AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hvorfor angrer jeg på ting jeg ikke var med på etterpå? Dette skjer omtrent alltid Anonymkode: a6956...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 https://no.m.wikipedia.org/wiki/FOMO Anonymkode: 213b1...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 Antageligvis fordi det er noe annet enn lysten til å delta som holder deg tilbake (feks frykt, overtenking osv), eller at du opplever at det du takket nei til ble noe helt annet enn du så for deg på forhånd (og dermed angrer du i etterkant fordi du gikk glipp av noe). Anonymkode: 21e1c...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 Det er slik med de fleste. Man anger stort sett mer på de tingene man ikke har gjort, enn de man har gjort. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Antageligvis fordi det er noe annet enn lysten til å delta som holder deg tilbake (feks frykt, overtenking osv), eller at du opplever at det du takket nei til ble noe helt annet enn du så for deg på forhånd (og dermed angrer du i etterkant fordi du gikk glipp av noe). Anonymkode: 21e1c...523 Godt poeng! Før man takker nei til noe, kan det være lurt å spørre seg selv, "takker jeg nei fordi jeg genuint ikke har lyst, eller er jeg redd eller usikker på hvordan det kommer til å bli hvis jeg takker ja?" Er det frykt, usikkerhet eller overtenking, kan det være en idé å prøve å presse seg selv litt. Latskap er også en viktig faktor. Det er ofte jeg virkelig ikke føler for å gjøre annet enn å ligge på sofaen og slappe av, men jeg har aldri angret på det de gangene jeg har presset meg selv til å heller finne på noe. Men det gjelder å ta seg selv litt på det, å innrømme for seg selv at "nå er jeg bare lat - kommer jeg virkelig til å angre på at jeg ikke tilbragte enda en kveld foran tv'en? Eller vil jeg angre mer på at jeg ikke var med vennene mine, dro på den turen, opplevde noe?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det kan vel også noen ganger være slik at fornuften forteller deg at dette ikke er lurt å gjøre, men så tenker du etterpå at det hadde jo vært så kult. La oss si du blir bedt med på spontantur til Maldivene. Du har ikke råd og takker nei. I ettertid kan du fort angre og tenke at det hadde vært så kult. Og det hadde det sikkert, men du hadde ikke råd og da var det beste valget å si nei. Anonymkode: 4a659...0d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå