke noe dumt valg.

Anonymkode: 6147e...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (11 timer siden):

Super Mario Odyssey

Helt klart! 
De forskjellige LEGO-spillene holder også høy standard. LEGO City er kanskje det beste av dem. 
Mario Kart blir aldri gammelt og er et spill som er lett nok å lære til at bestemor og unga kan spille sammen etter ti minutter med "se her bestemor, du bare trykker sånn og holder der, også styrer du med den". Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...