AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hei! Bare vært litt nysgjerrig og spurt ut Utdanningsforbundet ang dette med godtgjørelse av reise med elever f.eks på leirskoletur. Fikk svar at det kom ca 7k kr i tillegg av å delta på slik ukestur, med vesle 5-7 timer i avspasering. Dette var såklart bare ca beløp. Så var det jo litt morsomt å sammenligne denne summen med det man får i helsevesenet for en ferieukestur med én bruker, da gjerne bestående av et team med dagvakter, kveldsvakter og nattevakter bare for denne ene brukeren. Uten overtid kommer tilleggene her sjeldent på under en 20k. Så sitter noen få lærere med ansvar for et helt trinn av elever, gjerne 50+. Skal være tilgjengelig hele døgnet (også kjent som passiv/hvilende), stille hver dag (som aktiv vakt, dag/kveld) , og yte når det trengs (akutt, gjerne snakk om natt). Nå skal jeg ikke kalle 7k for lommerusk, og sikkert noen som setter pris på 7 timer avspasering (når disse nå blir avspasert er jo sikkert et helt annet emne man kan ta opp), etter en uke vekke fra familien, men jeg ser liksom ikke heeelt for meg at dette regnestykket er innafor for de fleste? Hva tenker kg? Anonymkode: 76f53...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå