Gå til innhold

Har sagt opp jobben og skal på intervju, hva sier jeg til potensiell arbeidsgiver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er arbeidsledig og skal på et jobbintervju. Den gamle jobben min sa jeg opp selv pga konflikter og dårlig miljø. 
Hva sier jeg hvis en ny potensiell arbeidsgiver spør om hvorfor jeg har sagt opp? Har vel ingen sjans hvis jeg svarer ærlig på det spørsmålet?

Anonymkode: 6abaf...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si du ønsker nye utfordringer? Ikke noe galt med det.

Anonymkode: 8a854...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige "jeg ser etter nye utfordringer og rom for å utvikle meg"? Eller "jeg ønsker å satse på et annet fagfelt og føler at dette er midt i blinken for meg"?

Ikke smør for tykt på. Men ikke unngå spørsmålet heller. Unngå for all del å nevne pågående konflikter. Selv om du ikke er en del av det er det kun negativt å snakke om det med folk fra utsiden i en slik setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over. 

Ikke si noe negativt om forrige jobb, da det kan høres veldig illojalt ut - samt de kan tenke at du er problemet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si du ønsker nye utfordringer? Ikke noe galt med det.

Anonymkode: 8a854...6e5

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Det vanlige "jeg ser etter nye utfordringer og rom for å utvikle meg"? Eller "jeg ønsker å satse på et annet fagfelt og føler at dette er midt i blinken for meg"?

Ikke smør for tykt på. Men ikke unngå spørsmålet heller. Unngå for all del å nevne pågående konflikter. Selv om du ikke er en del av det er det kun negativt å snakke om det med folk fra utsiden i en slik setting.

Men er det ikke litt drastisk å si opp en jobb og gå arbeidsledig bare fordi man søker nye utfordringer? Har tenkt tanken, men er redd det blir litt vanskelig å tro at man har sagt opp en jobb av den grunn før man har noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er det ikke litt drastisk å si opp en jobb og gå arbeidsledig bare fordi man søker nye utfordringer? Har tenkt tanken, men er redd det blir litt vanskelig å tro at man har sagt opp en jobb av den grunn før man har noe nytt. 

Ikke overtenk.

Jeg forstår tankerekken din men det er overtenking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da mange som tar en «time out» for å finne ut hva de vil i livet, hva som er viktig etc. Noen reiser litt, har syke foreldre de vil prioritere osv. Ikke gå inn på konflikter, men bruk noe ala det over. Si også at du er motivert for akkurat den jobben.  

Anonymkode: b219a...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...