AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Barnet tørker seg selv når det har bæsjet, men det blir aldri rent nok, så vi voksne må alltid se over. Går nå i 1. klasse, og det hadde vært fint om han snart mestret tørking helt selv uten hjelp fra andre. Sier han må tørke til det ikke er mer på papiret, men virker som han ikke kommer bra nok til.. Når lærte deres barn å tørke seg skikkelig? Anonymkode: 20819...7e9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Dette skal barnet selvsagt kunne før hen begynner i 1.klasse. Sovna i timen? Anonymkode: cc239...a40 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnet tørker seg selv når det har bæsjet, men det blir aldri rent nok, så vi voksne må alltid se over. Går nå i 1. klasse, og det hadde vært fint om han snart mestret tørking helt selv uten hjelp fra andre. Sier han må tørke til det ikke er mer på papiret, men virker som han ikke kommer bra nok til.. Når lærte deres barn å tørke seg skikkelig? Anonymkode: 20819...7e9 En seksåring bør klare dette, med mindre han har svært løs mage og trenger ekstremt mange tørk. Hva skje på skolen, eller når han ikke er hjemme? Kan våtservietter være en løsning? (De skal ikke kastes i do). Anonymkode: ebdb0...49a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 Ja, det er vanlig. Anonymkode: 95563...a76 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Skrevet 23. oktober 2024 Det er vel like vanlig som uvanlig. Barn er forskjellige. Fortsett å øve, våtpapir er lettere. Konsistensen har også noe å si på om det er lett å tørke seg, så husk nok vann og fiberrik kost. Det går seg til. Anonymkode: 01176...40e 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Skrevet 23. oktober 2024 Ikke hør på de over. Så små barn klarer ikke å tørke seg ordentlig med kun papir. Er alltid litt rest av avføring i trusene til min 8åring. Hjemme bruker hun tør papir også går hun over med våteservietter for at det skal være helt rent. Anonymkode: b6b5c...fac 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Skrevet 23. oktober 2024 Er du ny her, TS? Slike ting er nytteløst å spørre om her på KG... Anonymkode: 918a1...0e5 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Skrevet 23. oktober 2024 Har en 6 åring og hun tørker seg jo selv, men det blir jo ikke alltid like bra som hvis jeg hadde gjort det. Det hender også at hun synes det kan være vanskelig å få det til hvis det er litt løsere avføring. Anonymkode: e9f4b...31a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #9 Skrevet 23. oktober 2024 Vi har liten dusj ved toalettet. Så enkelt og blir helt ren. Genialt for både voksne og ban Anonymkode: 01526...aef
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Skrevet 23. oktober 2024 Selvsagt kan det være vanskelig, innimellom er det «vanskelig» selv for meg på 40 år. Det kommer an på slikt som konsistens og mengde på avføringen det. Noen ganger må det mange tørk og mer tålmodighet til for oss alle. Anonymkode: d62d3...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Skrevet 23. oktober 2024 Ikke uvanlig tror jeg. 6 åringen min må også ses over. Klarer det stort sett selv, men hender at det er litt igjen som vi må hjelpe med. Noen bruker bare litt tid på å lære det helt. Anonymkode: 920a2...9a0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Skrevet 23. oktober 2024 Helt normalt. Man lærer så lenge man lever. Finnes godt voksne mannfolk som ikke kan tørke seg og går med bremsespor i undertøyet. Barn er forskjellige, øvelse gjør mester. Anonymkode: bd58d...513 4
Thyra Skrevet 23. oktober 2024 #13 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt normalt. Man lærer så lenge man lever. Finnes godt voksne mannfolk som ikke kan tørke seg og går med bremsespor i undertøyet. Barn er forskjellige, øvelse gjør mester. Anonymkode: bd58d...513 Dette.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #14 Skrevet 24. oktober 2024 Min 6-åring sliter også med å tørke seg helt ren selv. Han later til å slite med det å skjønne hvordan han skal "spre" skinkene, både for å minimere bæsj som kommer på rumpa i utgangspunktet, og også når det kommer til å komme til for å tørke. Typisk er at han later til å gjøre det stikk motsatte, knipe sammen... Han har slitt veldig med det å bæsje i do i det store og det hele, så vi er bare glad for at han endelig faktisk bæsjer i do, og ikke holder seg i dagesvis til han får forstoppelse... Anonymkode: d9ba8...36a 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #15 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ikke hør på de over. Så små barn klarer ikke å tørke seg ordentlig med kun papir. Er alltid litt rest av avføring i trusene til min 8åring. Hjemme bruker hun tør papir også går hun over med våteservietter for at det skal være helt rent. Anonymkode: b6b5c...fac Greit at det gjelder din 8-åring, men det er helt feil at «så små barn ikke klarer» som om det er en fasit. De aller fleste barn på den alderen klarer det jo helt fint. Min har tørket seg selv fra hun var 3 og har aldri hatt et bremsespor i trusa. Ditt og ts sitt barn er bare litt treigere en snittet. Anonymkode: aba57...bf7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #16 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Greit at det gjelder din 8-åring, men det er helt feil at «så små barn ikke klarer» som om det er en fasit. De aller fleste barn på den alderen klarer det jo helt fint. Min har tørket seg selv fra hun var 3 og har aldri hatt et bremsespor i trusa. Ditt og ts sitt barn er bare litt treigere en snittet. Anonymkode: aba57...bf7 Hvilket snitt sikter du til? Anonymkode: 23423...1dd
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #17 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilket snitt sikter du til? Anonymkode: 23423...1dd Gjennomsnittet av barn på 6-8 år, om man sjekker trusa til 10. 000 barn i den alderen etter de har vært på do er det neppe bremsespor hos flertallet, men garantert hos noen. Anonymkode: aba57...bf7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #18 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 20.40): Ikke hør på de over. Så små barn klarer ikke å tørke seg ordentlig med kun papir. Er alltid litt rest av avføring i trusene til min 8åring. Hjemme bruker hun tør papir også går hun over med våteservietter for at det skal være helt rent. Anonymkode: b6b5c...fac Mine på både 6 og 8 klarer det fint i 90% av tilfellene. Sjelden spor etter bæsj i trusene. Men, uansett, enig i å ikke høre på de i starten av tråden, for dette er selvsagt svært ulikt. Kommer mye an på om de gidder. Hatt en lang runde med 6-åringen her at «jo, å tørke deg skikkelig SKAL du ta deg tid til.» Hun syntes det tok fryktelig lang tid i starten… og forsåvidt fortsatt. Og det tar jo litt tid, men sånn er det. Må bare klargjøres hva som er forventningene. Anonymkode: c56db...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå