AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #21 Del Skrevet 25. oktober 2024 Liker ikke at de blir mistenkelig trege etter noen år, og at det er få muligheter for å tilpasse grensesnittet. Og at de er dyre. Anonymkode: 40027...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #22 Del Skrevet 25. oktober 2024 Blueberrymuffin skrev (16 timer siden): Iphone er eneste mobilen på markedet i dag med 6.9 tommer skjerm. Mener Galaxy telefonene er på 6.7 og 6.8 tommer om jeg husker rett. Jeg har sammenlignet specs nå, og du har rett i at iPhone har 6.9 mens Samsung har 6.8 (Sammenlignet iPhone 16 max pro eller hva det var den heter, mot Samsung Galaxy S24 Ultra) Men, for meg så blir 6.9 feil pga bredde/høyde forholdet. Jeg liker ikke at tlf er for høy ift bredden. Så argumentet om at skjermen er for liten faller, men jeg liker ikke høyden så da liker jeg ikke skjermen. iPhone veier mer enn Samsung. iPhone har mindre ram enn Samsung. Det er heller ikke fingeravtrykksleser og det overrasket meg, det var det på tidligere modeller. Jeg sammenligner de tingene som er viktig for meg. Størrelse og pris er viktigst. Og så brukervennlighet, og jeg syns Samsung har bedre mulighet til å få telefonen til å bli sånn jeg vil ha den. (Jeg har ikke testet iPhone siden v8, så ting kan være annerledes nå ift det, men siden det er flere ting jeg ikke liker så vil jeg ikke kjøpe for å teste heller - bare hvis jeg hadde fått en testtelefon uten å betale) Av de tingene jeg bryr meg om så vil ikke iPhone nå opp til Samsung. Anonymkode: 63a74...24f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 25. oktober 2024 #23 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): iPhone veier mer enn Samsung. iPhone har mindre ram enn Samsung. Det er heller ikke fingeravtrykksleser og det overrasket meg, det var det på tidligere modeller. Anonymkode: 63a74...24f iPhone 16 Pro Max veier 227 gram, Samsung S24 Ultra 233 gram. Så Samsungen er tyngst, men forskjellen er neglisjerbar. Fingeravtrykksleser, hva i all verden skal du med det? FaceID er jo totalt overlegen der. Jeg byttet fra iPhone SE 2020 til iPhone 13 Mini utelukkende for å få FaceID da fingeravtrykksleseren ofte var ubrukelig. F.eks i regnvær, når man har bløte fingre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. oktober 2024 #24 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): iPhone har mindre ram enn Samsung. Det er heller ikke fingeravtrykksleser og det overrasket meg, det var det på tidligere modeller. Anonymkode: 63a74...24f Bare for å korrigere, eller fylle på, disse to punktene her. Mengde RAM sier ikke nødvendigvis at noe er raskere enn noe annet. Ser vi for eks på denne sammenligningen ser du at iPhone gjør det bedre en Samsung på to av testene her: https://www.tomsguide.com/phones/i-put-the-iphone-16-pro-max-vs-galaxy-s24-ultra-through-a-7-round-face-off-heres-the-winner Når det gjelder fingeravtrykksleser så stemmer det at nyere iPhoner ikke har dette. Dette kom fra iPhone X og de har Face ID i stede for, som bare virker. Dersom du på død og liv må ha fingeravtrykksleser så må du velge noe annet ja. Men så folk er klar over det så fungerer Face ID ekstremt bra og jeg personlig ser ingen grunn til at en trenger noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 25. oktober 2024 #25 Del Skrevet 25. oktober 2024 Skal ikke egentlig si at jeg misliker Apple, men generelt sett er produktene deres enten for dyre, eller for dårlige, sånn med tanke på mine ønsker og behov. En iPhone gir meg ingenting nyttig jeg ikke får i en telefon til 3-4000, jeg trenger verken nettbrett eller bærbar PC, de stasjonære maskinene deres er dyre og ufleksible, og jeg opplever ikke at Airpod Max er noe bedre enn et betraktelig billigere Sony-headset. TVen min er glup nok til at jeg ikke ser noe behov for en Apple TV, og annen forbrukerelektronikk jeg "må" ha, lager de rett og slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 25. oktober 2024 #26 Del Skrevet 25. oktober 2024 (endret) Jeg opplever at andre produsenter lager minst så gode telefoner og nettbrett og laptoper som Apple. Og til en mye bedre pris. Også litt prinsipp. Opplever det som hypet. Og jeg har en tendens til å anti-snobbe. Endret 25. oktober 2024 av Stor pike 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. oktober 2024 #27 Del Skrevet 25. oktober 2024 For overpriset. Jeg føler jeg får mye mer for pengene med en Android tlf. Liker ikke operativsystemet til Apple. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #28 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg foretrekker å kunne reparere og oppgradere maskinene mine, etter eget forgodtbefinnende. Apple lar meg ikke gjøre noen av delene. Anonymkode: 7f0b6...c37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #29 Del Skrevet 25. oktober 2024 Bare fordi jeg ikke forstår de. Jeg forstår ikke logikken bak, hvordan programvaren er bygget opp. Og jeg forstår ikke hvordan jeg tilpasser produktene. Jeg er vant til android og windows, så jeg regner med at det er derfor jeg synes apple er så vanskelig. Nå nylig prøvde jeg å hjelpe et eldre familiemedlem med å tilpasse iphonen sin. Han ønsket seg en handleliste og en huskeliste på hjem-skjermen. Sånn at den er synlig hele tiden, og man kan notere ned ting etterhvert som man kommer på noe. Det er noe jeg har hatt på android-telefonen i årevis, men jeg klarte ikke finne ut hvordan man gjør det på iphone. Det er frustrerende når man prøver å få til noe enkelt, men bare må gi opp fordi man ikke forstår hvordan det gjøres. Anonymkode: 4e62e...d91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #30 Del Skrevet 25. oktober 2024 Elsker Apple. Hele familien har hele fjøla. iPhones iPads MacBooks iMacs airpods airpods max Apple tv name it. Take my money ❤️ Anonymkode: dd3ae...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 25. oktober 2024 #31 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg foretrekker å kunne reparere og oppgradere maskinene mine, etter eget forgodtbefinnende. Apple lar meg ikke gjøre noen av delene. Anonymkode: 7f0b6...c37 Det er faktisk et ganske vesentlig poeng. Dingser som er limt sammen, fulle av brikker loddet direkte på hovedkortet, er jo helt skrekkelig. Det er såpass forbruker- og miljøfiendtlig at det strengt tatt ikke burde vært tillatt engang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #32 Del Skrevet 25. oktober 2024 Når det gjelder iPhone, så finner jeg billigere alternativer som er like bra og bedre på de områdene som teller mest for meg. Eneste jeg savner er Face ID som er mer sikker enn lignende på android. Airpods litt det samme bare i større grad. Til prisen av Airpods, så kan man få mye bedre lyd og mye høyere byggekvalitet om man kjøper fra et merke som hovedsakelig fokuserer på HiFi produkter Anonymkode: 90b9d...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn84 Skrevet 25. oktober 2024 #33 Del Skrevet 25. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): PC med Win er i samme gata nå, fikk jeg høre på jobb av dataansvarlig der. Sånn sett spiller det ingen rolle. Anonymkode: 338b4...327 Det stemmer ikke. Du kan fint kjøre siste Windows på en ti år gammel PC fordi de aldri har byttet prosessorarkitektur. Og alt av maskinvare følger samme standard, så du enkelt kan bytte deler selv. Endret 25. oktober 2024 av Brukernavn84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 25. oktober 2024 #34 Del Skrevet 25. oktober 2024 Okapi skrev (2 timer siden): Skal ikke egentlig si at jeg misliker Apple, men generelt sett er produktene deres enten for dyre, eller for dårlige, sånn med tanke på mine ønsker og behov. En iPhone gir meg ingenting nyttig jeg ikke får i en telefon til 3-4000, jeg trenger verken nettbrett eller bærbar PC, de stasjonære maskinene deres er dyre og ufleksible, og jeg opplever ikke at Airpod Max er noe bedre enn et betraktelig billigere Sony-headset. TVen min er glup nok til at jeg ikke ser noe behov for en Apple TV, og annen forbrukerelektronikk jeg "må" ha, lager de rett og slett ikke. Ja, klarer du det med en telefon til 3000,- er det klart det er gunstig med Android. Jeg reagerer stort sett på de som sier at iPhone er overpriset og så kjøper de en like dyr telefon fra Samsung isteden Ang. Apple-TV så er ikke fordelen der så stor om du kun har én TV. Har du 4 som oss er det gull verdt. Om jeg laster ned en ny app (f.eks da HBO byttet til MAX, sletter den gamle og flytter rundt på ikonene så synkroniseres dette automatisk til alle de 3 andre TVene. Hjemskjermen er altså helt lik og oppdatert uansett hvilken TV jeg slår på, så her er det en del tid å spare innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #35 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare fordi jeg ikke forstår de. Jeg forstår ikke logikken