Gå til innhold

Brudepynting

Gjest Gjest-Schnuppsi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-Schnuppsi
Skrevet

Vurderer å legge sminken selv, da det ikke er noen utpregede kompetente mennesker innen makeup på stedet jeg gifter meg.

Går med "normal" makeup til hverdags, så jeg skal nok klare å legge denne dagen også.

Men hva velger dere? Glossy? Skimmer? Matt?

Har tradisjonell brudekjole, og slør med glitrende stener i.

Dersom jeg velger en matt makeup til dagen, kan jeg legge på litt skimrende leppestift på festen? Eller skal jeg holde samme makeup hele dagen?

Hva gjør dere?

Ideer, tips, innspill mottas med takk!

-Schnuppsi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hva slags makeup du bruker til hverdags?

Jeg ville hvertfall gått for evt litt pudder på blank nese, solpusser, rouge og litt skimmer på kinnbena. Dette ser jeg på som et "must" den dagen jeg selv skal gifte meg.

Ville ikke gått for helt matt eller helt glossy, men matt med skimmer på strategiske steder..

Skrevet

Jeg syns det er lurt av deg å legge den selv. Jeg fikk lagt min av make-up artist, men siden hun ikke kjente meg,hva jeg brukte ellers, så ble jeg ikke strålende fornøyd.

Det er vanlig å gå for "full pakke" på bryllupsdagen, men holde seg til litt nøytrale farger. Med full pakke mener jeg, foundation, pudder, rouge på huden. Husk å lage godt underlag, sminken skal sitte hele dagen, og ta på gjerne litt ekstra med foundation enn du ellers gjør. Jeg syns det er fint med litt skimmer, men ikke mye. dersom du går får litt solpudder, så tror jeg det er lurt å holde seg til en halvmatt øyenskygge og leppestift, eller omvent, dersom huden er matt med litt skimrende rouge, så kan du ha skimrende øyenskygge.

det beste er nok å prøve seg fram på forhånd. Test ut fargene, hvor mye du skal ha av hva, kjøp inn alt du trenger så du ikke sitter der og mangler noe på selve dagen. Husk å bruke kvalitetssminke. Den skal holde seg i hele dag uten å stripe seg eller renne.

Skrevet

Hva trenger man slik at sminken sitter hele dagen?

Skrevet

Jeg bruker en "base" under foundationen. Da sitter det som sstøpt. Men selvsagt er det lurt å ta med litt ekstra i vesken, så man kan fixe litt på det etterhvert :)

Til trådstarter: Jeg går for diskret skimmer. Ikke mye, men ikke helt matt heller. Og jeg gjør det selv, absolutt!

Har litt gull i brudekjolen, så jeg kommer til å bruke gyldne nyanser. Har sett for meg at jeg nok kommer til å fixe på sminken før middagen, slik at jeg kanskje har litt mere/sterkere sminke på meg om kvelden. Da kan jeg kanskje bruke en litt mere skimrende lebestift, ser jeg for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...