Gå til innhold

Helseplattformen og riksrevisjonens rapport

Mmmwhatever

Anbefalte innlegg

Felles helseplatform er en glimrende idé, problemet er at de kjøpte defekt hyllevare.

Varsellampene har jo blinket for dette prosjektet i over 10 år, likevel har ingen trukket i nødbremsen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vma skrev (22 minutter siden):

Felles helseplatform er en glimrende idé, problemet er at de kjøpte defekt hyllevare.

Varsellampene har jo blinket for dette prosjektet i over 10 år, likevel har ingen trukket i nødbremsen.

Nei, styret har ikke gjort jobben sin, men styrt skuta med stø kurs rett inn i stormen. Styret burde kastes. Men Vestre vil ikke ta i denne saken med ildtang. Skammelig å løpe fra ansvaret sitt som helseminister på den måten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (17 timer siden):

Jeg var ingen bruker av DIPS, men kjente godt til hvordan systemet ble brukt.  DIPS Arena ble implementert etter at jeg sluttet, og som jeg har forstått har dette i det minste ført til at alle sykehusene i Helse Nord nå har felles journalsystem.  Men, vi burde hatt felles systemer med alle sykehusene i landet.  
Å utvikle, drifte og vedlikeholde datasystemer  er dyrt.  Det er ille å se at hver region iverksetter egne utviklingsprosjekter og har store staber for å drifte systemene.  Det må være mye å spare på samarbeid på tvers.

Så vidt jeg kan se, bruker både Helse Nord, Helse Vest og Helse Sørøst DIPS Arena. Helse Midt-Norge burde absolutt vært med her, men isteden lot de seg forføre av en amerikansk milliardær.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (På 1.11.2024 den 3.43):

Så vidt jeg kan se, bruker både Helse Nord, Helse Vest og Helse Sørøst DIPS Arena. Helse Midt-Norge burde absolutt vært med her, men isteden lot de seg forføre av en amerikansk milliardær.

Så lite land som Norge er burde defintivt alle helseregionene brukt samme system. Så kunne pengene vært brukt på utvikling som kommer alle til gode, og på sikt kunne man nådd visjonen om «en innbygger, en journal» for hele landet. 

Helseplattformen i dag er er stort pengesluk som gir dårligere pasientsikkerhet og dårligere behandling til pasienter i midt-Norge. Det er en skandale og burde få konsekvenser, fordi det har ikke manglet på advarsler, både fra leger, sykepleiere og it-folk, folk med mye erfaring og kompetanse fra lignende store prosjekter. Men neida, styret i Helse-Midt visste bedre, de 🙄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...