Cid Skrevet 24. oktober #1 Del Skrevet 24. oktober Noen her som skal se denne dokumentaren? Jeg ble rørt av historien og tenker at jeg skal se den ❤️ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. oktober #2 Del Skrevet 24. oktober Jeg har gledet meg lenge til å se den. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 24. oktober #3 Del Skrevet 24. oktober Så den på kino under kulturnatt her i byen siden jeg har brukt veldig mye tid av livet mitt i WoW og hadde flere venner derfra. Det er en veldig, veldig fin film og selv jeg som aldri gråter av filmer (selv ikke hjemme) satt å snufsa under omtrent hele filmen, og det samme gjorde resten av salen. Syntes nesten filmen burde vært pålagt å se på ungdomsskoler eller videregående, og gjerne for foreldre også som tenker at ungene kaster bort livet online! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 24. oktober Forfatter #4 Del Skrevet 24. oktober Sciurus skrev (Akkurat nå): Så den på kino under kulturnatt her i byen siden jeg har brukt veldig mye tid av livet mitt i WoW og hadde flere venner derfra. Det er en veldig, veldig fin film og selv jeg som aldri gråter av filmer (selv ikke hjemme) satt å snufsa under omtrent hele filmen, og det samme gjorde resten av salen. Syntes nesten filmen burde vært pålagt å se på ungdomsskoler eller videregående, og gjerne for foreldre også som tenker at ungene kaster bort livet online! Om man ikke har spilt wow vil man forstå det likevel? (Aldri spilt det) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 24. oktober #5 Del Skrevet 24. oktober Jeg har sett den, aldri gamet i mitt liv men syns filmen var veldig bra! Det er ikke noe som er vanskelig å forstå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 24. oktober #6 Del Skrevet 24. oktober Sciurus skrev (10 minutter siden): Så den på kino under kulturnatt her i byen siden jeg har brukt veldig mye tid av livet mitt i WoW og hadde flere venner derfra. Det er en veldig, veldig fin film og selv jeg som aldri gråter av filmer (selv ikke hjemme) satt å snufsa under omtrent hele filmen, og det samme gjorde resten av salen. Syntes nesten filmen burde vært pålagt å se på ungdomsskoler eller videregående, og gjerne for foreldre også som tenker at ungene kaster bort livet online! Jeg "turte" ikke dra på kino for å se, siden jeg alltid griner av filmer og denne spesielt får meg til å gråte. Jeg kan snakke om Ibelin til andre og begynne å gråte bare av å snakke om det. Jeg spilte ikke WoW den gangen Ibelin døde og jeg leste en reportasje om han som også var vinklet til at barn og unge som spiller inne også kan ha et rikt og sosialt liv selv om de ikke er utenfor døra og møter folk. Jeg har vært utenfor Stormwind da en gruppe norske spillere hadde minnestund for Ibelin da filmen ble annonsert. (Stormwind er hovedstaden i WoW for de som spiller en av de to faksjonene i WoW) Jeg skal se den på Netflix selv om jeg kommer til å sitte å tørke tårer sannsynligvis gjennom hele filmen. Jeg er helt enig at Ibelin burde vært pålagt å se, og jeg håper mange foreldre ser den og skjønner litt mer. At de kan se at det er mye positivt med spill online. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 24. oktober #7 Del Skrevet 24. oktober Cid skrev (38 minutter siden): Om man ikke har spilt wow vil man forstå det likevel? (Aldri spilt det) Jaja, trenger ikke ha spilt ett spill i hele sitt liv engang for å forstå den. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 24. oktober #8 Del Skrevet 24. oktober Ja, gleder meg til den. Jeg har spilt WoW siden 2005, og husker godt atmosfæren etter hans død. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 24. oktober #9 Del Skrevet 24. oktober Vi valgte å ikke se den på kino, men gleder veldig til å se filmen. ☺️ Var vell i morgen den kom ut? Ble kjent med samboeren min via spillet, vært sammen i snart 3 og et halvt år. Så er veldig åpen for forståelse av at man kan ha venner og bekjente igjennom spillet og andre sosiale medier 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneSusanne Skrevet 24. oktober #10 Del Skrevet 24. oktober Jeg (K53) har sett filmen på kino, sammen med min 25 årige sønn. Han spiller WoW men ikke samme som Ibelin da. Sterk og rørende film. Ble tårer. Og ettertanker. Jeg som er oppvokst uten sosiale medier tilgjengelig må bare innrømme at jeg har kjeftet på sønnen min for å sitte der å spille. Jeg har ikke prøvd å satt meg inn i hva online spilling betyr. Og hva spillet går ut på. Kjenner at jeg fikk litt mer forståelse for hva spilling online med andre fra hele verden kan bety for f.eks sønnen min. Han sliter med adhd og har lite kompiser som han kan finne på ting å gjøre sammen med. Spillingen er hans fritid og hans måte å være sosial på. Jeg som mor må godta det. 5 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. oktober #11 Del Skrevet 24. oktober Jeg skal se den, ser veldig fin ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 27. oktober #12 Del Skrevet 27. oktober Så den i dag. Skikkelig sterk film ❤️ Anbefales! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 27. oktober #13 Del Skrevet 27. oktober Utrolig sterkt og rørende! Her ble det tørket en del tårer ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 27. oktober #14 Del Skrevet 27. oktober Har gledet meg til å se den lenge! Har spilt mye wow igjennom tidene. Syns det er viktig å få frem hva slags sosialliv vi har på nett selv om det ikke virker sånn i virkeligheten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 27. oktober #15 Del Skrevet 27. oktober Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 28. oktober #16 Del Skrevet 28. oktober Jeg har sett den en gang før og jeg så den igjen i går kveld, men jeg brukte litt tid på den i går. Stoppet et par ganget for å reflektere rundt det jeg opplevde. Jeg har aldri spilt wow. Men det er en film som har grepet meg veldig og Ibelin har gjort enormt inntrykk på meg helt fra første gangen jeg hørte om filmen. Jeg har lest mange artikler om Ibelin, blitt rørt og følt glede og også litt sorg over denne dokumentaren. Jeg føler ofte min generasjon, pluss, minus, er så kjapt ute med fordømmelsen ang den virtuell verden og livene. Om det nå enn er dataspill, smarttelefon eller andre fora. Vi har vårt verdensbilde og sitter med vår fasit "når jeg vokste opp lekte vi bom på boks og vi så hverandre, vi er den siste generasjonen som skapte venner, ingen har det godt i dag med pc spill og uten ekte venner" Og det skal alltid være slik det var da vi vokste opp. Vi formaner at barn skal klatre i trær og være ute. Hvis ikke.. Vel hvis ikke har en ikke noe relasjoner og venner som er verdt å ha.... Det er enten eller... Så feil kan en ta. Jeg synes denne dokumentaren løfter frem så mye av det som er godt i mennesker❤️ og den er verdt å se uavhengig om en spiller wow, uansett hvilken generasjon en er i, eller hvilken fortanker en har gjort seg om gaming og virtuell forum. Det er absolutt en grunn til at den er blitt en snakkis og jeg tenker den treffer mange. 8 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 29. oktober #17 Del Skrevet 29. oktober Jeg spilte masse WoW i ungdomstiden og tok med hele familien for å se den. Vi satt alle og gråt og mamma sa at hun endelig forsto hva spille betød for meg. Det var en flukt da jeg ble mobbet og ungdomstiden var vanskelig, og det tror jeg spill har vært for veldig mange. Det er en nydelig film som jeg kommer til å se om og om igjen. 4 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 29. oktober #18 Del Skrevet 29. oktober Aldeles nydelig film 😭❤️ Jeg har null forhåndskunnskap om wow, men dèt var heller ikke nødvendig. Denne filmen burde vært vist i foreldregrupper. Fabelaktig dokumentert og det grepet som taes Spoiler hvor de spoler tilbake..... At noe så lite, kan gjøre så mye ❤️ Jeg hadde "gruet" meg veldig, da jeg er fryktelig emosjonell av meg. Men den var altså SÅ fascinerende, sjarmerende og rå. Hjerteskjærende vakker om utenforskap og inkludering. At Robert Steen og familien satte lys på dette, vil mange ha nytte av senere. Drar frem oldschool maxiyatzy og klinker til med 36 på terningen(e) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paulinemor Skrevet 29. oktober #19 Del Skrevet 29. oktober Jeg har veldig lyst å se den, men vet ikke om jeg klarer det ennå. Jeg hadde en storebror som hadde samme sykdom som Mats. Er redd for at den kan bli litt for emosjonell for meg å se. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 29. oktober #20 Del Skrevet 29. oktober paulinemor skrev (5 minutter siden): Jeg har veldig lyst å se den, men vet ikke om jeg klarer det ennå. Jeg hadde en storebror som hadde samme sykdom som Mats. Er redd for at den kan bli litt for emosjonell for meg å se. Starten er litt emosjonell fordi det var vondt for familien at han døde ung. Men de trodde jo ikke han hadde opplevd så mye stakkars. Så fikk de innsikt i det at han faktisk opplevde mye, og vi som seere får følge Ibelin og vennene hans. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå