Gå til innhold

Tror kona har problemer med kropp/mat , men når ikke inn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drit nå i den gnålinga om å veie maten. Hvis hun legger maten inn i f.eks Lifesum så må hun veie den. Det er ikke farlig

Anonymkode: e9309...456

Dette. Jeg veide maten da jeg drev tung styrketrening. Ikke for å slanke meg, men for å veie gram protein, karbohydrater osv for å optimalisere muskelvekst.

Anonymkode: 62c98...d2d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gå ut å jogge midt på på natten fordi man ikke får sove er ikke normalt. 
Å jogge for Å ha egentid er helt klart både normalt og sunt - men ikke på natten. 
Noen får et usunt forhold til kropp og mat, så man skal ikke bare feie det under teppet. 

Kan du foreslå at du tar ungene på Morningen, så kan hun jogge før jobb da? Så slipper hun å stå opp så veldig tidlig. 

Dere er vel sammen i helgene.. hvordan er balansen mellom kost/aktivitet da? 

Sett deg ned og snakk med henne etter at barna har lagt seg. Ikke ta slikt når dere kan bli forstyrret av dem. 
Vis omsorg, og si at du er bekymret for henne.

Anonymkode: f854f...9cd

Det er veldig mange kvinner og menn som jogger veldig tidlig på morgenen. Klokka 5 er ikke natta. Og TS skriver at hun ikke har tid andre tider på døgnet. Hvorfor? Er det fordi han ikke bidrar med en dritt, slik at hun må fly rundt hele dagen og gjøre ting?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å mistenke at min kone har et problem med mat/kropp. Hun har gått ned en del kilo etter vi fikk to tette. Lagt om livsstilen sin, begynt å trene og spise sunt. Dette støtter jeg jo, men nå synes jeg det begynner å gå litt langt. Hun er ganske tynn nå, altså ikke undervektig- men hun kan ikke miste så mange mer kilo før hun blir for tynn. 

Hun jogger en del, rundt 50-60 km i uka, og sier selv hun gjør det for hodet sin del, og at det er hennes "fritid" med jogging og lydbok, og det eneste hun gjør kun for seg selv. Nå har hun derimot begynt å jogge ganske tidlig på morgenen,  typ 5-tiden for å få tid til det. Det synes jeg er ganske drøyt.

For noen dager siden  kom jeg inn på kjøkkenet. Da holdt hun på å veie noe mat. Hun forsøkte å gjemme det da jeg kom inn. Jeg prøvde å spørre hva hun dreiv med, da svarte hun bare at det ikke var noe spesielt. Jeg spurte da om hun dreiv å veide maten sin, men hun unngikk bare spørsmålet. Jeg prøvde å dra det opp en gang til under middagen,  men da latet hun bare som ingenting og begynte å snakke med barna. Jeg prøvde å ta det opp enda en gang etter maten, men da begynte hun bare å leke med barna. Da visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg følte meg så lite verdt at jeg bare dro vekk på kvelden etter at barna hadde lagt seg. 

Her om dagen merket jeg at hun ikke var i senga da klokka var halv 5. Da hun kom tilbake litt over 5 konfronterte jeg henne med at hun hadde jogget så tidlig. Hun sa at hun ikke fikk sove, derfor hadde hun gått ut og løpt en kort tur mens hun hørte på en lydbok hun syntes var spennende. Jeg sa at hun heller da kunne vekke meg og ha sex hvis hun ikke fikk sove. Jeg sa også igjen at jeg syntes det var rart at hun veide maten sin , og ikke ville gi meg en forklaring på det, og at det var det dummeste jeg hadde sett. Da ble hun kjempesur og prøvde å dra samtalene over på et helt annet emne. Hun sa at jeg aldri ga henne noe oppmerksomhet utenom når jeg ville ha sex,  og ikke koste henne /kysset henne ellers. Så dro hun opp de gangene jeg prøver å ha sex med henne på natta etter at hun har vært oppe med barna . Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt. Og før dere sier noe på at det er hun som er våken med de - de vil bare ha henne om natta og hvis jeg kommer istedenfor når jeg ikke gjennom og de roper bare på henne. 

Uansett, så sa jeg at hun prøvde å dra samtalene over på noe annet, og at jeg ville ha en forklaring. Hun sa da at hun måtte kunne velge selv når hun jogget, og at hun ville ha noenting for seg selv uten at jeg blandet meg inn i alt. Da ble jeg så frustrert og sint at jeg gikk ut i stua og la meg. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil fortelle meg noe, og det får meg til å føle at dette forholdet ikke fungerer. Hun åpner seg jo ikke for meg. 

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan nå inn ?

Anonymkode: 1d741...062

Og enda et spørsmål - var det du som brakte temaet vekt og kosthold etter at hun fødte to tette? Eller holdt du helt kjeft, men det er hun som fant ut at hun skulle slanke seg? Og hvem maser om sex på natta når hun er oppe med barna? Hvorfor er DU aldri oppe med barna? De roper bare på henne fordi hun er den eneste som gidder å bidra.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg skjønn litt hvordan du tenker...det kan bli skummelt når en person plutselig endre seg hekt og går ned masse kilo. Oh det høres jo ut som du elsket du kone slik hun var :)

Dette er vanlig da ja...dette kan utvikle seg til noe "farlig" men samtidig om hun har kontroll og dette ikke går utover hennes helse...er der jo fint.

Hvordan er det når der spiser middag sammen? Ute på restaurant? Blandt venner...spiser hun vanlig? Eller kjøper hun bare salater etc?.går hun på.do etter hun har spist? 

Følg litt med, eventuelt kan du jo snakk med din lege om du er bekymret 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at du er oppmerksom og bekymret og er enig i at dette ikke virker helt sunt. 

Men du angriper det helt feil. Selvfølgelig ønsker ikke kona di å åpne seg for deg hvis forslaget ditt til løsning er sex midt på natta??? Og når hun tar byrden med barn syns du attpåtil at hun skal avslutte med sex?? Beklager, men du er jo på en HELT annen planet enn kona di. 

Snakk med henne, men ikke konfronter. Slutt å mase om sex. Slutt! Lær deg å kommunisere på en mer åpen måte, vurder omså parterapi. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sjukeste her er verken jogging tidlig om morran eller veiing av mat, det er at du maser om puling etter at kona di har vært oppe med barna på natta!!! Fy fader så kvalmt, skam deg!

Anonymkode: 44968...e7c

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men problemet er at hun ikke sier en grunn. Hadde hun bare svart dette,  så, men hun unngår jo å svare meg ordentlig.

Ts

Du gir henne ingen oppmerksomhet, kysser ikke, ikke gir noen klemmer. Hun er usikker på om du finner henne attraktiv og prøver å gjøre seg finere, få en bedre kropp.

Du er grunnen.

Anonymkode: 81065...c3a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Da ble hun kjempesur og prøvde å dra samtalene over på et helt annet emne. Hun sa at jeg aldri ga henne noe oppmerksomhet utenom når jeg ville ha sex,  og ikke koste henne /kysset henne ellers. Så dro hun opp de gangene jeg prøver å ha sex med henne på natta etter at hun har vært oppe med barna . Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt. Og før dere sier noe på at det er hun som er våken med de - de vil bare ha henne om natta og hvis jeg kommer istedenfor når jeg ikke gjennom og de roper bare på henne. 

(...)

Jeg må bare si... det som jeg har uthevet over her tror jeg er akilleshælen i hele forholdet deres. Hvis du ikke skjønner at det er helt uaktuelt å ha sex med deg NÅR HUN HAR VÆRT OPPE PÅ NATTA MED BARNA.... og du faktisk tror at det er KOSELIG OG NOE POSITIVT.... Så må du virkelig ta deg en titt i speilet. Det som hadde vært koselig eller positivt hadde vært om du bidro mer hjemme. Hva er det du gjør som veier opp for alle de nettene hun står opp? Her i huset tror jeg det hadde måtte vært middagslaging minst 5 dager i uka, ALL klesvask og å få sove lenge både fredag og lørdag. For det er en total fallitterklæring at du som far har feilet såpass at du "når ikke igjennom" til verken barn eller mor, uten at det slår deg at det kanskje er dine egne kommunikasjonsevner det er feil med.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden? Du tenker det er noe positivt med sex etter at hun har vært våken på natta med barna?!? 
Hvis minstemann har vært våken på natta slik at jeg har vært våken, så er jo det jeg helst vil ha når han roer seg så mye søvn som mulig! 

Så hadde mannen ønsket å ha sex da, hadde det iallfall vært turn-off.

Sex på natta kan jeg ha hvis jeg vet jeg uansett får meg en god natts søvn uten andre oppvåkninger! 
Så det foreslår jeg at du slutter med med én gang! Nå har jo til og med kona di tatt det opp som problematisk og da må du jo skjønne at det ikke er noe hun ønsker!

En annen ting er når hun legger seg? Høres jo ut som om hun fort kan få for lite søvn hvis hun både er oppe med barna og står opp klokka 05?

Det er jo ikke sikkert hun sovner igjen med én gang heller etter å ha vært oppe med de? 

Så gjør du nok for å passe på at hun får nok søvn? Og det at barna bare vil ha henne har jo med vanen å gjøre! At de er vant til at det er hun som tar de. Hos oss ønsker ofte minstemann at jeg tar han, men hvis det passer dårlig, så gjør jo mannen min det. F.eks. for litt siden var mannen sykemeldt, mens jeg skulle på jobb. Sønnen våkna rundt klokka 04, og ville da ligge på puppen da jeg fremdeles ammer han. Men han fikk ikke sove igjen. Så da klokka nærmet seg 05.30 tok mannen min han med seg på stua slik at jeg fikk litt mer søvn før jeg måtte opp klokka 07. 
Du også burde prøve å komme mer på banen på natta. Selv om ungene vil protestere først fordi de ikke er vant til det, så vil de vende seg til det!

Anonymkode: db175...a87

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du møte henne med respekt, ikke latterliggjøring. Hva ville du oppnå med å si at "det er det dummeste jeg har sett", når du tok opp veiingen? Og å dra fram så alvorlige tema rundt middagsbordet og i lek med barna, er helt feil. Ta det opp når barna er i seng og si du er bekymret for henne, og at du synes hun er fantastisk vakker slik hun er, og at hun ikke trenger å bli tynnere. 

Jeg har to barn med en mann som ikke respekterte meg og som ble sur når jeg skulle ut på ting. Til slutt følte jeg meg så fanget og hakket på at jeg begynte å tro at verden ville ha det bedre uten meg. Heldigvis gikk jeg.

Anonymkode: 10eeb...307

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun sa at jeg aldri ga henne noe oppmerksomhet utenom når jeg ville ha sex,  og ikke koste henne /kysset henne ellers. Så dro hun opp de gangene jeg prøver å ha sex med henne på natta etter at hun har vært oppe med barna . Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt."

Dette er problemet til kona di. Hun sa det til deg. Løping er oppbyggende for henne. Sex med deg er ikke oppbyggende. Du er problemet hennes. Stakars dame.

Det å løpe klokken 5 om morgenen er ikke så uvanlig. Helt normalt å trene før jobb og etter leggetid når man har små barn. 

Anonymkode: 0c17b...ff8

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt

Kanskje en massasje eller noe annet er positivt om hun er sliten etter å ha stått opp..?

Anonymkode: 65f79...c30

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting galt i seg selv med å veie maten, men hvis hun gjorde det på en normal måte så er det rart at hun ikke vil snakke om det. Da fremstår det jo som om hun har noe å skjule.

Anonymkode: e0e57...f40

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sympati og forståelse helt til du skrev om sexmaset ditt. Da tenkte jeg at du har dårlig holdninger. Stakkars konen din.

Anonymkode: ba8c8...605

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hun føler seg kvalt både dag og natt. Kan relatere. Første gang i mitt liv jeg fant treningsglede var når barna var små, og jeg brukte trening som "pause" fra hverdagen. 

Om du er bekymret, så si det. Ikke gnål og latterliggjør. Det gjør garantert alt verre. 

Anonymkode: a4d51...374

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å mistenke at min kone har et problem med mat/kropp. Hun har gått ned en del kilo etter vi fikk to tette. Lagt om livsstilen sin, begynt å trene og spise sunt. Dette støtter jeg jo, men nå synes jeg det begynner å gå litt langt. Hun er ganske tynn nå, altså ikke undervektig- men hun kan ikke miste så mange mer kilo før hun blir for tynn. 

Hun jogger en del, rundt 50-60 km i uka, og sier selv hun gjør det for hodet sin del, og at det er hennes "fritid" med jogging og lydbok, og det eneste hun gjør kun for seg selv. Nå har hun derimot begynt å jogge ganske tidlig på morgenen,  typ 5-tiden for å få tid til det. Det synes jeg er ganske drøyt.

For noen dager siden  kom jeg inn på kjøkkenet. Da holdt hun på å veie noe mat. Hun forsøkte å gjemme det da jeg kom inn. Jeg prøvde å spørre hva hun dreiv med, da svarte hun bare at det ikke var noe spesielt. Jeg spurte da om hun dreiv å veide maten sin, men hun unngikk bare spørsmålet. Jeg prøvde å dra det opp en gang til under middagen,  men da latet hun bare som ingenting og begynte å snakke med barna. Jeg prøvde å ta det opp enda en gang etter maten, men da begynte hun bare å leke med barna. Da visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, og jeg følte meg så lite verdt at jeg bare dro vekk på kvelden etter at barna hadde lagt seg. 

Her om dagen merket jeg at hun ikke var i senga da klokka var halv 5. Da hun kom tilbake litt over 5 konfronterte jeg henne med at hun hadde jogget så tidlig. Hun sa at hun ikke fikk sove, derfor hadde hun gått ut og løpt en kort tur mens hun hørte på en lydbok hun syntes var spennende. Jeg sa at hun heller da kunne vekke meg og ha sex hvis hun ikke fikk sove. Jeg sa også igjen at jeg syntes det var rart at hun veide maten sin , og ikke ville gi meg en forklaring på det, og at det var det dummeste jeg hadde sett. Da ble hun kjempesur og prøvde å dra samtalene over på et helt annet emne. Hun sa at jeg aldri ga henne noe oppmerksomhet utenom når jeg ville ha sex,  og ikke koste henne /kysset henne ellers. Så dro hun opp de gangene jeg prøver å ha sex med henne på natta etter at hun har vært oppe med barna . Men jeg tenker jo at det bare er koselig etter at hun har vært oppe med de og trenger noe positivt. Og før dere sier noe på at det er hun som er våken med de - de vil bare ha henne om natta og hvis jeg kommer istedenfor når jeg ikke gjennom og de roper bare på henne. 

Uansett, så sa jeg at hun prøvde å dra samtalene over på noe annet, og at jeg ville ha en forklaring. Hun sa da at hun måtte kunne velge selv når hun jogget, og at hun ville ha noenting for seg selv uten at jeg blandet meg inn i alt. Da ble jeg så frustrert og sint at jeg gikk ut i stua og la meg. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil fortelle meg noe, og det får meg til å føle at dette forholdet ikke fungerer. Hun åpner seg jo ikke for meg. 

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan nå inn ?

Jeg synes du har all grunn til å være urolig. Alle disse trangsynte kommentarene om at det liksom skal være normalt å veie mat og den «sunne livsstilen» som handler om å droppe søvn for en lang joggetur er helt absurd. Dette er sykelig uansett hvordan man vrir og vender på det, med mindre man er en toppidrettsutøver. 
Også TS, at kvinner prøver å ta deg på noe i en diskusjon i stedet for å snakke om det som ble tatt opp er heller ikke noe nytt. Det er en helt vanlig forsvarsmekanisme veldig mange kvinner har når de ikke ønsker å snakke om noe som er vanskelig for dem. Hun prøver ikke å berolige deg, unnviker alle bekymrede spørsmål, og velger i stedet å angripe deg i stedet for å ha en konstruktiv samtale. 
Du vil virkelig ikke at barna skal se din mor veie sin egen mat, barn er veldig påvirkelig for  spiseforstyrrelser, og det er et helvete å komme seg ut av. Og har din kone dette, så må du ikke gi deg. Ville rådført meg med helsepersonell som kan sine saker om dine bekymringer. For her på KG er det altfor mye støy som kan knekke alle og enhver

Anonymkode: d27ba...6f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa også igjen at jeg syntes det var rart at hun veide maten sin , og ikke ville gi meg en forklaring på det, og at det var det dummeste jeg hadde sett. 

Det er jo ikke rart hun ikke vil fortelle deg noe når dette er holdningen din i utgangspunktet. Jeg hadde nok blitt lei meg av en sånn kommentar uansett hva det dreide seg om, og i hvert fall ikke fått lyst til å åpne meg om noe som var vanskelig ... 

Endret av Amnesia
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier jo til deg hva det er, men du lytter jo ikke. Hun bruker joggingen som sin egentid. Du gir henne kun oppmmersomhet når du vil ha sex. Hun vil ha egentid. Du kaller henne for dum for at hun vil ha kontroll på matinntaket sitt.

Hun vil ikke ha sex med deg etter at hun har vært med ungene. Hun vil ha kroppen litt for seg selv også. Alle vil ha en bit av henne hele tiden. La henne få litt tid for seg selv!

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. be din kone reise på en langhelg. Da har barna bare tilgang på deg, og det går seg til. For barna «vil ikke ha» deg fordi du ikke har orket tatt deg bryet med å være deres primæromsorgsperson. Dere voksne har ansvaret her, og må ta jobben med å koble henne av og deg på. 

2. det at du er noens partner gir deg ikke rett på svar. Du har spurt en gang. Hun har ikke svart. Du har ikke rett på noe svar. Jeg ville bedt deg oppføre deg etter gjentagelse nr 2, men din kone har åpenbart lavere krav til egen partner (siden hun synes du duger). Slutt å spørre, ts. Dette r faktisk ikke din sak. Hennes vennskap, hobbyer, tanker, egensex, vennskap etc er ikke noe du har rett på verken innsyn i etter skal føle deg berettiget til å ha en mening om, gitt at hun ikke ber deg komme med en mening. Og selv da skla alle - absolutt alle - meninger være høflig konstruktive. «Det er det dummeste jeg har hørt» er ikke noe du sier til noen du bryr deg om. Noensinne. Så begynn å i alle fall late som om du bryr deg om henne.

3. se over finansene, begge to. Og lag en plan - vær konkrete og realistiske - for hvordan dere etter samlivsbruddet sammen oppdrar barna på en god måte.

Anonymkode: 6fe2a...799

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som om hun kanskje er i ferd med å utvikle en spise-/tvangsforstyrrelse, som det er all grunn til å ta på alvor. Jogging om natten, veiing av mat, stadig vekttap mv.. for en person som absolutt ikke trenger det av helsemessige grunner, er et klart faresignal. Hun er åpenbart påvirket av trender i tiden; fagfolk på området har omtalt sykelig fokus på trening og kosthold som en ny folkesykdom. MEN: din håndtering av situasjonen høres jo ikke adekvat ut. Hun trenger definitivt ikke bebreidelser og kritikk. Sexmas i en slik situasjon blir dessuten en tilleggsbelastning.  Du bør oppføre deg lyttende empatisk og forståelsesfullt. Kanskje kan hun ha nytte av en psykolog.

Anonymkode: 0ca2b...a30

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...