AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 Om noen uker skal jeg i 30-årslag til en venninne. Da noen av oss andre møttes i går, sa en av dem at hun som fyller år hadde gjort det ganske klart at hun ønsket (nærmest forventet) at vi ordner med tale eller annen underholdning (som først og fremst skal handle om henne). Er det vanlig å bestille sånt fra gjester? Jeg kunne godt funnet på en spontan liten tale eller fortalt noen morsomme historier fra opplevelser sammen, men merker jeg mister litt lysten. Anonymkode: 9288f...3c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Uff…. Nei…. Slikt må komme uoppfordret eller spontant… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg har fått ganske mange invitasjoner med telefonnummer til toastmaster og med beskjed om å sette seg på talerliste i god tid. Dette har vært 40 og 50 årsdager. Har også opplevd at jubilanten har kommentert at jeg ikke har satt meg opp på talelista enda og at jeg ikke måtte glemme det. Veldig spesielt etter min mening, særlig fordi jeg ikke hadde tenkt å holde tale eller ha underholdning. Anonymkode: ba408...589 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg har opplevd det til et bryllup. Jeg syntes det var veldig spesielt av bruden å komme med en sånn forespørsel. Anonymkode: 4fb20...44a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 Herregud så oppmerksomhetssyke og ego folk er. Pinlig Anonymkode: 40baf...aa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Del Skrevet 23. oktober 2024 Uff. Liker best slike tilstelninger uten masse taler. Anonymkode: 1cdaf...fe0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg har også opplevd det i et bryllup, der jeg var i slekt med brudgommen. Forespørsel kom fra bruden, som hadde oppdager at alle talerne var fra hennes side. Hun ønsket at noen taler skulle være fra hans side også. Det hun ikke tenkte på, var at ved å spørre flere og håpe på at noen skulle bite på, kunne risikere at alle holdt tale. Det gjorde vi alle mann, og brudgommen fikk flere enn henne til slutt. Fine taler, da, og god stemning. Ellers synes jeg det er snodig å be noen holde tale til seg. Til sin søster, til sin konfirmant osv er greit nok, men til seg selv? Rart. Anonymkode: 4cbae...2b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #8 Del Skrevet 24. oktober 2024 Takk for tilbakemeldinger! Litt godt å se at dette ikke er vanlig praksis 😅 Anonymkode: 9288f...3c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #9 Del Skrevet 24. oktober 2024 jeg ville startet en slik tale med "siden jubilanten har bestilt tale" Anonymkode: 27d01...94d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #10 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det eneste som er god stil er å spørre om: Være toastmaster Takke for mate Øvrige taler skal/bør komme fordi taleren selv tar initiativ. Anonymkode: 9c37b...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #11 Del Skrevet 24. oktober 2024 Ikke alle som har fått utdelt like lange sosiale antenner. Anonymkode: bbabf...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #12 Del Skrevet 24. oktober 2024 Et slikt krav hadde gjort at jeg ikke hadde kommet. Anonymkode: 35b23...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 24. oktober 2024 #13 Del Skrevet 24. oktober 2024 Tjah, man kan spørre i form av «kunne du tenke deg å holde en tale», men forvente eller «bestille» det er merkelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #14 Del Skrevet 24. oktober 2024 Og når de sitter der og den bestilte taleren taler… sitter de der da og liksom rødmer og er sjenerte? Lol … Anonymkode: 45eca...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 24. oktober 2024 #15 Del Skrevet 24. oktober 2024 mereo skrev (10 minutter siden): Tjah, man kan spørre i form av «kunne du tenke deg å holde en tale», men forvente eller «bestille» det er merkelig. Enig. Jeg har en venninne som er helt rå på å holde taler, men er ikke typen til å stikke seg frem. Hun trenger gjerne en liten oppmuntring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå