AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hei! veit ikke om jeg er inne på riktig kategori hehe men får håpe det funker. Men jeg må få kjøpt en ny tlf fort. Jeg tenker på iPhone som jeg er vandt med og liker. Jeg har råd til den jeg ønsker men har igjen 6000kr til neste utbetaling som er om 4 uker. Kan jeg leve på dette? Eller ta delbetaling over 12 måneder eller 6 måneder. Jeg er dårlig når det kommer til hva som er lurt med og kjøpe den ferdig ut eller delbetaling. jeg bor alene og har ingen husleie eller noe sånt. Så ikke noe viktige ting og betale fram til neste utbetaling. evt noen gode sparing planer i denne perioden? Anonymkode: 2792c...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Del Skrevet 24. oktober 2024 Du må se på hva rentene er på avbetalingsløsningen, for å se totalt hva du i så fall betaler. Du kan jo helt klart leve på 6000 i fire uker..? Men er du sikker på at du ikke har noen regninger og utgifter du har glemt? Anonymkode: 54609...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #3 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det står at til sammen blir det 13 000kr i stedet for det den koster uten som er akkurat 11990kr. Jeg er helt sikker på det. Har ikke husleie, strøm, bil forsikring eller andre forsikringer. Resten av måneden er fri fra de tingene. Anonymkode: 2792c...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #4 Del Skrevet 24. oktober 2024 Da synes jeg det høres lurest ut å betale hele nå, og så porsjonere ut de 6000 de ukene du har igjen. Storhandle så du har nødvendige ting, pasta, tomatsaus og annet som er rimelig. Jeg synes ikke 6000 på fire uker for en enslig voksen uten utgifter er lite. Anonymkode: 54609...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 Okei takk for svar! Da skal jeg prøve og få lagd en god handleliste og få noen gode varer som varer litt og til grei pris:) Anonymkode: 2792c...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #6 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hva med å bruke Klarna? Hvis du har mulighet til det, da. Anonymkode: 7d74f...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 24. oktober 2024 #7 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hvis du har så lite penger, virker det på meg som idioti å kjøpe en så dyr tlf.. Hvorfor ikke kjøpe en brukt til mye lavere pris? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #8 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg tenker at du er på ville veier dersom kjøp av en telefon vil kunne begrense hva du kan spise eller betale av andre viktige fakturaer. Da velger du en for kostbar telefon, rett og slett. Men hvis du har et kredittkort, er det en mulighet å betale telefonen med dette. Rentene på penger du bruker på kredittkortet begynner ikke å løpe før du får fakturaen om noen uker, og da kan du betale resten av telefonen når du får neste lønning. MEN, hvis du har kredittkort som du allerede har brukt mye av som ikke er tilbakebetalt, da må du lese første avsnitt en gang til og se deg om etter en annen telefon. Det går fint an å få en helt OK telefon brukt for 2-3000,-. Da har du spart 10 000,-. 10 000,- er jo nesten en syndeferie for to personer. Anonymkode: 007dc...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå