Gå til innhold

Erfaring med Brintellix ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er sant. 
Fint med folks erfaring likevel da:)

Anonymkode: 5ff2e...c93

Hvorfor er det fint med folks erfaringer når de likevel er irrelevante for deg? I hvert fall til det punktet at du bruker måneder på å spørre om dette uten å ta tak og gå til legen og få utredet?

Anonymkode: f4621...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor er det fint med folks erfaringer når de likevel er irrelevante for deg? I hvert fall til det punktet at du bruker måneder på å spørre om dette uten å ta tak og gå til legen og få utredet?

Det er ikke irrelevant. Det er jo ofte noen trender med de ulike medisinene. 

Hva får du ut av å legge inn slik kommentar på masse ulike tråder hele tiden? Har sett det flere steder og alt det er ikke mitt, er flere folk på et forum🤪

Og folk må få spørre om det de lurer på. Jeg bare overser de trådene jeg ikke har svar på jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva får du ut av å legge inn slik kommentar på masse ulike tråder hele tiden? Har sett det flere steder og alt det er ikke mitt, er flere folk på et forum🤪

Og folk må få spørre om det de lurer på. Jeg bare overser de trådene jeg ikke har svar på jeg

Du er lett å kjenne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du er veldig lett å kjenne igjen, ja. Og det du driver med er usunt for din egen del. I tillegg er det ganske respektløst ovenfor de som svarer deg. For du starter bare nye tråder, eller fortsetter i samme tråd, og spør om det samme. Som om de svarene du har fått er luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er sant. 
Fint med folks erfaring likevel da:)

Det er hyggelig å prate med folk om tema som opptar en, samtidig kan det bli destruktivt dersom det går i sirkler, man ikke kommer videre og det man behøver for å få det bedre er handling. Prøv å bryt mønsteret nå, ta sats og hopp! Bestill time hos legen og så prøver du den behandlingen som blir anbefalt deg. Det finnes ikke noe valg eller svar som er bedre enn det. Dessverre! Vi må leve med litt usikkerhet, men det er godt nok likevel!

Anonymkode: 84707...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er hyggelig å prate med folk om tema som opptar en, samtidig kan det bli destruktivt dersom det går i sirkler, man ikke kommer videre og det man behøver for å få det bedre er handling. Prøv å bryt mønsteret nå, ta sats og hopp! Bestill time hos legen og så prøver du den behandlingen som blir anbefalt deg. Det finnes ikke noe valg eller svar som er bedre enn det. Dessverre! Vi må leve med litt usikkerhet, men det er godt nok likevel!

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror jeg ikke har det. Er jo en grunn for at jeg spør om erfaring med Brintellix. 
Og så spør jeg om noen andre har forsøkt både den og remeron- og om noen erfarte forskjell- om Brintellix var bedre på angst:)

Forøvirg helt enig med deg at det er destruktivt om man ikke får det til handling. Men det driver jeg jo med.

Ønsker likevel innspill på det jeg spurte om da.

(det kan jo bidra til en positiv effekt om man får positive forventning til medisin bla) 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror jeg ikke har det. Er jo en grunn for at jeg spør om erfaring med Brintellix. 
Og så spør jeg om noen andre har forsøkt både den og remeron- og om noen erfarte forskjell- om Brintellix var bedre på angst:)

Forøvirg helt enig med deg at det er destruktivt om man ikke får det til handling. Men det driver jeg jo med.

Ønsker likevel innspill på det jeg spurte om da.

(det kan jo bidra til en positiv effekt om man får positive forventning til medisin bla) 😄

Ja, det er fint å få positive tilbakemeldinger. Ofte vil de som har negative erfaringer være mer interessert i å svare, så da får man et skjevt inntrykk. Uansett så vil det komme an på den enkelte og deres gener, da har det ikke noe å si for deg om tilbakemeldingene er positive eller negative. Det blir bare overtro, egentlig og minner litt om tvangstanker/handlinger. At bare man får så og så mange positive svar så kan man velge det eller det. Virkeligheten er jo ikke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er fint å få positive tilbakemeldinger. Ofte vil de som har negative erfaringer være mer interessert i å svare, så da får man et skjevt inntrykk. Uansett så vil det komme an på den enkelte og deres gener, da har det ikke noe å si for deg om tilbakemeldingene er positive eller negative. Det blir bare overtro, egentlig og minner litt om tvangstanker/handlinger. At bare man får så og så mange positive svar så kan man velge det eller det. Virkeligheten er jo ikke sånn. 

Nja, mange som har skrevet de er positive da.

Det er vel litt angst tanker. 

Men uansett. Kan ikke folk få spørre om det de vil og de som har svar svare?

Man kan jo komme med innvendinger mot absolutt alt folk spør om på et forum. Men det er ofte en grunn for at folk spør og da vil de jo ha svar på det.  Uansett tematikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nja, mange som har skrevet de er positive da.

Det er vel litt angst tanker. 

Men uansett. Kan ikke folk få spørre om det de vil og de som har svar svare?

Man kan jo komme med innvendinger mot absolutt alt folk spør om på et forum. Men det er ofte en grunn for at folk spør og da vil de jo ha svar på det.  Uansett tematikk 

Det er sant. Folk kan få spørre. Jeg har også svart deg mange ganger på de tingene jeg kunne svare på. Det gjør jeg jo fordi jeg har et genuint ønske om å hjelpe deg. Da er det også derfor jeg prøver å si at du er inne på et blindspor nå. Du kommer ikke noe nærmere løsning og å få det bedre ved å spørre mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er sant. Folk kan få spørre. Jeg har også svart deg mange ganger på de tingene jeg kunne svare på. Det gjør jeg jo fordi jeg har et genuint ønske om å hjelpe deg. Da er det også derfor jeg prøver å si at du er inne på et blindspor nå. Du kommer ikke noe nærmere løsning og å få det bedre ved å spørre mer her.

Takk for det. Og sikkert sant det.

Men jeg håper ikke medisin er et blindspor da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har brukt både remeron og brintellix, og hvordan opplevde dere forskjell, spesielt med tanke på angst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...