AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 Herregud så lei jeg er med å jævles med denne bilen...! Jeg har en BMW 1serie, 2006 modell. Dritten har så mange feil, den ikke er verdt å reparere mer. Så jeg må selge den til noen som kanskje liker å mekke som hobby. Jeg tviler på at jeg får den solgt overhodet slik den er nå for den kan ikke kjøres ut av garasjen en gang. Mens jeg var borte i 2 uker gikk noe i stykker mens den bare stod i garasjen; hjulene tar helt oppi hjulbuen. En kollega foreslo det kunne være den kompressoren til luft-dempingen på bilen? Jeg trooor ikke det er fjæra som har knekt. Jeg kjøpte selvsagt splitter nye sommerdekk til denne skrothaugen i vår(de er jo nesten mer verdt enn den jævla bilen), og de er knapt brukt før jeg måtte parkere den permanent. Så de vil jeg selge separat, og det betyr at jeg må sette på vinterdekka, det får jeg til selv. Siden jeg må av med dekka likevel; hvor vanskelig er det evt. å reparere dette med dempingen, om det er problemet? Tviler på at en interessent har lyst å fikse det i min garasje før de kan kjøre den avgårde, lol. Anonymkode: 90078...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Tipper du må ha nye støtdempere, er det både foran og bak? Vanskelig å si hva det koster. Kommer jo ann på om du skal sette den på verksted eller gjøre det selv. Pris på deler finner man enkelt på nett. Skal den på verksted, ville jeg hentet inn tilbud fra feks 3 forskjellige. Men du bør få noen kyndige til å diagnostisere hva som faktisk er galt. En 18 år gammel bil er gjerne mer utgifter enn til nytte og hver enkelt kostnad bør vurderes ift verdien på bilen. Anonymkode: 17211...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hever ikke skrothaugen seg om du starter den? Kan være lekkasje i systemet, eller en belg har gitt etter. Anonymkode: 89793...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #4 Del Skrevet 24. oktober 2024 Skal du ha ny bil? Det stående rådet er å unngå alt av europeiske og amerikanske produsenter. Kjøp japansk eller koreansk. Helst Honda, Toyota, Mazda, Kia eller Hyundai om du vil ha en bil som varer, og som er noenlunde rimelig å holde ved like. BMW er da kjent for å være veldig upålitelig og de er samtidig svært dyre å holde på veien. Kjipt å måtte oppleve det selv, men ved neste kjøp har du en erfaring under beltet som gir deg et mer opplyst perspektiv på bruktbil. Lykke til! Anonymkode: 00d3d...1e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #5 Del Skrevet 24. oktober 2024 https://bimmers.no/forums/ Her er fora for BMW. Evt bimmere, som jeg har hørt noen BMW-førere har kalt seg... Anonymkode: 86fc2...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 24. oktober 2024 #6 Del Skrevet 24. oktober 2024 (endret) Bring Mit Werkstatt (ta med verksted) er et guttemerke for de som elsker å skru. At det går i stykker mens bilen står ubrukt er en del av konseptet og en viktig "must have" for BMW eiere. Nå til saken. Du kjenner bilen din kanskje best. Om du bruker si 15k på støtdempere og fjæring pluss diverse, så kan du kanskje få en grei bil de neste måneder, dersom alt annet er på stell. Kjøper du en ny eller nyere brukt, så har du lån og service kostnader samt verdifall. Da bruker du kanskje enda mer på bil enn reparasjonen. Når det er sagt så kommer det også an på hva bilbehovet ditt er. Må du ha en pålitelig bil, så kan det lønne seg å bruke ekstra penger på en nyere bil innen de asiatiske merker slik som anbefalt. Ønsker du skruopplevelsen, elsker deg på verkstedet og ikke trenger bilen hver dag, så hadde jeg beholdt BMWen. Schmuhu Endret 24. oktober 2024 av Schmuhu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #7 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tipper du må ha nye støtdempere, er det både foran og bak? Vanskelig å si hva det koster. Kommer jo ann på om du skal sette den på verksted eller gjøre det selv. Pris på deler finner man enkelt på nett. Skal den på verksted, ville jeg hentet inn tilbud fra feks 3 forskjellige. Men du bør få noen kyndige til å diagnostisere hva som faktisk er galt. En 18 år gammel bil er gjerne mer utgifter enn til nytte og hver enkelt kostnad bør vurderes ift verdien på bilen. Anonymkode: 17211...f68 I alle fall forran. Bak ser normalt ut. Om jeg skal ha den på verksted så må den jo taues, for den kan ikke kjøres. Og det er nettopp det som er problemet; det har stadig blitt mer utgifter på den, og jeg har gjort en del selv for å spare penger men nå er det ting som er i stykker som jeg ikke har nubbsjangs til å fikse selv. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hever ikke skrothaugen seg om du starter den? Kan være lekkasje i systemet, eller en belg har gitt etter. Anonymkode: 89793...3f1 Jeg har startet den etter at den sak ned, men det var kun 2 minutter, burde jeg la den gå litt og se om den hever seg? 🤔 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal du ha ny bil? Det stående rådet er å unngå alt av europeiske og amerikanske produsenter. Kjøp japansk eller koreansk. Helst Honda, Toyota, Mazda, Kia eller Hyundai om du vil ha en bil som varer, og som er noenlunde rimelig å holde ved like. BMW er da kjent for å være veldig upålitelig og de er samtidig svært dyre å holde på veien. Kjipt å måtte oppleve det selv, men ved neste kjøp har du en erfaring under beltet som gir deg et mer opplyst perspektiv på bruktbil. Lykke til! Anonymkode: 00d3d...1e5 Jeg har alt kjøpt ny bil, hehe:P Den er ikke perfekt, og kunne nok kjøpt noe objektivt sett bedre, men akk 😍 AnonymBruker skrev (11 timer siden): https://bimmers.no/forums/ Her er fora for BMW. Evt bimmere, som jeg har hørt noen BMW-førere har kalt seg... Anonymkode: 86fc2...5a1 Schmuhu skrev (6 timer siden): Bring Mit Werkstatt (ta med verksted) er et guttemerke for de som elsker å skru. At det går i stykker mens bilen står ubrukt er en del av konseptet og en viktig "must have" for BMW eiere. Nå til saken. Du kjenner bilen din kanskje best. Om du bruker si 15k på støtdempere og fjæring pluss diverse, så kan du kanskje få en grei bil de neste måneder, dersom alt annet er på stell. Kjøper du en ny eller nyere brukt, så har du lån og service kostnader samt verdifall. Da bruker du kanskje enda mer på bil enn reparasjonen. Når det er sagt så kommer det også an på hva bilbehovet ditt er. Må du ha en pålitelig bil, så kan det lønne seg å bruke ekstra penger på en nyere bil innen de asiatiske merker slik som anbefalt. Ønsker du skruopplevelsen, elsker deg på verkstedet og ikke trenger bilen hver dag, så hadde jeg beholdt BMWen. Schmuhu Skylder på X'n, han var bilinteressert så han som plukket ut originalt. Og nei, alt annet er IKKE på stell. Snarere tvert i mot. Det er olje lekkasje en eller anna plass, noe med noe armer(wtf), kompressoren til ACsystemet er gåen, og masse anna greier. Møkka lei av å leke mekaniker... Bytta batteri og annet småtteri selv med dårlig verktøy i iskald fellesgarasje. Not my cup of tea gitt. Men ny bil har jeg alt kjøpt:) Må bare kvitte meg med den gamle. Er det noe som helst sjanse for å få solgt den når den ikke er kjørbar? En evt. kjøper må gjerne bytte whatever som feiler den i min garasje så den kan bare kjøres avgårde for å gjøre resten, for den er kjørbar ellers, dog ikke på langtur. Men vet ikke om noen som orker det? Anonymkode: 90078...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #8 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I alle fall forran. Bak ser normalt ut. Om jeg skal ha den på verksted så må den jo taues, for den kan ikke kjøres. Og det er nettopp det som er problemet; det har stadig blitt mer utgifter på den, og jeg har gjort en del selv for å spare penger men nå er det ting som er i stykker som jeg ikke har nubbsjangs til å fikse selv. Jeg har startet den etter at den sak ned, men det var kun 2 minutter, burde jeg la den gå litt og se om den hever seg? 🤔 Jeg har alt kjøpt ny bil, hehe:P Den er ikke perfekt, og kunne nok kjøpt noe objektivt sett bedre, men akk 😍 Skylder på X'n, han var bilinteressert så han som plukket ut originalt. Og nei, alt annet er IKKE på stell. Snarere tvert i mot. Det er olje lekkasje en eller anna plass, noe med noe armer(wtf), kompressoren til ACsystemet er gåen, og masse anna greier. Møkka lei av å leke mekaniker... Bytta batteri og annet småtteri selv med dårlig verktøy i iskald fellesgarasje. Not my cup of tea gitt. Men ny bil har jeg alt kjøpt:) Må bare kvitte meg med den gamle. Er det noe som helst sjanse for å få solgt den når den ikke er kjørbar? En evt. kjøper må gjerne bytte whatever som feiler den i min garasje så den kan bare kjøres avgårde for å gjøre resten, for den er kjørbar ellers, dog ikke på langtur. Men vet ikke om noen som orker det? Anonymkode: 90078...207 Tenker med tanke på alle feilene og at det er en BMW 1serie (vi har også en slik stående på gårdsplassen som aldri har vært lengre i orden enn at vi kan starte den, snu og kjøre inn på plassen sin igjen og fortsette fiksen), så burde du satse på Gis bort mot henting 😄 Anonymkode: b1fa5...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #9 Del Skrevet 25. oktober 2024 Du får alltid minimum 3000 kr vrakpant. Så det er bunnen. Legg den ut for 9000 som delebil og vær veldig tydelig på at det er en delebil, med en klar og tydelig liste over feil du kjenner til - absolutt alle feil. Så blir du kvitt sulamitten. Alltid en eller annen ungdom eller kebabfantast som vil ha gamle BMW lel. Spent på hva den nye bilen er? Anonymkode: 00d3d...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå