Gå til innhold

Barnehagen sa opp plassen pga samarbeidsproblemer med foreldre

idk_

Anbefalte innlegg

Tråden ble slettet fordi det er ikke lov å være anonym. 

Jeg behøver ikke være anonym, men poster mest som anonym av gammel vane. Nåvel, prøver igjen. Hvis det fortsatt er feil, så kan den kanskje flyttes til Jus? 

Jeg er overrasket over at bhg kan si opp plassen pga manglende tillit  - fra foreldrenes side går jeg ut fra? Og fordi foreldre har klaget over bemanning og økonomi.

https://www.nrk.no/norge/barnehage-sa-opp-2-aring_-_manglende-tillit_-1.17094130

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Med en gang noen i slike saker sier de stiller seg "uforstående" til hele saken og tvert om mener de er bidragsytere, så tenker jeg umiddelbart mitt om disse foreldrene. De skal da ikke inn og kreve å få bestemme hvordan en bhg skal styres. I så fall skal ting tas gjennom FAU. Ser også det står at de har snakket nedlatende om bhg over tid. 

Lyser overengasjerte bezzerwizzere g kranglefanter som tenker de fritt kan dure på og mene noe om alt og alle. 

Om det allikevel er hjemmel for å si opp plassen aner jeg ikke om er riktig, men å gå ut i media som om du er en positiv og uskyldig part kjøper jeg overhodet ikke.

Joda, du har et poeng der. At de var i konflikt bør jo ikke komme som en overraskelse. Skulle gjerne ha visst hvordan de mener de har bidratt. Jeg tenkte det var snakk om dugnad eller noe sånt.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at bhg ikke kjører saken i media. Jeg tviler sterkt på at foreldrene ikke vet hva de har bidratt med i denne konflikten.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (8 minutter siden):

Tråden ble slettet fordi det er ikke lov å være anonym. 

Jeg behøver ikke være anonym, men poster mest som anonym av gammel vane. Nåvel, prøver igjen. Hvis det fortsatt er feil, så kan den kanskje flyttes til Jus? 

Jeg er overrasket over at bhg kan si opp plassen pga manglende tillit  - fra foreldrenes side går jeg ut fra? Og fordi foreldre har klaget over bemanning og økonomi.

https://www.nrk.no/norge/barnehage-sa-opp-2-aring_-_manglende-tillit_-1.17094130

Antar at foresatte må signere en avtale når de godtar plass i barnehager. Hva sier avtalen om mulighet til å terminere kontrakten? Svaret på om oppsigelsen har tilstrekkelig grunnlag finnes ved tolkning av avtalen.

Ellers tenker jeg at det nok er mye som ikke er kommunisert i denne spesifikke saken. Jeg ser ingen naturlig grunn til at barnehagen skal si opp avtalen uten at det foreligger en god grunn. Hva har de å vinne på det? Jeg mistenker at dette foreldreparet har unnlatt å nevne en del saker og ting som kanskje ikke er så flatterende for deres del da de valgte å gå til avisen med historien sin. De vet jo at hverken kommune eller en seriøs bedrift har anledning til (ønsker) å kommentere pågående enkeltsaker offentlig.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (2 minutter siden):

Joda, du har et poeng der. At de var i konflikt bør jo ikke komme som en overraskelse. Skulle gjerne ha visst hvordan de mener de har bidratt. Jeg tenkte det var snakk om dugnad eller noe sånt.

Hvis det er snakk om dugnad, så er det obligatorisk i privat barnehage, så de bidrar ikke mer enn andre der🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det åpenbart noe foreldrene ikke forteller. De sier samarbeidet og tilliten til bhg er bra og at datteren trives og er trygg. Hvorfor skal de da ha inngående kunnskap om økonomiske prioriteringer?

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Jeg har aldri hørt om at en barnehage har sagt opp plassen til et barn før. Jeg har opplevd mang en forelder som fyller disse kriteriene + regelrett trakassering av ansatte der barnet ikke har blitt fratatt plassen. Dette var jammen spennende! Jeg håper flere barnehager får lov å gjøre tilsvarende tiltak så de faktisk har en reell konsekvens å slå i bordet med. Dette hadde løst svært mange konflikter!

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktfatet skrev (2 minutter siden):

Hvis det er snakk om dugnad, så er det obligatorisk i privat barnehage, så de bidrar ikke mer enn andre der🤪 

Visste ikke det. Har kun erfaring fra kommunal. Men i så fall står det sikkert i vedtektene at man må møte på dugnad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild

Det tycker jag är bra. Som förälder kan man inte behandla barnehagepersonal illa. Karma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 minutt siden):

Her er det åpenbart noe foreldrene ikke forteller. De sier samarbeidet og tilliten til bhg er bra og at datteren trives og er trygg. Hvorfor skal de da ha inngående kunnskap om økonomiske prioriteringer?

Tja, kanskje de er veldig veldig misfornøyd med maten, eller synes det er fryktelig dårlig utvalg av leker eller noe? Dette blir kun gjetting da. Eller kanskje de synes det er dårlig at bhg aldri tar med barna på akedag eller tur til biblioteket fordi de ikke har penger til buss? De kan jo være dritt misfornøyd med opplegget selv om barnet koser seg. Tenker jeg da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (Akkurat nå):

Det tycker jag är bra. Som förälder kan man inte behandla barnehagepersonal illa. Karma. 

Men er det greit at det går utover en toåring? Jeg har hatt forferdelige kunder i butikk som jeg nesten håper at de kommer ut for en ulykke. Men det vil jo ikke si at jeg er frekk eller sur mot barna deres når de kommer og handler liksom. Er jo ikke deres feil.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (1 minutt siden):

Men er det greit at det går utover en toåring? Jeg har hatt forferdelige kunder i butikk som jeg nesten håper at de kommer ut for en ulykke. Men det vil jo ikke si at jeg er frekk eller sur mot barna deres når de kommer og handler liksom. Er jo ikke deres feil.

Hvordan går det utover barnet egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idk_ skrev (2 minutter siden):

Tja, kanskje de er veldig veldig misfornøyd med maten, eller synes det er fryktelig dårlig utvalg av leker eller noe? Dette blir kun gjetting da. Eller kanskje de synes det er dårlig at bhg aldri tar med barna på akedag eller tur til biblioteket fordi de ikke har penger til buss? De kan jo være dritt misfornøyd med opplegget selv om barnet koser seg. Tenker jeg da. 

Men dersom de er så misfornøyd med barnehagen, så burde jo ikke det at de må bytte barnehage (og de har blitt lovt ny plass i en annen barnehage i kommunen) være grunn nok til å engasjere advokat? De har faktisk engasjert advokat for å få tilbake plassen sin, i en barnehage som de av en eller annen grunn har klagd (mye?) på... 

Nå er jeg kjempefornøyd med vår barnehage på alle områder, men dersom jeg IKKE var det, så ville jo barnehagebytte vært det første som slo meg - ikke advokat... 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

idk_ skrev (4 minutter siden):

Jeg forsto det slik at de stilte spørsmål ved den økonomiske prioriteringen når det kom til bemanning (blant annet at det ikke ble satt inn vikarer ved fravær).

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fire24 skrev (2 minutter siden):

Hvordan går det utover barnet egentlig?

Det er jo en omveltning at hun må starte i ny barnehage, med ingen kjente voksne og ingen av vennene sine. Jenta er to år. Har du barn selv?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest winterchild
idk_ skrev (3 minutter siden):

Det är synd om barnet, man väljer ju inte sina föräldrar. Men har träffat på många föräldrar i mina barns barnehagar som verkligen inte har respekt. Hemskt. Detta är människor som passar på ditt barn. Ansatta är också människor med känslor, bara för de utför en service kan man inte behandla dem illa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden):

Jeg forsto det slik at de stilte spørsmål ved den økonomiske prioriteringen når det kom til bemanning (blant annet at det ikke ble satt inn vikarer ved fravær).

Aha! Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (4 minutter siden):

Ligger mer bak...dette spørsmålet blir jo stilt i alle barnehager idag..ingen blir kastet ut pga dette.

Om hvorfor vil de ha barnet tilbake til et sted de ikke var fornøyd med

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om deler av begrunnelsen er for å ivareta det psykososiale for de tilsatte så sier det selg selv at foreldrene til dette barnet har gjort sitt for å ødelegge for barnet. 

Ikke sikkert det er tilfellet her, men vi alle har vel opplevd folk som har barn i samme bhg som en selv som styrer, bestemmer og skal ha tilpasninger og ekstra av alt i øst og vest. Alle er best med tjent med å få slike foreldre ut av barnehagen. Synd oppførselen til slike foreldre går ut over barna.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...