AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #21 Skrevet 28. oktober 2024 Har stått på det i ulike doser over flere år. Synes det hjelper mot depresjon men mindre på angst. Det hjelper jo, men tar kun toppen, etter eget erfaring, men nok til at det endre hverdagen? Kanskje litt motsigende lol. Det hjelper i hvertfall. Anonymkode: 4310f...6e4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #22 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har stått på det i ulike doser over flere år. Synes det hjelper mot depresjon men mindre på angst. Det hjelper jo, men tar kun toppen, etter eget erfaring, men nok til at det endre hverdagen? Kanskje litt motsigende lol. Det hjelper i hvertfall. Anonymkode: 4310f...6e4 Takk for svar. Forsåvidt positivt det- er så redd det skal forverre nervesystemet og gjøre meg med ustabil og urolig. Det er opplevelsen min med andre antidepressiva. Hvilke symptomer syns du der hjalp for med deg, da? Anonymkode: 5ff2e...c93
lillesnillelilla Skrevet 28. oktober 2024 #23 Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så bra. Følte du den endra personligheten eller ble du mer deg selv? Kan jeg spørre hvilke symptomer du hadde? Anonymkode: 5ff2e...c93 Jeg blei meg selv igjen. Har en historikk med depresjoner. Da jeg fikk brintellix hadde jeg gått på p piller i ca 3 uker før jeg skjønte at det utløste depresjon, sluttet på de men det ga seg ikke så var hos fastlegen og fikk resept. Husker ikke helt hvilke bivirkninger jeg fikk, men mulig det var litt kvalme i begynnelsen. For meg hjalp de ganske fort men kan hende det hang sammen med at jeg fikk hjelp såpass fort.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #24 Skrevet 28. oktober 2024 lillesnillelilla skrev (3 minutter siden): Jeg blei meg selv igjen. Har en historikk med depresjoner. Da jeg fikk brintellix hadde jeg gått på p piller i ca 3 uker før jeg skjønte at det utløste depresjon, sluttet på de men det ga seg ikke så var hos fastlegen og fikk resept. Husker ikke helt hvilke bivirkninger jeg fikk, men mulig det var litt kvalme i begynnelsen. For meg hjalp de ganske fort men kan hende det hang sammen med at jeg fikk hjelp såpass fort. Så bra. Hva slags symptomer hadde du på depresjon da? Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #25 Skrevet 29. oktober 2024 Er den beroligende? Anonymkode: 5ff2e...c93
Anjatapinjata Skrevet 29. oktober 2024 #26 Skrevet 29. oktober 2024 Funket bra på meg for depresjon. Lamictal tok angsten min.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #27 Skrevet 30. oktober 2024 lillesnillelilla skrev (På 28.10.2024 den 10.01): Jeg blei meg selv igjen. Har en historikk med depresjoner. Da jeg fikk brintellix hadde jeg gått på p piller i ca 3 uker før jeg skjønte at det utløste depresjon, sluttet på de men det ga seg ikke så var hos fastlegen og fikk resept. Husker ikke helt hvilke bivirkninger jeg fikk, men mulig det var litt kvalme i begynnelsen. For meg hjalp de ganske fort men kan hende det hang sammen med at jeg fikk hjelp såpass fort. Hvordan var du «ikke deg selv»? Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #28 Skrevet 30. oktober 2024 Anjatapinjata skrev (12 timer siden): Funket bra på meg for depresjon. Lamictal tok angsten min. Fikk du mer angst av Brintellix,? Anonymkode: 5ff2e...c93
Anjatapinjata Skrevet 30. oktober 2024 #29 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk du mer angst av Brintellix,? Anonymkode: 5ff2e...c93 Nei. Men var ikke pga angst jeg fikk brintellix for.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #30 Skrevet 30. oktober 2024 Anjatapinjata skrev (11 minutter siden): Nei. Men var ikke pga angst jeg fikk brintellix for. Men du haddde angst også? Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #31 Skrevet 30. oktober 2024 Brukt Brintellix i noen år (husker ikke hvor mange). Har Bipolar lidelse type to, pluss panikkangst. Har opplevd depersonalisering tre ganger. Har hjernetåke ved depresjon. Har vært veldig svingende i humøret på tross av stemningsstabiliserende (som jeg har gått fast på i 15 år). Brintellix hjulpet mye på depresjonen, opplever sjeldent hjernetåke selv i dårlige perioder, og noe av angsten er borte (tar brodden av det verste, og jeg kommer meg ok gjennom det). Jeg er generelt roligere. Jeg svinger litt enda, men nedturene er aldri så dype etter at jeg begynte på den. Depersonalisering har jeg opplevd to ganger før Brintellix og ei gang etter. Siste ganga gikk det over raskere, men det kan ha vært tilfeldig. Ekstra pluss er at det ikke fører til økt sultfølelse og ekstrem vektøkning, slik andre lignende medikamenter har gjort. Blir heller ikke flat og følelsesløs, og føler meg mer "normal" enn noen gang. Mer stabil på et godt sted. Anonymkode: 622a9...cc2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #32 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Brukt Brintellix i noen år (husker ikke hvor mange). Har Bipolar lidelse type to, pluss panikkangst. Har opplevd depersonalisering tre ganger. Har hjernetåke ved depresjon. Har vært veldig svingende i humøret på tross av stemningsstabiliserende (som jeg har gått fast på i 15 år). Brintellix hjulpet mye på depresjonen, opplever sjeldent hjernetåke selv i dårlige perioder, og noe av angsten er borte (tar brodden av det verste, og jeg kommer meg ok gjennom det). Jeg er generelt roligere. Jeg svinger litt enda, men nedturene er aldri så dype etter at jeg begynte på den. Depersonalisering har jeg opplevd to ganger før Brintellix og ei gang etter. Siste ganga gikk det over raskere, men det kan ha vært tilfeldig. Ekstra pluss er at det ikke fører til økt sultfølelse og ekstrem vektøkning, slik andre lignende medikamenter har gjort. Blir heller ikke flat og følelsesløs, og føler meg mer "normal" enn noen gang. Mer stabil på et godt sted. Anonymkode: 622a9...cc2 Høres lovende ut. Føler du den roer hodet? ikke noe forverring ved oppstart heller? Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #33 Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres lovende ut. Føler du den roer hodet? ikke noe forverring ved oppstart heller? Anonymkode: 5ff2e...c93 Ja. Men den brukte 6 måneder før jeg følte effekt fra den, så skal du begynne så bør du gi den mer enn f.eks tre måneder før du gir opp. Ingen forverring ved oppstart. Jeg kan ikke huske å ha fått noen av bivirkningene. Anonymkode: 622a9...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #34 Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja. Men den brukte 6 måneder før jeg følte effekt fra den, så skal du begynne så bør du gi den mer enn f.eks tre måneder før du gir opp. Ingen forverring ved oppstart. Jeg kan ikke huske å ha fått noen av bivirkningene. Anonymkode: 622a9...cc2 Såpass. Jeg trenger noe som roer meg Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #35 Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 20.21): Ja. Men den brukte 6 måneder før jeg følte effekt fra den, så skal du begynne så bør du gi den mer enn f.eks tre måneder før du gir opp. Ingen forverring ved oppstart. Jeg kan ikke huske å ha fått noen av bivirkningene. Anonymkode: 622a9...cc2 Jeg sliter spnn med hjernen og kognitivt, hukommelse og tenkeevne. Er sååå skremmende!! Anonymkode: 5ff2e...c93 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #36 Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg sliter spnn med hjernen og kognitivt, hukommelse og tenkeevne. Er sååå skremmende!! Anonymkode: 5ff2e...c93 Slutt å spam. Gå til legen. Anonymkode: f4621...cab
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #37 Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slutt å spam. Gå til legen. Anonymkode: f4621...cab Er jo ikke spam å spørre om erfaringer med en medisin. Alle som er dårlige går selvsagt til legen. Ikke nødvendig å foreslå det Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #38 Skrevet 5. november 2024 Har noen prøvd både Brintellix og remeron? Hvem av de best på angsten og uroen din? Anonymkode: 5ff2e...c93
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #39 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har noen prøvd både Brintellix og remeron? Hvem av de best på angsten og uroen din? Anonymkode: 5ff2e...c93 Det har på en måte ingenting å si hvilke svar du får her angående det, for dette er individuelt og de er ikke deg. Hvis du hadde fått en erfaring fra f.eks. noen du var i nær familie med, f.eks. søsken eller forelder, så ville du antagelig hatt ganske stor sjanse for å få lik virkning som dem. Men ellers blir det helt bingo å basere seg på erfaringer til tilfeldige mennesker på forum. Legen din er den som har best innsikt i hva som kan fungere for deg. Anonymkode: 84707...864
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #40 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det har på en måte ingenting å si hvilke svar du får her angående det, for dette er individuelt og de er ikke deg. Hvis du hadde fått en erfaring fra f.eks. noen du var i nær familie med, f.eks. søsken eller forelder, så ville du antagelig hatt ganske stor sjanse for å få lik virkning som dem. Men ellers blir det helt bingo å basere seg på erfaringer til tilfeldige mennesker på forum. Legen din er den som har best innsikt i hva som kan fungere for deg. Anonymkode: 84707...864 Ja det er sant. Fint med folks erfaring likevel da:) Anonymkode: 5ff2e...c93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå