Gå til innhold

Miste lappen i posten??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og en venn begynte å kjøre om kapp på e18 (fryktelig umodent), vi kjører ut av tunellen og der står det en politibil, kunne ikke se noen mennesker utenfor bilen. På dette tidspunktet var farten veldig stor, jeg ble umiddelbart meget redd men tenkte det gikk greit da jeg ikke ble stoppet. Når jeg kom hjem ble jeg fortalt at det er en som har fått brev i posten to uker senere om at han hadde mistet lappen.  
står jeg i fare for å miste lappen????

Anonymkode: 31ac4...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Håper det, men kjenner ikke lovverket, så vet ikke.

Anonymkode: 6b629...b9c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo si at du har kjørt for fort basert på skiltnummer. Men de har jo høyst sannsynelig ingen bevis for at du satt bak rattet så da er det bare for deg å nekte, og fortsette å nekte fram til du eventuelt blir presentert med noe håndfaste bevis. Og ikke la deg skremme av at de skremmer med høyere straff hvis du ikke inrømmer skyld. Fortsett å nekte helt til du eventuelt får bildebevis med dit ansikt.

Anonymkode: c6ca6...e95

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg og en venn begynte å kjøre om kapp på e18 (fryktelig umodent), vi kjører ut av tunellen og der står det en politibil, kunne ikke se noen mennesker utenfor bilen. På dette tidspunktet var farten veldig stor, jeg ble umiddelbart meget redd men tenkte det gikk greit da jeg ikke ble stoppet. Når jeg kom hjem ble jeg fortalt at det er en som har fått brev i posten to uker senere om at han hadde mistet lappen.  

Ja, det gjør du og det bør du, når du driver med slik uvettig kjøring som kan sette både deg, kameraten din og uskyldige menneskers liv i fare!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 minutter siden):

Ja, det gjør du og det bør du, når du driver med slik uvettig kjøring som kan sette både deg, kameraten din og uskyldige menneskers liv i fare!

Var kjempedumt, uavhengig om jeg mister lappen eller ikke skal jeg selvfølgelig ikke gjøre det igjen 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan sende bot/inndragelse inntil 3 mnd etter ugjerningen. Holder at de hadde en vide mot veien som viser det og det er det ikke usannsynlig at de hadde.

Uskyldige har dødd eller blitt varig skadet av andre som kjører slik, så håper dere begge får en overraskelse i posten innen de neste 3 mnd.

Anonymkode: 82072...c63

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ingenting på veien å gjøre, håper du mister lappen.

Anonymkode: bc6a7...d32

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er jo at du og vennen kan kjøre kapp helt lovlig på en bane. Det er ikke behov å misbruke E18 til det.

Det er da også mye tryggere å presse bilen opp mot 300km/t for de som vil på banen. De på banen tilbyr ekstra forsikringer og du kan til og med låne bil. Da slipper du slitasje på egen bil.

Om du ellers er glad i Autobahnkultur, så kan jo du se til Tyskland også:
https://nuerburgring.de/open-hours#event-inline-12

Kan ikke det være et spennende alternativ for deg og vennen?

Schmuhu

Endret av Schmuhu
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 0.31):

Var kjempedumt, uavhengig om jeg mister lappen eller ikke skal jeg selvfølgelig ikke gjøre det igjen 

Så dette var første gang du har kappkjørt? Ellers har du kjørt pent og pyntlig hele tiden?

Anonymkode: 90898...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så dette var første gang du har kappkjørt? Ellers har du kjørt pent og pyntlig hele tiden?

Anonymkode: 90898...5fb

Ja, kjempeflaut. Jeg er egentlig kjemperedd for å bryte regler. Men skulle tøffe meg å kjøre forbi vennen min. Ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke ta lappen uten bevis. Hvis de ikke har en gyldig måling og bevis for at det var du som kjørte så kommer de ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 0.10):

Du får prise deg lykkelig over at onkler Blå ikke la seg på hjul etter deg. 
Ja, du kan få brev importen/digipost, ja, du kan få politiet på døra, alt etter hvor fort du kjørte. 

Anonymkode: 0adf2...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 0.10):

Jeg har mine tvil angående denne historien, for alle politibetjenter hadde kjørt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...