Gå til innhold

Innskuddrente avtale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fastrenteavtale 6 mnd Eff. rente 5,22 %. Rente på 500 000 beregnet til 26 100,- 

Dette er en avtale for 6 mnd, er beløpet som oppgis opptjent etter 6 mnd eller etter 1år?

Anonymkode: 3cb20...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! 

Nå bandt jeg for 6 mnd slik avtalen er, neste gang skal jeg prøve å finne en avtale som har 1 års bindetid. Sier ikke nei til 26 000 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tusen takk for svar! 

Nå bandt jeg for 6 mnd slik avtalen er, neste gang skal jeg prøve å finne en avtale som har 1 års bindetid. Sier ikke nei til 26 000 

Jeg foretrekker for min del høyere avkastning.

Anonymkode: 2995d...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar! 

Du kan jo bare fornye avtalen da.

Anonymkode: fecd1...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvis du tenker aksjefond, så er vel 1 års sparing ikke å anbefale, dessuten beskattes gevinsten mye høyere en på bankrenter.

Anonymkode: 2d936...374

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er blitt en del av norsk grådighetskultur. Og folk forsvarer det villig vekk 

Anonymkode: b498e...f21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt en del av norsk grådighetskultur. Og folk forsvarer det villig vekk 

Synes grådighetskulturen er verre på de som stadig driver opp inntektene. Fikk ikke sjefen i DNB høyere lønnspåslag en hva som er en vanlig årslønn, 4-500.000,-? Saftige styrehonorarer osv. Avkastning på sparepenger synes jeg ikke er å være så grådig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Synes grådighetskulturen er verre på de som stadig driver opp inntektene. Fikk ikke sjefen i DNB høyere lønnspåslag en hva som er en vanlig årslønn, 4-500.000,-? Saftige styrehonorarer osv. Avkastning på sparepenger synes jeg ikke er å være så grådig.

Når man er sjef i landets desidert største bank, og antagelig også dyreste bank, og banken tjener rundt 10-11 milliarder i kvartalet og kundene IKKE stikker av fortjener sjefen hver bidige krone som tilbys i lønn. 

Det er jo ikke annet å gjøre en å bøye seg i hatten, for makan til prestasjon skal det letes lenge etter. 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dnb leverte også tidenes overskudd.

Sjefen fortjener dette deluxe, som fortsatt greier å overtale kunder til å bli i den banken slik at slike hinsides overskudd kan oppnås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (5 minutter siden):

Når man er sjef i landets desidert største bank, og antagelig også dyreste bank, og banken tjener rundt 10-11 milliarder i kvartalet og kundene IKKE stikker av fortjener sjefen hver bidige krone som tilbys i lønn. 

Det er jo ikke annet å gjøre en å bøye seg i hatten, for makan til prestasjon skal det letes lenge etter. 

Du kom meg i forkjøpet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dnb leverte også tidenes overskudd.

Sjefen fortjener dette deluxe, som fortsatt greier å overtale kunder til å bli i den banken slik at slike hinsides overskudd kan oppnås.

Ja, O.K. Var kanskje et dårlig eksempel da, men det finnes vitterlig andre som har fått klekkelig lønnspåslag uten at bedriften har gått så bra? Folk i staten? Eller er det greit at alle som har mye fra før uansett fortjener å få MYE mer en vanlige folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boliglånet mitt i Bulder og ettersom banken går bra får jeg ca. 10k i utbytte hvert år. Jeg begriper ikke hvorfor man skulle bruke DNB, men det virker som boomerne er så fastlåst i hjernen at de ikke evner å bytte til noe annet.

Anonymkode: 3de3e...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Den bør være en del høyere for å forsvare dobbelt så høy skatt, og den ekstra risikoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har boliglånet mitt i Bulder og ettersom banken går bra får jeg ca. 10k i utbytte hvert år. Jeg begriper ikke hvorfor man skulle bruke DNB, men det virker som boomerne er så fastlåst i hjernen at de ikke evner å bytte til noe annet.

Du har altså en mer velfungerende hjerne enn disse boomerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør være en del høyere for å forsvare dobbelt så høy skatt, og den ekstra risikoen..

Nøyaktig samme skatt som på rentene på en sparekonto, bare over dobbelt så høy rente er det jeg velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du tenker aksjefond, så er vel 1 års sparing ikke å anbefale, dessuten beskattes gevinsten mye høyere en på bankrenter.

Hvem har nevnt noe som helst om aksjefond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nøyaktig samme skatt som på rentene på en sparekonto, bare over dobbelt så høy rente er det jeg velger.

Artigper du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem har nevnt noe som helst om aksjefond?

Skalbaretrekkeutpoengetsåfolkmåspørre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...