Gå til innhold

Tror kona har problemer med kropp/mat , men når ikke inn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1. be din kone reise på en langhelg. Da har barna bare tilgang på deg, og det går seg til. For barna «vil ikke ha» deg fordi du ikke har orket tatt deg bryet med å være deres primæromsorgsperson. Dere voksne har ansvaret her, og må ta jobben med å koble henne av og deg på. 

2. det at du er noens partner gir deg ikke rett på svar. Du har spurt en gang. Hun har ikke svart. Du har ikke rett på noe svar. Jeg ville bedt deg oppføre deg etter gjentagelse nr 2, men din kone har åpenbart lavere krav til egen partner (siden hun synes du duger). Slutt å spørre, ts. Dette r faktisk ikke din sak. Hennes vennskap, hobbyer, tanker, egensex, vennskap etc er ikke noe du har rett på verken innsyn i etter skal føle deg berettiget til å ha en mening om, gitt at hun ikke ber deg komme med en mening. Og selv da skla alle - absolutt alle - meninger være høflig konstruktive. «Det er det dummeste jeg har hørt» er ikke noe du sier til noen du bryr deg om. Noensinne. Så begynn å i alle fall late som om du bryr deg om henne.

3. se over finansene, begge to. Og lag en plan - vær konkrete og realistiske - for hvordan dere etter samlivsbruddet sammen oppdrar barna på en god måte.

Anonymkode: 6fe2a...799

Dette, pluss slutt å mase om sex midt på natta, og slutt å kun gi henne oppmerksomhet når du vil pule. Hadde min mann nektet å kysse meg annet enn under akten, ville han ikke ha fått så mange akter, selv om jeg anser ham utrolig attraktiv fysisk sett.

Anonymkode: 62c98...d2d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg begynner å mistenke at min kone har et problem med mat/kropp. Hun har gått ned en del kilo etter vi fikk to tette. Lagt om livsstilen sin, begynt å trene og spise sunt. Dette støtter jeg jo, men nå synes jeg det begynner å gå litt langt. Hun er ganske tynn nå, altså ikke undervektig- men hun kan ikke miste så mange mer kilo før hun blir for tynn. 

Hun jogger en del, rundt 50-60 km i uka, og sier selv hun gjør det for hodet sin del, og at det er hennes "fritid" med jogging og lydbok, og det eneste hun gjør kun for seg selv. Nå har hun derimot begynt å jogge ganske tidlig på morgenen,  typ 5-tiden for å få tid til det. Det synes jeg er ganske drøyt.

For noen dager siden  kom jeg inn på kjøkkenet. Da holdt hun på å veie noe mat. Hun forsøkte å gjemme det da jeg kom inn. Jeg prøvde å spørre hva hun dreiv med, da svarte hun bare at det ikke var noe spesielt. Jeg spurte da om hun dreiv å veide maten sin, men hun unngikk bare spørsmålet. Jeg prøvde å dra det opp en gang til under middagen,  men da latet hun bare som ingenting og begynte å snakke med barna. Jeg prøvde å ta det opp enda en gang etter maten, men da begynte hun bare å leke med barna. Da visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg følte meg så lite verdt at jeg bare dro vekk på kvelden etter at barna hadde lagt seg. 

Her om dagen merket jeg at hun ikke var i senga da klokka var halv 5. Da hun kom tilbake litt over 5 konfronterte jeg henne med at hun hadde jogget så tidlig. Hun sa at hun ikke fikk sove, derfor hadde hun gått ut og løpt en kort tur mens hun hørte på en lydbok hun syntes var spennende. Jeg sa at hun heller da kunne vekke meg og ha sex hvis hun ikke fikk sove. Jeg sa også igjen at jeg syntes det var rart at hun veide maten sin , og ikke ville gi meg en forklaring på det, og at det var det dummeste jeg hadde sett. Da ble hun kjempesur og prøvde å dra samtalene over på et helt annet emne. Hun sa at jeg aldri ga henne noe oppmerksomhet utenom når jeg ville ha sex,  og ikke koste henne /kysset henne ellers. Så dro hun opp de gangene jeg prøver å ha sex med henne på natta etter at hun har vært oppe med barna . Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt. Og før dere sier noe på at det er hun som er våken med de - de vil bare ha henne om natta og hvis jeg kommer istedenfor når jeg ikke gjennom og de roper bare på henne. 

Uansett, så sa jeg at hun prøvde å dra samtalene over på noe annet, og at jeg ville ha en forklaring. Hun sa da at hun måtte kunne velge selv når hun jogget, og at hun ville ha noenting for seg selv uten at jeg blandet meg inn i alt. Da ble jeg så frustrert og sint at jeg gikk ut i stua og la meg. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil fortelle meg noe, og det får meg til å føle at dette forholdet ikke fungerer. Hun åpner seg jo ikke for meg. 

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan nå inn ?

Anonymkode: 1d741...062

Å veie maten betyr ikke nødvendigvis å få i seg minst mulig. Det kan også bety å få i seg nok proteiner med tanke på hvor mye hun trener. Kroppen kan ta opp 20-25g proteiner per måltid. Jeg var nøye med dette da jeg trente hver dag og vekten økte med 10kg av dette. 

Hun føler seg ikke sett eller godtatt av deg. Hvordan kan du endre deg for at hun skal bli trygg på det? Om barna ikke godtar deg om nettene så kan det være fordi du ikke bruker nok tid med de ellers. Ser det samme her, barna spør bare etter meg fordi jeg er mest med de ellers. 

Anonymkode: 32077...b8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk at hun ikke får sove godt ved siden av deg og må ut døra før 5 om morgenen for å få alenetid. 

Anonymkode: 32077...b8a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gå inn i deg selv og spør deg selv hvorfor du ikke vil kysse og klemme kona di. Hva ligger bak - har du mistet følelsene, har hun endret utseendet, osv?

2. Slutt med sexmas på natta. Natta er for å sove. Hun står opp med barna fordi du ikke gidder. La henne sove. En uthvilt kone er en glad kone.

3. Slutt å latterliggjøre henne. HVIS hun har en spiseforstyrrelse, blir hun bare verre av at du latterliggjør henne. 

4. Avlast henne tidsmessig, slik at hun har tid til å løpe på andre tider av døgnet enn klokka 5 på morgenen. Spør deg selv hvorfor du har samvittighet til å ikke bidra med noe hjemme. Elsker du henne, virkelig? Eller vil du bare ha fast tilgang på sex, hushjelp og en ekstra inntekt?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor det er usunt å veie maten sin for å få kontroll over protein,karbohydrater og lignende? Trenger også en forklaring på hvorfor det er usunt å jogge før man evt drar på jobb. For det er ingenting her som henger på greip. Annet enn at TS heller vil ha sex enn at hun skal få lov til å jogge og få egentid som det virker som hun trenger sårt. At TS vil ha sex er det eneste jeg fikk ut av tråden. Det aller værste med det hele er at TS også oppfører seg som ett lite barn når han ikke får viljen sin. I værste trassalder.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg begynner å mistenke at min kone har et problem med mat/kropp. Hun har gått ned en del kilo etter vi fikk to tette. Lagt om livsstilen sin, begynt å trene og spise sunt. Dette støtter jeg jo, men nå synes jeg det begynner å gå litt langt. Hun er ganske tynn nå, altså ikke undervektig- men hun kan ikke miste så mange mer kilo før hun blir for tynn. 

Hun jogger en del, rundt 50-60 km i uka, og sier selv hun gjør det for hodet sin del, og at det er hennes "fritid" med jogging og lydbok, og det eneste hun gjør kun for seg selv. Nå har hun derimot begynt å jogge ganske tidlig på morgenen,  typ 5-tiden for å få tid til det. Det synes jeg er ganske drøyt.

For noen dager siden  kom jeg inn på kjøkkenet. Da holdt hun på å veie noe mat. Hun forsøkte å gjemme det da jeg kom inn. Jeg prøvde å spørre hva hun dreiv med, da svarte hun bare at det ikke var noe spesielt. Jeg spurte da om hun dreiv å veide maten sin, men hun unngikk bare spørsmålet. Jeg prøvde å dra det opp en gang til under middagen,  men da latet hun bare som ingenting og begynte å snakke med barna. Jeg prøvde å ta det opp enda en gang etter maten, men da begynte hun bare å leke med barna. Da visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg følte meg så lite verdt at jeg bare dro vekk på kvelden etter at barna hadde lagt seg. 

Her om dagen merket jeg at hun ikke var i senga da klokka var halv 5. Da hun kom tilbake litt over 5 konfronterte jeg henne med at hun hadde jogget så tidlig. Hun sa at hun ikke fikk sove, derfor hadde hun gått ut og løpt en kort tur mens hun hørte på en lydbok hun syntes var spennende. Jeg sa at hun heller da kunne vekke meg og ha sex hvis hun ikke fikk sove. Jeg sa også igjen at jeg syntes det var rart at hun veide maten sin , og ikke ville gi meg en forklaring på det, og at det var det dummeste jeg hadde sett. Da ble hun kjempesur og prøvde å dra samtalene over på et helt annet emne. Hun sa at jeg aldri ga henne noe oppmerksomhet utenom når jeg ville ha sex,  og ikke koste henne /kysset henne ellers. Så dro hun opp de gangene jeg prøver å ha sex med henne på natta etter at hun har vært oppe med barna . Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt. Og før dere sier noe på at det er hun som er våken med de - de vil bare ha henne om natta og hvis jeg kommer istedenfor når jeg ikke gjennom og de roper bare på henne. 

Uansett, så sa jeg at hun prøvde å dra samtalene over på noe annet, og at jeg ville ha en forklaring. Hun sa da at hun måtte kunne velge selv når hun jogget, og at hun ville ha noenting for seg selv uten at jeg blandet meg inn i alt. Da ble jeg så frustrert og sint at jeg gikk ut i stua og la meg. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil fortelle meg noe, og det får meg til å føle at dette forholdet ikke fungerer. Hun åpner seg jo ikke for meg. 

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan nå inn ?

Som du ser har du litt du må jobbe med. 

Anonymkode: 2ccfb...646

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Gnom skrev (7 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvorfor det er usunt å veie maten sin for å få kontroll over protein,karbohydrater og lignende? Trenger også en forklaring på hvorfor det er usunt å jogge før man evt drar på jobb. For det er ingenting her som henger på greip. Annet enn at TS heller vil ha sex enn at hun skal få lov til å jogge og få egentid som det virker som hun trenger sårt. At TS vil ha sex er det eneste jeg fikk ut av tråden. Det aller værste med det hele er at TS også oppfører seg som ett lite barn når han ikke får viljen sin. I værste trassalder.

Hvis du ikke skjønner at nattejogging og daglig veiing av mat for en frisk, normalvektig person tyder på mentale problemer, tror jeg det er håpløst å prøve å forklare deg. Så vidt jeg har forstått HI, dreier det seg ikke om en toppidrettsutøver, en person som gjennomgår et vektreduksjonsprogram eller en som må gjøre det av medisinske grunner. I en tilværelse med familie, småbarn og jobb, er et slikt manisk fokus på trening og kosthold, patologisk. 

Anonymkode: 0ca2b...a30

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart bekymring for spiseforstyrrelser her og det kan også voksene få, det er ikke normalt å veie mat  og løpe klokka 05 om morgen. 
Derimot ts så er det hvordan du går frem her som er et stort problem!

Du må vise omsorg, sette deg ned å fortelle henne at du er bekymret, at du ser endringer du reagerer på. 
Sex om natten etter våkentid med barn er ikke noe vi fleste kvinner elsker. Vi pleier å like søvn beste, legg sexprat helt bort, ikke legg noe skyld eller elendig kommunikasjon.  Ikke kommenter noe på kroppen før du vet om hun har utviklet en spiseforstyrrelse. Det vil bare trigge sykdommen mer. Gi omsorg som en klem, et kyss, sitte i armkroken uten forventninger om sex vil også bedre forholdet deres. 

Anonymkode: 2b297...136

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du ikke skjønner at nattejogging og daglig veiing av mat for en frisk, normalvektig person tyder på mentale problemer, tror jeg det er håpløst å prøve å forklare deg. Så vidt jeg har forstått HI, dreier det seg ikke om en toppidrettsutøver, en person som gjennomgår et vektreduksjonsprogram eller en som må gjøre det av medisinske grunner. I en tilværelse med familie, småbarn og jobb, er et slikt manisk fokus på trening og kosthold, patologisk. 

Det klarer du ikke uansett. For det er ikke noe å forklare annet enn at hun må rømme huset for å få litt alenetid. Det sier TS selv. Du kan jo ingenting om kosthold og trening tydeligvis. For folk som trener hverdag så er det helt normalt å veie maten sin, gjerne taste det inn i enn app slik at man får full oversikt. Ingenting usunt med dette. TS sier også at hun er normal vekt messing. Hadde hun vært sykelig tynn så hadde jeg vært helt enig med deg,men det er hun ikke. Hun er normal vektmessig. Jeg tror at dette kun handler om at forholdet kanskje ikke går så bra for hennes del og at dette er hennes måte å flykte litt ifra virkeligheten. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne kan selvfølgelig også få spiseforstyrrelser.

MEN: jeg har også som vane å være på treningssenteret klokka 05 når de åpner, fordi det er da jeg har tid. Og jeg har gått ned i vekt, og da måtte maten min veies en periode. Jeg er ikke spiseforstyrret nå, mulig jeg var det da jeg var overvektig.

Det er fint at du har omsorg for kona di, men her kommer det ut på helt feil måte. Det blir mas, overvåking, "mistanker" og andre ting. Spør hvordan hun faktisk har det, ta ansvar for hus, hjem og barn, og la henne få tid til seg selv - OG tid til dere sammen - med vanlige samtaler uten at hun må forsvare hver ting hun gjør.

Anonymkode: 6e577...acc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (19 minutter siden):

Det klarer du ikke uansett. For det er ikke noe å forklare annet enn at hun må rømme huset for å få litt alenetid. Det sier TS selv. Du kan jo ingenting om kosthold og trening tydeligvis. For folk som trener hverdag så er det helt normalt å veie maten sin, gjerne taste det inn i enn app slik at man får full oversikt. Ingenting usunt med dette. TS sier også at hun er normal vekt messing. Hadde hun vært sykelig tynn så hadde jeg vært helt enig med deg,men det er hun ikke. Hun er normal vektmessig. Jeg tror at dette kun handler om at forholdet kanskje ikke går så bra for hennes del og at dette er hennes måte å flykte litt ifra virkeligheten. 

Du skjønner åpenbart ikke poenget. Les én gang til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at jeg skjønn litt hvordan du tenker...det kan bli skummelt når en person plutselig endre seg hekt og går ned masse kilo. Oh det høres jo ut som du elsket du kone slik hun var :)

Dette er vanlig da ja...dette kan utvikle seg til noe "farlig" men samtidig om hun har kontroll og dette ikke går utover hennes helse...er der jo fint.

Hvordan er det når der spiser middag sammen? Ute på restaurant? Blandt venner...spiser hun vanlig? Eller kjøper hun bare salater etc?.går hun på.do etter hun har spist? 

Følg litt med, eventuelt kan du jo snakk med din lege om du er bekymret 

Hun spiser for så vidt vanlig, men spiser veldig sjeldent godteri , og unner seg svært sjeldent junk food. Når vi er ute bestiller hun vanlig mat, men aldri dessert. Hun spiser noe godteri på lørdager, men ikke noe nevneverdig. Hun sier at hun ikke er glad i godteri og kun liker sjokolade og sier at hun heller ikke er så glad i hamburger,  pølser osv. men hvem er vel ikke det?  Hun spiser alltid yoghurt /cottage cheese til kveldsmat, og drikker en del te. 

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun spiser for så vidt vanlig, men spiser veldig sjeldent godteri , og unner seg svært sjeldent junk food. Når vi er ute bestiller hun vanlig mat, men aldri dessert. Hun spiser noe godteri på lørdager, men ikke noe nevneverdig. Hun sier at hun ikke er glad i godteri og kun liker sjokolade og sier at hun heller ikke er så glad i hamburger,  pølser osv. men hvem er vel ikke det?  Hun spiser alltid yoghurt /cottage cheese til kveldsmat, og drikker en del te. 

Ts

Nå vet jeg ikkje din vekt. Men hva med å spørre om dere kan gå sammen å bli friske? Ikke at du må ned i vekt..men at du kan "holde" øye med henne ved å se hvordan hun veier maten etc. Ar da slipper hun å gjemme dette 

Om hun sier nei ..at hun kan hjelpe deg å gå ned i vekt slikt hun var vært flink å gjøre..da ville jeg tro røde flagg kommer opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Jeg er ikke glad i junk food.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker egoistisk og lite forståelsesfull. Du latterliggjør henne, og du tenker lite på hennes behov. Spesielt når du forventer sex etter hun har vært hos barna på natta. Alle skal liksom få sine behov dekket før henne. Syns synd på henne. Jeg kjenner meg igjen i prosjekt trening og slanking. Jeg holdt på akkurat likt da forholdet vårt var skikkelig dårlig noen år. Fikk ikke sove både pga av stress over forholdet, for hard trening og for lite mat. Jeg gikk lange turer om natta. Jeg brydde meg heller ikke om mannens mas om å gå for hardt ut. Det var deilig å kjenne at den fysiske smerten kunne overdøve den psykiske innimellom. Etterhvert ble forholdet bedre og bedre, etter utallige samtaler og engasjement for å forstå hverandre bedre. Da ble mannen plutselig streng, nektet meg å overdrive kosthold og trening, fulgte daglig opp og var litt kontrollerende. Det er jeg glad for, for der jeg var kommet begynte å bli sykelig. Han latterliggjorde aldri, fokuserte på sine behov, stakk når det ble vanskelig eller gav opp, slik du ser ut til å gjøre. Spørs om det er håp for dere. Du må i då fall ta deg kraftig sammen. 

Anonymkode: 9cd53...7af

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Jeg er heller ikke glad i dessert og godteri, og foretrekker ordentlig mat fremfor junk food. Nå begynner jeg å tro at du troller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det sjukeste her er verken jogging tidlig om morran eller veiing av mat, det er at du maser om puling etter at kona di har vært oppe med barna på natta!!! Fy fader så kvalmt, skam deg!

Anonymkode: 44968...e7c

Amen.

Veie mat er normalt, jogge tidlig er normalt.

Mase om sex, ikke normalt.

Anonymkode: fe09e...674

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Det som er sjukt er at hun gjør det i skjul. 
Hadde hun vært helt frisk hadde hun sagt noe om at - «nå som jeg trener så mye må jeg veie maten min for å være sikker på at jeg får i meg nok altså». Men hun gjør det jo i skjul, gjemmer vekten og vil ikke snakke om det. Det er det som Er det syke her. Samme med å stå opp midt på natten når hun ikke får sove for å jogge. 

Tidlig trening og sunt kosthold er absolutt ikke farlig eller sykt, men hemmelighetskremmeriet og trening om natten er det.  

Anonymkode: f854f...9cd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det som er sjukt er at hun gjør det i skjul. 
Hadde hun vært helt frisk hadde hun sagt noe om at - «nå som jeg trener så mye må jeg veie maten min for å være sikker på at jeg får i meg nok altså». Men hun gjør det jo i skjul, gjemmer vekten og vil ikke snakke om det. Det er det som Er det syke her. Samme med å stå opp midt på natten når hun ikke får sove for å jogge. 

Tidlig trening og sunt kosthold er absolutt ikke farlig eller sykt, men hemmelighetskremmeriet og trening om natten er det.  

Anonymkode: f854f...9cd

Joda. Er forsåvidt enig med deg,men jeg vet for lite detaljer til å kunne si så mye mer. Noe er galt ialefall. Enten med henne / han eller forholdet. Det er jo helt klart. Det er mange tegn her som ikke stemmer helt. Vi har også bare fått en side av saken. Jeg la godviljen til og tenker at hun har en jobb, så det å stå opp i fem tiden for å få seg en kjapp løpetur før alle har stått opp er greit i seg selv,men det er rart at hun skjuler dette.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvorfor i all verden tror du at det hadde vært "positivt" å ha sex etter hun har vært oppe med barna midt på natta? Den eneste det er positivt for er deg. Hun blir jo bare mer utslitt av det, stakkars. Du virker dessverre veldig enkel.

Anonymkode: cd29b...a07

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...