AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg har fått en turnus med mye nattevakter. Har tidligere jobbet mest dag og aftenvakter. Så dette er nytt for meg. Hvordan er det hvis barnet blir syk? Far har også 10 dager, men det blir vel litt feil om han må bruke alle først bare fordi jeg jobber natt. Det er flere på jobb som baksnakker nattevakter som har vært hjemme med syke barn. De mener andre forelderen må bli hjemme eller at man bør greie å holde seg våken til andre forelder kommer hjem fra jobb med vanlig arbeidstid. Noen mener også at man kan sove for barna sover jo ofte mer når de er syk. Dette har dessverre ikke vært tilfeller hos oss. Her er det mye gråt, "klistremerke" på oss, sutring. Ønsker helst å høre erfaringer fra andre som jobber natt og har barn. Anonymkode: 3bef8...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Del Skrevet 24. oktober 2024 Far må ta ut sykt barn dager så du får sove. Anonymkode: 04381...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #3 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg jobber kun nattevakter. Er barnet sykt mellom mine nattevakter så tar jeg syktbarn dager på samme måte som en som jobber dag. Selvsagt så deler vi på de dagene mellom mannen min. Hadde det vært etter siste nattevakt hadde jeg ikke blitt vekk vakta føre, heller døgnet eller døset på sofaen med barnet Anonymkode: f26bf...55f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #4 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Far må ta ut sykt barn dager så du får sove. Anonymkode: 04381...358 Ja, men det blir ikke helt rettferdig ovenfor hans jobb hvis han feks må bli borte 4 dager på rad. Trodde det vanlige var å dele. Når han da har brukt opp sine 10 (hvis det skjer), så må jo jeg kunne ta ut sykt barn dager også. Ikke gitt barnet er syk på fridagene mine. Hvis barnet blir syk på natten skjønner jeg far bør bli hjemme første dag så jeg kan sove, men hva om jeg skal på jobb dagen etter også? Anonymkode: 3bef8...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 Ville delt det etter samme prinsipp som hvis du hadde dagjobb. Altså ikke krevd at far tar alt først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #6 Del Skrevet 24. oktober 2024 issoras skrev (11 minutter siden): Ville delt det etter samme prinsipp som hvis du hadde dagjobb. Altså ikke krevd at far tar alt først. Altså ta annenhver dag? Og annenhver gang ta første dag? Mulig vi er heldig og det ikke kommer sykdom når jeg jobber natt, men i og med at jeg har mange nattevakter nå, er jo sannsynligheten større. Anonymkode: 3bef8...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 24. oktober 2024 #7 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg tar syktbarn for søvn før jobb er sykt viktig ig far kan ikke ta alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #8 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått en turnus med mye nattevakter. Har tidligere jobbet mest dag og aftenvakter. Så dette er nytt for meg. Hvordan er det hvis barnet blir syk? Far har også 10 dager, men det blir vel litt feil om han må bruke alle først bare fordi jeg jobber natt. Det er flere på jobb som baksnakker nattevakter som har vært hjemme med syke barn. De mener andre forelderen må bli hjemme eller at man bør greie å holde seg våken til andre forelder kommer hjem fra jobb med vanlig arbeidstid. Noen mener også at man kan sove for barna sover jo ofte mer når de er syk. Dette har dessverre ikke vært tilfeller hos oss. Her er det mye gråt, "klistremerke" på oss, sutring. Ønsker helst å høre erfaringer fra andre som jobber natt og har barn. Anonymkode: 3bef8...fad Dere deler dem, som man alltid gjør, 50/50 med mindre en av dere voksne har noe som gjør at det ikke er tilrådelig. Arbeidsgiver eller kollegaer skal holde seg for god til å ha preferanser. Og, du? Dersom kollegaene dine hakker på folk så sier du fra at det ikke er ålreit. For det er ikke ålreit. Og dersom de baksnakker folk så sier du fra til leder om det. Og dersom leder ikke tar tak, så sender du en avviksmelding. Om dere som er normalt oppegående ikke tar tak i all ukulturen i helsevesenet så vil jo bare idioter jobbe der til slutt. Og de er vi alle tjent med å få yeetet ut av både yrkeslivet og samfunnet. Anonymkode: ee8db...f94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #9 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere deler dem, som man alltid gjør, 50/50 med mindre en av dere voksne har noe som gjør at det ikke er tilrådelig. Arbeidsgiver eller kollegaer skal holde seg for god til å ha preferanser. Og, du? Dersom kollegaene dine hakker på folk så sier du fra at det ikke er ålreit. For det er ikke ålreit. Og dersom de baksnakker folk så sier du fra til leder om det. Og dersom leder ikke tar tak, så sender du en avviksmelding. Om dere som er normalt oppegående ikke tar tak i all ukulturen i helsevesenet så vil jo bare idioter jobbe der til slutt. Og de er vi alle tjent med å få yeetet ut av både yrkeslivet og samfunnet. Anonymkode: ee8db...f94 Leder vet. Men er et dårlig arbeidsmiljø som er vondt å gå snudd (vondt i viljen hos en del, dessverre). Det er gjerne eldre sykeplrire som blir sur. For de hadde ikke slike rettigheter før ...men ja, verden utviklet seg. Trenger ikke å prøve å straffe andre fordi om. Anonymkode: 3bef8...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #10 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hæ? Om du jobber natt, så er vel far hjemme med barnet på natta? Og så er du hjemme med det på dagen? Skjønner ikke problemet. Du kan jo ikke ta sykt barn-dag og være hjemme på natta når far uansett er hjemme? Skjønner at du da ikke får sovet så mye på dagtid, men slik er det jo bare. Anonymkode: 29641...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 24. oktober 2024 #11 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hæ? Om du jobber natt, så er vel far hjemme med barnet på natta? Og så er du hjemme med det på dagen? Skjønner ikke problemet. Du kan jo ikke ta sykt barn-dag og være hjemme på natta når far uansett er hjemme? Skjønner at du da ikke får sovet så mye på dagtid, men slik er det jo bare. Anonymkode: 29641...b02 Hva hvis barnet er klengete, sutrete, og såvidt sover? Skal mor og far gå på jobb uten søvn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #12 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hæ? Om du jobber natt, så er vel far hjemme med barnet på natta? Og så er du hjemme med det på dagen? Skjønner ikke problemet. Du kan jo ikke ta sykt barn-dag og være hjemme på natta når far uansett er hjemme? Skjønner at du da ikke får sovet så mye på dagtid, men slik er det jo bare. Anonymkode: 29641...b02 Hvile er viktig, du vil vel ha våkne og oppegående helsepersonell som hjelper deg og dine? Det er ikke alle som takler og eller kan være våken et døgn eller mer, sånn er det bare, og for noen så må/bør vedkommende ta "sykt barn" for å fungere på jobb, og hjemme. Anonymkode: 406f5...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 25. oktober 2024 #13 Del Skrevet 25. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hæ? Om du jobber natt, så er vel far hjemme med barnet på natta? Og så er du hjemme med det på dagen? Skjønner ikke problemet. Du kan jo ikke ta sykt barn-dag og være hjemme på natta når far uansett er hjemme? Skjønner at du da ikke får sovet så mye på dagtid, men slik er det jo bare. Anonymkode: 29641...b02 Har du jobbet turnus før? Svært få mennesker klarer å jobbe og ikke minst være våkne gjennom flere døgn. Denne personen du nå anbefaler å droppe søvn vil kanskje du møte i trafikken og sykehuset. Dette mener du er greit bare fordi man ikke skal være hjemme med syke barn? Du vil at denne personen skal gi deg medisiner etter hun har regnet på hvor mye du skal ha? Slik ser vegtrafikkloven på å kjøre bil uten søvn Å være sliten og trøtt er i vegtrafikkloven likestilt med å kjøre beruset. Har du gått 18 timer uten søvn, tilsvarer det 0,5 i promille. 18 timer uten søvn høres kanskje mye ut, men tilsvarer bare å ha vært våken mellom syv om morgenen til ett om natten. 24 timer uten søvn tilsvarer 1 i promille Endret 25. oktober 2024 av Forvirret23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #14 Del Skrevet 25. oktober 2024 Nattevakt kan fint være hjemme med sykt barn. Har aldri hørt at noen synes det er rart. Anonymkode: 17063...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 25. oktober 2024 #15 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hæ? Om du jobber natt, så er vel far hjemme med barnet på natta? Og så er du hjemme med det på dagen? Skjønner ikke problemet. Du kan jo ikke ta sykt barn-dag og være hjemme på natta når far uansett er hjemme? Skjønner at du da ikke får sovet så mye på dagtid, men slik er det jo bare. Anonymkode: 29641...b02 Nei slik er det bare ikke! Nattarbeid har en skadelig effekt på helsa, og de som jobber natt skal selvfølgelig benytte seg av samme rettigheter som andre, og få ta igjen søvn som følge av sykt barn. Hvis ikke kjører du nattevaktene i grøfta og ødelegger helsa deres enda mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå