AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg har begynt å døyve de psykiske smertene mine med alkohol. Vodka. Tar det sammen med Truxal, apodorm og imovane. Er diagnostisert med bipolar der depresjoner dominerer. Er 40 år, så jeg burde vite bedre enn å bli alkoholiker i så voksen alder. Er redd for å si det til fastlege/DPS. Redd de fjerner medisinene, sender mld til bv eller gjør tiltak som gjør at jeg angrer at jeg fortalte det. Drikker forøvrig aldri når barna på 10 og 12 er hos meg. Kun når jeg er alene. Er jeg alene? Hvordan har folk med lignende problemer det? Hvordan kommer du gjennom dagene? Jeg er ufør og slik formen er nå, er det riktig for meg. Har prøvd å presse meg jevnlig på trening, DPS, jobb, men det ender alltid med store angstutbrudd og total kapitulering. Anonymkode: fc804...b66 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Du vet jo selv at dette kun er destruktivt. Et vanlig mønster med alkoholmisbruk er økt fornektelse, og så etter hvert kan du ikke ha barna. Kjemp videre på de måtene du har lært og gjort til nå, selv om det er vanskelig. Alt blir verre ved å unngå de vonde følelsene og flykte med alkohol. Anonymkode: f0de7...03d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Skrevet 23. oktober 2024 De psykiske problemene kommer bare til å bli større om du fortsetter. Anbefaler deg å søke hjelp før det er for sent. Anonymkode: 74c3e...b8c 2
Belima Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 Hva gjør du hvis det skulle hende noe med et av barna dine og du må stille opp når de ikke er hos og du er full? Det skjer ikke for meg, bare alle andre tenker mange. Det kan desverre også skje med dine nærmeste at du må kunne være til hjelp i flere situasjoner. Ikke alltid en tenker så langt. Har jobbet i ambulansetjenesten og opplevd flere ganger at mor/far som ikke har hatt barna den uken, har blitt tilkalt ved akutt sykdom eller ulykker. Hvis du da ikke kan stille opp, så er jo muligheten tilstede, at ditt problem blir avslørt. For meg som mamma hadde det vært et stort problem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): De psykiske problemene kommer bare til å bli større om du fortsetter. Anbefaler deg å søke hjelp før det er for sent. Anonymkode: 74c3e...b8c Dette. Jo lenger du holder på jo vanskeligere blir det for deg. Barna dine fortjener den beste versjonen av deg, og det er ikke en alkoholisert mor. Anonymkode: 74509...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #6 Skrevet 24. oktober 2024 Hvis man bruker alkohol for å dempe vanskelige følelser er det ikke lett å slutte. Problemene slutter jo ikke sånn uten videre. Er en tråd her inne på kropp og helse, som omhandler folk som har problemer med alkohol, der er det mange som har samme problem som deg, du er altså ikke alene . Prøv å klare deg uten alkohol 1 dag, kanskje første uke, så to dager de 2 neste ukene osv. Stor klem fra meg💖. Anonymkode: a56b1...3d5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #7 Skrevet 24. oktober 2024 Hvis du ikke tør å gå til legen (noe jeg forstår godt) kan du prøve AA eller A-larm som første steg. De er anonyme og melder ikke fra til noen. Se om det hjelper. Anonymkode: 92d9b...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå