Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #1 Skrevet 26. februar 2006 Hvordan har dere det økonomisk etter at dere har fått barn sammenlignet med når det var kun dere to?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Ingen forskjell, mer barnetrygd så det måtte vært positivt i alle fall. Og så kom det enda fler gitt. Merker det mye mer når de bikker 10-12 år at det er dyrt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Ikke så stor forskjell før hun begynte hos dagmamma, da gikk jeg ned i lønn (har 1 time redusert arbeidstid om dagen) og dagmamman skal ha betalt - 200 kr om dagen er over 4000 i mnd, skal godt gjøres å IKKE merke det. (Vendelin er bare 10 mnd, så vi får ikke kontantstøtte på 3 mnd enda. Dvs 4 mnd hos dagmamma uten kontantstøtte - 16 000 kr.)
Gjest marthepia Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Vi merker heller ingen stor forskjell..
Leanne Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 merker det vel litt.. men prioriteringen har jo blitt anderledes. Når jeg går inn på butikker som lindex, cubus, hm osv begynner jeg i dame avdelingen men ender alltid opp med å kjøpe klær til lille Lea (enda hun har mer en nok fra før ) Nå som jeg er student får jeg forsørgerstipend fra lånekassen, det + barnetrygd dekker barnehage kostnadene.. Men så er det jo alt det andre da.. klær, mat, leker, aktiviteter (babysvømming med mer) Dessuten husker jeg at jeg brukte masse penger på kafe besøk fra lille Lea var ca. 3 mnd og til permisjonen var over.. merker fort at man har "tid til overs" når man ikke har en jobb å gå til hver dag.. Det koster jo å forsørge et barn, så man vil jo merke det på økonomien..
Angelheart Skrevet 27. februar 2006 #8 Skrevet 27. februar 2006 Merker det nok litt, ja. Ikke at man har så mye dårligere råd,men at man prioriterer pengebruken anderledes. Det går f. eks lenger mellom hver gang jeg og mannen kjøper oss et nytt klesplagg, weekendturene utenlands er det så og si slutt på, ikke er det biff og rødvin hver helg lenger. Men vi har jo så mye mer igjen for det! Pengene brukes mer på klær til den lille, felles aktiviteter og slikt. Så blir det jo desto mer stas de få gangene vi koster på oss noe ekstra, da
Jens Skrevet 27. februar 2006 #10 Skrevet 27. februar 2006 Før vi fikk barn var vi mere ute, og brukte penger. Nå som vi har barn, er vi nesten alltid hjemme, og dermed har vi egentlig bedre råd enn før!Bar og restauranter koster myyyye! ser jeg nå!
BayliZ Skrevet 28. februar 2006 #11 Skrevet 28. februar 2006 Merker det ved at jeg er mer ute og shoppe kjeder meg liksom. Koser meg på shopping med den lille og da blir det alltid kafe besøk og alltid noe klær til henne. Så ja merker det godt på økonomien hvor jeg var flink til å spare ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå