AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Skrevet 24. oktober 2024 Hei, har alltid slitt med stiv nakke og har litt skreiv rygg. Mange i livet mitt mener jeg har veldig dårlig positur. Det har egt ikke plaget meg så mye men de siste mnd har jeg vært skikkelig plaga med muskel knuter i nakken. De fleste har gått over av seg selv men denne derimot har vært her en uke. Ringte fysio i går og fikk time nesten uke pga han var booka. Saken er at jeg har så vondt. Hodepine 24/7 og svært ubehag. Når jeg feks snur nakken min så høres d ut som «grus?» Noen som har noen tips? Prøvd å holde meg i aktivitet og har prøvd så mye som jeg kan å masere eller treffe trigger punktet. Men det går ikke. Anonymkode: 94b2c...ae6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Skrevet 24. oktober 2024 MItt tips er å vente over helgen til du får time. Du kan også prøve å strekke ut nakken din, forsiktig. Gå rolige turer. Få fysioterapeuten din til å gi deg øvelser/lett styrketrening. Jeg har lettelser i nakken fordi jeg tar tilskudd av magnesium. Spenninger og smerter kan oppstå når kroppen trenger mer av dette, samt også kalsium og d vitamin. Anonymkode: e8d07...7a8
user53672363762 Skrevet 24. oktober 2024 #3 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): MItt tips er å vente over helgen til du får time. Du kan også prøve å strekke ut nakken din, forsiktig. Gå rolige turer. Få fysioterapeuten din til å gi deg øvelser/lett styrketrening. Jeg har lettelser i nakken fordi jeg tar tilskudd av magnesium. Spenninger og smerter kan oppstå når kroppen trenger mer av dette, samt også kalsium og d vitamin. Anonymkode: e8d07...7a8 Tusen takk for tips! jeg er litt stressa for at jeg har masert nakken min for mye. Man kan vel ikke få bettensle av det?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #4 Skrevet 24. oktober 2024 user53672363762 skrev (4 minutter siden): Tusen takk for tips! jeg er litt stressa for at jeg har masert nakken min for mye. Man kan vel ikke få bettensle av det? Nei, det kan gjøre veldig vondt etter man har gnukket på betente steder, jeg gjør det selv. Jeg får regelrett juling hos min fysio, gjør forferdelig vondt et par dager etter, også roer det seg. Anonymkode: e8d07...7a8
user53672363762 Skrevet 24. oktober 2024 #6 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, det kan gjøre veldig vondt etter man har gnukket på betente steder, jeg gjør det selv. Jeg får regelrett juling hos min fysio, gjør forferdelig vondt et par dager etter, også roer det seg. Anonymkode: e8d07...7a8 Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #7 Skrevet 24. oktober 2024 Jeg sliter også med muskelknuter. Nakken knaker når jeg ruller med hodet, og jeg merker jo at stress gjør det verre. Har stillesittende skjermjobb. Hvordan har du prøvd å massere? Det som fungerer best for meg for å holde i sjakk er styrketrening, tøying og massasje med hard ball på muskelknutene mot en vegg. Dog viktig å ikke overdrive massasjen. Men det er det eneste som jeg føler tar hardt nok på mine muskelknuter. Perozin muskelsalve er fin smertelindring når det er som verst. Magnesiumkrem er også fint å prøve ut. Anonymkode: b29ef...c38
user53672363762 Skrevet 24. oktober 2024 #8 Skrevet 24. oktober 2024 Muskelknutend kommer og går, har veldig dårlig positur pga jeg vet sånn seriøst ikke hvordan man gå rett. Så skal få litt tips hos fysio. Denne muskelknuta har vært der snart en uke. Prøvd å masere som bare det. Brukt masasje aparat men føler ingeting er sterkt nok til å knekke den ? Hvis du skjønner
user53672363762 Skrevet 24. oktober 2024 #9 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sliter også med muskelknuter. Nakken knaker når jeg ruller med hodet, og jeg merker jo at stress gjør det verre. Har stillesittende skjermjobb. Hvordan har du prøvd å massere? Det som fungerer best for meg for å holde i sjakk er styrketrening, tøying og massasje med hard ball på muskelknutene mot en vegg. Dog viktig å ikke overdrive massasjen. Men det er det eneste som jeg føler tar hardt nok på mine muskelknuter. Perozin muskelsalve er fin smertelindring når det er som verst. Magnesiumkrem er også fint å prøve ut. Anonymkode: b29ef...c38 Får alltid muskelknuter når jeg stresser jeg å!
Maud-1919 Skrevet 25. oktober 2024 #10 Skrevet 25. oktober 2024 Jeg vet det er en klisje. Men yoga. Der er mange forsiktige øvelser for nakke som løser opp spenninger. Gjør de hver morgen og kveld - men etter at du har vært hos fysio og dette har roet seg.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #11 Skrevet 25. oktober 2024 Massasje "delfin" med infrarød varme. Anonymkode: 33364...660
KnitAndCoffee Skrevet 25. oktober 2024 #12 Skrevet 25. oktober 2024 Prøv med ei varmepute ei god stund 30 min +, før du tøyer forsiktig. For å nå triggerpunktene så bruker jeg en tennisball i mellom meg og en vegg/gulv. Er det betent så kan du prøve å kjenne etter om det er varme eller kulde som virker best. Hos meg er det varme.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #13 Skrevet 27. oktober 2024 user53672363762 skrev (På 24.10.2024 den 23.07): Muskelknutend kommer og går, har veldig dårlig positur pga jeg vet sånn seriøst ikke hvordan man gå rett. Så skal få litt tips hos fysio. Denne muskelknuta har vært der snart en uke. Prøvd å masere som bare det. Brukt masasje aparat men føler ingeting er sterkt nok til å knekke den ? Hvis du skjønner Jeg har også i utgangspunktet krum nakke (familieting). Det som er lurt er å trene styrke i overkropp, det vil også automatisk gi bedre holdning og positur. Min erfaring med egenmassasje på muskelknuter er at massasjeapparat ikke treffer godt nok. Hard ball mot vegg er tingen. Du vil kjenne det når du treffer muskelknutene, da "spretter de unna". Anonymkode: b29ef...c38
user53672363762 Skrevet 28. oktober 2024 #14 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 9.31): Jeg har også i utgangspunktet krum nakke (familieting). Det som er lurt er å trene styrke i overkropp, det vil også automatisk gi bedre holdning og positur. Min erfaring med egenmassasje på muskelknuter er at massasjeapparat ikke treffer godt nok. Hard ball mot vegg er tingen. Du vil kjenne det når du treffer muskelknutene, da "spretter de unna". Anonymkode: b29ef...c38 Tusen takk for tips!
user53672363762 Skrevet 28. oktober 2024 #15 Skrevet 28. oktober 2024 Maud-1919 skrev (På 25.10.2024 den 5.01): Jeg vet det er en klisje. Men yoga. Der er mange forsiktige øvelser for nakke som løser opp spenninger. Gjør de hver morgen og kveld - men etter at du har vært hos fysio og dette har roet seg. Tusen takk for tips, skal prøve dette ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå