Gå til innhold

Pris på progressive briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte progressive briller hos Krogh for  6 år siden og betalte ca. 15.000. Nå vil jeg gjerne ha nye, og har funnet en fin (og selvfølgelig dyr 😏) innfatning i samme butikk. Er redd det kommer til å bli veeeldig dyrt da jeg ser at 1 glass koster ca. 10.000, hvis glassene skal være av god kvalitet. 

Hva betaler dere for progressive briller, og er det «vanlig» å betale 20.000 + for en brille? 

Anonymkode: 033e0...572

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur eg betalte 8000 med alt på Brilleland i år. Anbefalar Brilleland. 

• Liker 2
Skrevet

Betalte ca 4000 for to par med progressive hos Specsavers. To for en. 

Anonymkode: 30517...461

• Liker 1
Skrevet
Capazitet skrev (7 timer siden):

Trur eg betalte 8000 med alt på Brilleland i år. Anbefalar Brilleland. 

Valgte du da de rimeligste glassene? 

Skrevet

6000, Noen prøvde å lure på meg dyrere fordi dem påstod at jeg hadde skjeve hornhinner og måtte ha hodeverk.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg betalte 13 000,- for mine i fjor. 

Endret av Hateridioter
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kjøpte progressive briller hos Krogh for  6 år siden og betalte ca. 15.000. Nå vil jeg gjerne ha nye, og har funnet en fin (og selvfølgelig dyr 😏) innfatning i samme butikk. Er redd det kommer til å bli veeeldig dyrt da jeg ser at 1 glass koster ca. 10.000, hvis glassene skal være av god kvalitet. 

Hva betaler dere for progressive briller, og er det «vanlig» å betale 20.000 + for en brille? 

Når du går til landets dyreste brillekjede så må du og være forberedt på at ting koster. 
Betaler langt mindre, under 50% hos Brilleland. De er helt greie for folk flest. 
Men noen kjøper vester til 50 000 andre klarer seg med 5 000 og atter andre bruker plastposer. 
Hva man velger å ville betale for er en privatsak.

Tar du kr 15 000 og deler på de 6 årene du har hatt brillene så blir jo prisen en annen.

Men Specsavers der går jeg ikke, der går grensen. 

Anonymkode: aa3c8...60f

Skrevet

Jeg ble fortalt at disse billig kjedene ikke testet, for min del, samsynsproblematikk like grundig som de jeg normalt går til. Jeg er avhengig at synstesten er bra og fanger opp dette. Har man bare langsynt eller nærsynt og ikke større problematikk så er nok billigkjedene helt greie. I mitt tilfelle er det dessverre ikke slikt, har mer enn det som er nevnt som må rettes opp i en brille. Så her kom forrige brille, glass og innfatning, på 15000kr. Og det er glassene som gjør det så dyrt.

Anonymkode: f5134...c17

Skrevet

jeg er medlem i et kundeprogram som gir noe rabatter men mine siste briller kostet 4000 for innfatningen og hvert glass koster 10 000 og det er med rabatt.. Uten ville glassene kostet meg 13000 pr stk. 

Anonymkode: e226f...6be

Skrevet

Jeg bruker progressive briller hele tiden. Kjøper på Specsavers, bruker de ca. 2-3 år før ny synstest og nye briller. Betaler normalt 5-6000,- for to par (det er 2 for 1 der). Kjøper da en vanlig og en med solbrilleglass. Kjøper de beste glassene, med alt av anti-ripe og anti-refleksbelegg osv. 

Tror aldri jeg har valgt en innfatning til over 1800 kroner. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Optika i Drammen har nå 40% avslag på glass. Progressive glass, maks 5.100 kr. og vanlige glass 2.300.

Jeg betalte 10.000 kr for glassene for 6 år siden. 

Anonymkode: 4637e...11e

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte hos Krogh i fjor og betalte 8000. Er nærsynt og har skjeve hornhinner.

Anonymkode: 3a2e5...32d

Skrevet

Sist jeg kjøpte progressive briller fra Interoptik (tre år siden) kostet de rundt 8000 kr for både glass og innfatning. Jeg har ulik styrke på øynene, skjeve hornhinner og alderslangsynthet. Disse brillene er progressive terminalbriller. Da jeg fikk kostnadsoverslag i år for progressive briller til å gå med, antydet de 10.000 kr for glassene (mener å huske innfatning kom i tillegg). De anbefalte selvsagt ikke billigste glass, men selv de kostet nesten 9000 kr. Jeg føler ikke at jeg trenger briller til å gå med, så jeg endte opp med å ikke kjøpe. Jeg prøvde også å bestille progressive briller fra Extraopticals, og de kostet litt over 2000 kr på tilbud, men siden jeg ikke syntes de funket til å lese på skjerm med, så returnerte jeg dem.
Jeg trives godt med de progressive terminalbrillene fra Interoptik på jobb og billige lesebriller fra Specsavers til hjemmebruk, så det blir ikke titusenkroners briller på meg med det første.

Skulle jeg bestemme meg for å få nye briller så tror jeg nok dessuten at det blir fra noen andre enn Interoptik. Er ikke spesielt fornøyd med verken prisnivå eller service hos dem her i byen.

Anonymkode: 49041...faf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sist jeg kjøpte progressive briller fra Interoptik (tre år siden) kostet de rundt 8000 kr for både glass og innfatning. Jeg har ulik styrke på øynene, skjeve hornhinner og alderslangsynthet. Disse brillene er progressive terminalbriller. Da jeg fikk kostnadsoverslag i år for progressive briller til å gå med, antydet de 10.000 kr for glassene (mener å huske innfatning kom i tillegg). De anbefalte selvsagt ikke billigste glass, men selv de kostet nesten 9000 kr. Jeg føler ikke at jeg trenger briller til å gå med, så jeg endte opp med å ikke kjøpe. Jeg prøvde også å bestille progressive briller fra Extraopticals, og de kostet litt over 2000 kr på tilbud, men siden jeg ikke syntes de funket til å lese på skjerm med, så returnerte jeg dem.
Jeg trives godt med de progressive terminalbrillene fra Interoptik på jobb og billige lesebriller fra Specsavers til hjemmebruk, så det blir ikke titusenkroners briller på meg med det første.

Personlig synes jeg progressive briller fungerer dårlig til skjermbruk. Dvs. ok til mobil og nettbrett, men ikke til PC. Blir sittende og vippe hodet oppover for å få hele skjermen i lesefeltet. Så jeg bytter til vanlige terminalbriller ved PCen og bruker progressive ellers. Uten briller er det nesten umulig å bruke mobilen for meg, så det er nesten bare når jeg er ute på tur med bikkja at jeg går uten. 

Skrevet
-jk- skrev (2 timer siden):

Personlig synes jeg progressive briller fungerer dårlig til skjermbruk. Dvs. ok til mobil og nettbrett, men ikke til PC. Blir sittende og vippe hodet oppover for å få hele skjermen i lesefeltet. Så jeg bytter til vanlige terminalbriller ved PCen og bruker progressive ellers. Uten briller er det nesten umulig å bruke mobilen for meg, så det er nesten bare når jeg er ute på tur med bikkja at jeg går uten. 

Jeg synes de progressive terminalbrillene er kjempegode til skjermbruk, da jeg ser godt både på skjermen (nederst i glassene) og en meter eller to unna når jeg ser opp fra skjermen (lengre opp i glassene). De progressive brillene som var beregnet til å gå med, var helt håpløse til å se på dataskjerm med. Jeg slet hardt med å finne noen måte å holde hodet på for å se tydelig på skjermen, og flyttet jeg blikket bare litt, så måtte jeg finjustere med hele hodet. Det kjentes nesten ut som at det var ulik styrke overalt i glassene (også om jeg flyttet blikket sidelengs), mens terminalbrillene er mer jevne i overgangen og kun endrer styrken gradvis når jeg flytter blikket opp eller ned i glasset.
Gå-brillene var også helt forferdelig å ha på når jeg spiller brettspill, for da må jeg også sitte og finjustere blikket hele tiden for å se godt.

Jeg er avhengig av briller når jeg skal lese eller se på mobil eller pc-skjerm, men ellers klarer jeg meg fint uten briller. Eneste unntak er selvsagt hvis jeg plutselig må lese noe med liten skrift på emballasje i butikken e.l. Da blir det mye mysing! :ler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg synes de progressive terminalbrillene er kjempegode til skjermbruk, da jeg ser godt både på skjermen (nederst i glassene) og en meter eller to unna når jeg ser opp fra skjermen (lengre opp i glassene). De progressive brillene som var beregnet til å gå med, var helt håpløse til å se på dataskjerm med. Jeg slet hardt med å finne noen måte å holde hodet på for å se tydelig på skjermen, og flyttet jeg blikket bare litt, så måtte jeg finjustere med hele hodet. Det kjentes nesten ut som at det var ulik styrke overalt i glassene (også om jeg flyttet blikket sidelengs), mens terminalbrillene er mer jevne i overgangen og kun endrer styrken gradvis når jeg flytter blikket opp eller ned i glasset.
Gå-brillene var også helt forferdelig å ha på når jeg spiller brettspill, for da må jeg også sitte og finjustere blikket hele tiden for å se godt.

Jeg er avhengig av briller når jeg skal lese eller se på mobil eller pc-skjerm, men ellers klarer jeg meg fint uten briller. Eneste unntak er selvsagt hvis jeg plutselig må lese noe med liten skrift på emballasje i butikken e.l. Da blir det mye mysing! :ler:

Det høres ut som "gå-brillene" dine hadde veldig lite lesefelt. Jeg har prøvd slike, det var ikke noe for meg. De jeg bruker nå til hverdags er helt uproblematiske til brettspill og slikt. Kun når jeg vil lese skarpt over midten av synsfeltet bytter jeg.

Men det tar noen dager å venne seg til å gå med progressive briller med stort lesefelt. Man kan bli litt svimmel eller kvalm i starten. Hjernen er heldigvis veldig tilpasningsdyktig, så om man bare holder ut forsvinner alt ubehag. Det er det verdt, fremfor å måtte dra frem brillene hver gang man skal lese noe på mobilen eller på emballasjen i butikken ;)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Valgte du da de rimeligste glassene? 

Det huskar eg ikkje, trur ikkje det

Skrevet

Jeg kjøpte progressive briller på nett. Rett over 1000 kroner med de dyreste linsene.

Anonymkode: 2b928...81e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...