bak, hvordan programvaren er bygget opp. Og jeg forstår ikke hvordan jeg tilpasser produktene. Jeg er vant til android og windows, så jeg regner med at det er derfor jeg synes apple er så vanskelig. Nå nylig prøvde jeg å hjelpe et eldre familiemedlem med å tilpasse iphonen sin. Han ønsket seg en handleliste og en huskeliste på hjem-skjermen. Sånn at den er synlig hele tiden, og man kan notere ned ting etterhvert som man kommer på noe. Det er noe jeg har hatt på android-telefonen i årevis, men jeg klarte ikke finne ut hvordan man gjør det på iphone. Det er frustrerende når man prøver å få til noe enkelt, men bare må gi opp fordi man ikke forstår hvordan det gjøres. Anonymkode: 4e62e...d91 Det er ikke noe vanskelig, det har jeg på hjemskjermen min selv. Lag en liste du kaller f.eks "handleliste" i "påminnelser" og legg på hjemskjermen. Anonymkode: 2b055...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #36 Del Skrevet 25. oktober 2024 Jeg sammenlignet feil telefoner først, tror jeg, sikkert derfor det ble feil ift RAM som jeg skrev over her. Men, det med skjermen er den største årsaken til at jeg ikke kommer til å prøve iPhone. Str.forholdet er feil for meg. Og når det gjelder ansikts-id i stedet for fingeravtrykk. Det er face-greie på Samsung også, men jeg velger å ikke bruke det, for det er bare irriterende syns jeg. Så det er grunn nummer to. Jeg vil ha fingeravtrykk eller stryke mønster. Snublefot62 skrev (10 timer siden): Bare for å korrigere, eller fylle på, disse to punktene her. Mengde RAM sier ikke nødvendigvis at noe er raskere enn noe annet. Ser vi for eks på denne sammenligningen ser du at iPhone gjør det bedre en Samsung på to av testene her: https://www.tomsguide.com/phones/i-put-the-iphone-16-pro-max-vs-galaxy-s24-ultra-through-a-7-round-face-off-heres-the-winner Når det gjelder fingeravtrykksleser så stemmer det at nyere iPhoner ikke har dette. Dette kom fra iPhone X og de har Face ID i stede for, som bare virker. Dersom du på død og liv må ha fingeravtrykksleser så må du velge noe annet ja. Men så folk er klar over det så fungerer Face ID ekstremt bra og jeg personlig ser ingen grunn til at en trenger noe annet. Det er nok død og liv om å gjøre den fingeravtrykksleseren for meg hehe, men ja, jeg velger noe Samsung så jeg slipper FaceID som jeg syns er irriterende. De som foretrekker iPhone får gjøre det, jeg bryr meg egentlig ikke, jeg syns bare Samsung er mye bedre og mer mulighet for å tilpasse sånn jeg vil ha det. Jeg kjøper heller ikke den aller største modellen, så da jeg sammenlignet så brukte jeg feil - og da ble iPhone 3000 dyrere enn den jeg ville valgt. Sjekket ikke iPhone versjonen som er et hakk mindre enn den pro max, så jeg aner ikke hvordan skjermen er der. Anonymkode: 63a74...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #37 Del Skrevet 25. oktober 2024 På grunn av prisen, enkelt og greit. Anonymkode: f8bb5...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #38 Del Skrevet 25. oktober 2024 Har apple smart-tv og skjermen er dekket av apper som man ikke kan se på uten å kjøpe noe/ha abonnement. Jeg vil ikke betale ekstra for hbo, disney viaplay, apple filmer og all mulig dritt. Jeg vil bare se rikstv. Spotify kan være greit men er innmari tungvint å skifte konto. Barna er vant med at jeg sier nei til alt nå da men det var noe dritt i begynnelsen å ha alle appene strødd over alt. Får jo ikke skrudd de av/slettet. Men sånn er sikkert alle tv-er nå, de skal bare tjene mer mer mer. Fjernkontrollen er også for jævlig tynn og sleip. Et under at den ikke har blitt ødelagt ennå. Tror ikke det er lovlig å skrive hva jeg har lyst å gjøre mot de/den som oppfant tv-boks uten knapper så man blir tvunget til å kaste dritten og kjøpe ny boks hvis fjernkontollen dør. Misliker også apple fordi de tydeligvis har monopol på produktplassering i tv-serier. Ikke realistisk at 100% av karakterene har iphone og mac. Anonymkode: f9aef...552 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #39 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På grunn av prisen, enkelt og greit. Anonymkode: f8bb5...891 Helt enig. At den norske kronen er rævkjørt vises godt igjen for å si det sånn. Anonymkode: 3ec65...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #40 Del Skrevet 25. oktober 2024 Høy pris, dårlig kvalitet. Anonymkode: 58cd3...6a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå