AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #1 Del Skrevet 24. oktober 2024 Og hvorfor foretrekkes det ene over det andre? Anonymkode: cd842...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #2 Del Skrevet 24. oktober 2024 Min brukte og bruker begge deler. I barnehagen foretrakk hun helt klart softshelldressen. Fordi den er rask å få på og lett å bevege seg i, antar jeg. Den ble flittig brukt høst og vinter og tålte en god del regn. Vestlandet. Hadde vinterdress også, men det er sjelden kuldegrader i lange perioder, så softshell ble mer brukt. Funket bra å ha mellomlag ull under ved behov. Brukte skallbukse og -jakke tidligere på høsten, og utpå våren. Brukte softshelldressen i første klasse også, men vil ikke ha hel dress lenger nå. Har ei softshelljakke som brukes nå det ikke er så kaldt, og så har hun skalljakke som også brukes en god del fordi hun liker fortsatt ikke regntøy. Og så har hun vinterbukse og en vamere vinterjakke. Jeg synes det er veldig greit å ha begge, men hvis jeg måtte velge kun en, så var softshelldressen uunnværlig for oss i hvert fall. Anonymkode: c92fd...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #3 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Min brukte og bruker begge deler. I barnehagen foretrakk hun helt klart softshelldressen. Fordi den er rask å få på og lett å bevege seg i, antar jeg. Den ble flittig brukt høst og vinter og tålte en god del regn. Vestlandet. Hadde vinterdress også, men det er sjelden kuldegrader i lange perioder, så softshell ble mer brukt. Funket bra å ha mellomlag ull under ved behov. Brukte skallbukse og -jakke tidligere på høsten, og utpå våren. Brukte softshelldressen i første klasse også, men vil ikke ha hel dress lenger nå. Har ei softshelljakke som brukes nå det ikke er så kaldt, og så har hun skalljakke som også brukes en god del fordi hun liker fortsatt ikke regntøy. Og så har hun vinterbukse og en vamere vinterjakke. Jeg synes det er veldig greit å ha begge, men hvis jeg måtte velge kun en, så var softshelldressen uunnværlig for oss i hvert fall. Anonymkode: c92fd...f62 Takk for utfyllende svar😊 Anonymkode: cd842...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #4 Del Skrevet 24. oktober 2024 Skalljakke, fordi den tåler mer regn og fordi den er tynn så det er lett å bevege seg i den og den kan brukes alene som regnjakke når det er varmt/mildt og med noe under når det er kjøligere. Softshell har vi aldri hatt bruk for. Anonymkode: e4add...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skalljakke, fordi den tåler mer regn og fordi den er tynn så det er lett å bevege seg i den og den kan brukes alene som regnjakke når det er varmt/mildt og med noe under når det er kjøligere. Softshell har vi aldri hatt bruk for. Anonymkode: e4add...d88 Og vi har aldri skjønt greia med skallklær. Det er veldig kalde plagg, og du er nesten alltid avhengig av å ha noe under. Spesielt for skolebarnet som ikke gidder dette er det bortkastet. Men også bhg setter pris på at det går kjappest mulig. Anonymkode: fe4b4...8ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #6 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg synes ofte soffskjelldressene er litt smale. Skalldressene har gjerne bedre bevegelsesfrihet. (Barnehagelærer) Til mitt barn brukte jeg bare skallbukse pluss jakke for da slapp jeg kjøpe både jakke og dress. Anonymkode: 9441c...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #7 Del Skrevet 24. oktober 2024 Her er det ganske relevant hvor i landet dere bor, TS? Anonymkode: f8c11...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #8 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Her er det ganske relevant hvor i landet dere bor, TS? Anonymkode: f8c11...584 Oslo Anonymkode: cd842...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #9 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg liker best skalldress, men ser barnehagen som oftest tar på henne softshelldressen. Jeg synes softshell ser ut som om det ikke tåler vann og det virker kaldt. Skalldress er jo ikke noe varme i heller, men den virker mer robust. Bruker ulltøy under. Anonymkode: e7a61...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch-22 Skrevet 24. oktober 2024 #10 Del Skrevet 24. oktober 2024 (endret) Oi, vanskelig! opplever til mine robuste gutter at softshell jakker og dresser er litt smale i modellen. Kjører derfor reflex sin skall-dress til de. På jobb i bhg ser jeg at softshell dressene er enkle for dem å kle på seg selv for de er litt stivere. Foretrekker hverken eller, synes de gjør jobben begge to. Men anbefaler å prøve det på barnet med fult Get-up. Luft isolerer jo det også, trange klær og sko blir kaldt. Endret 24. oktober 2024 av Catch-22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 24. oktober 2024 #11 Del Skrevet 24. oktober 2024 Softshell er klamt, syns jeg. Kun skalltøy og så ull under frem til vintertøyet må frem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #12 Del Skrevet 25. oktober 2024 Vi bruker skalltøy fordi softshell ikke puster, da blir barna våte innenfra og fryser. Anonymkode: 5dc0e...bf2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #13 Del Skrevet 25. oktober 2024 Softshell er klamt så vi foretrekket skalltøy. Skalltøyet har også høy nok vannsøyle til at vi ikke trenger regntøy i tillegg. Bor i Innlandet. Anonymkode: 97a90...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #14 Del Skrevet 25. oktober 2024 Barnet har ingen preferanse der og blir ikke klam av softshell. Jeg blir veldig klam av softshell, så barnet bruker skall fordi jeg får mark av tanken på softshell. 😛 Anonymkode: 4c4ae...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå