AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Hvis det er lov da... Anonymkode: 99cbc...ce1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Hva tenker du på? Du vet jo ikke hvem som er på vakt det aktuelle tidspunktet du evt skal innom for å føde. Anonymkode: 8210c...336
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg jobber ikke på det aktuelle stedet, men hadde mitt navn kommet opp på en slik gruppe hadde jeg mislikt det svært kraftig! Tror faktisk det kunne vært enda en grunn til å forsvinne fra yrket! Tenk deg om hva du faktisk oppfordret til. Hadde du ønsket at du ble diskutert med fullt navn på et åpent forum? Er ikke sikkert du hadde følt deg enig i det som ble skrevet, men kunne ikke forsvart deg. Husk at alle er forskjellige og har forskjellig kjemi med ulike mennesker. Alle fødsler er også ulike- noe som gjør at det krever ulik behandling fra oss. Til syvende og sist gjør vi jo vårt ytterste for å gi den aller beste omsorgen og støtten! Anonymkode: 69c91...a07 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg jobber ikke på det aktuelle stedet, men hadde mitt navn kommet opp på en slik gruppe hadde jeg mislikt det svært kraftig! Tror faktisk det kunne vært enda en grunn til å forsvinne fra yrket! Tenk deg om hva du faktisk oppfordret til. Hadde du ønsket at du ble diskutert med fullt navn på et åpent forum? Er ikke sikkert du hadde følt deg enig i det som ble skrevet, men kunne ikke forsvart deg. Husk at alle er forskjellige og har forskjellig kjemi med ulike mennesker. Alle fødsler er også ulike- noe som gjør at det krever ulik behandling fra oss. Til syvende og sist gjør vi jo vårt ytterste for å gi den aller beste omsorgen og støtten! Anonymkode: 69c91...a07 Det er ikke forbudt å navngi helsepersonell verken her eller der. Man kan finne at enkelte blir hengt ut på nett enten med fult navn eller med så mye beskrivelse at personen er lett gjenkjennelig. Vi kan bare gå til leselisten. Der kan folk ytre seg både sant og usant om navngitt helsepersonell. Leger og legeforeningen har jobbet mye med å få nettstedet fjernet, men uten å få medhold fordi pasienter har lov til å uttale seg om helsepersonell. At noen ikke liker og er ukomfortabel med den slags uthenging, det er høyst forståelig, men det gjør ikke det ulovlig å dele. Se og til hva ansatte i barnevernet må tåle av uthenging på nettet, hets, forfølgelse og trusler på privaten to både seg selv, deres barn og pårørende. Heller ikke dette er mulig å stanse. Men hva ts her sikter til, det vet bare hun. Anonymkode: 641d4...55d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #5 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg mente ikke nødvendigvis navn. Men om noen har noen gode eller dårlige opplevelser med noen. Hører en del er misfornøyd med KK, og lurer derfor på om det kan være noen jordmødre som kan bidra til det. Anonymkode: 99cbc...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Skrevet 23. oktober 2024 Har bare fantastiske opplevelser med KK. Virkelig engler i hvitt som jobber der, både jordmødre og leger. Anonymkode: ad2a0...8c8 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Skrevet 23. oktober 2024 Var nylig på GU der, veldig tålmodige og vennlige de jeg traff. Anonymkode: e5319...91d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Skrevet 23. oktober 2024 Traff vel ca seks ulike jordmødre under fødselen på kk og jeg likte alle sammen. Var utrolig positivt overrasket over den utrolige kompetansen og tryggheten de utviste❤️ skriver ingen navn fordi det føles ikke rett, men jordmødrene på kk fortjener ikke å dekkes inn i all den dårlige omtalen om kk. Det er ledelsen som er problemet, ikke jordmødrene. De er mine helter❤️ Anonymkode: 4f990...17c 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #9 Skrevet 24. oktober 2024 Fødte på Føde A, ble veldig godt ivaretatt, fikk beholde det samme rommet fra vi kom til vi ble skrevet ut flere dager senere. Alle jordmødre som var innom oss de dagene var respektfulle og dyktige. Anonymkode: 660a9...1b5 1 2
Sandie Skrevet 24. oktober 2024 #10 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg mente ikke nødvendigvis navn. Men om noen har noen gode eller dårlige opplevelser med noen. Hører en del er misfornøyd med KK, og lurer derfor på om det kan være noen jordmødre som kan bidra til det. Anonymkode: 99cbc...ce1 Jeg har født både på KK og Voss, og har begge steder vært veldig fornøyd med de ansatte. Det jeg var mindre fornøyd med på KK var de vonde madrassene og flermannsrommene. Men nå som de er flyttet inn i nytt moderne bygg er nok fasilitetene blitt betraktelig bedre. Som andre skriver her er det ledelsen ved KK som har skapt det dårlige ryktet de har. De ansatte "på gulvet" er snille og flinke folk. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #11 Skrevet 24. oktober 2024 Jeg har også veldig god erfaring med jordmødre jeg har hatt på KK. Både under fødsel og på barsel. Det er viktig å huske på at det ofte ikke er enkelt-ansatte som ikke imøtekommer forventningene. Ofte er det utfordringer på systemnivå og i et arbeidsmiljø som kan prege forventningene og opplevelsene til fødende. Anonymkode: d3ba4...2f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #12 Skrevet 24. oktober 2024 Har født to barn på KK. Tror jeg kunne fridd til samtlige - de var enestående alle sammen. Unge, eldre, uansett. De var perfekte. Anonymkode: 96c48...d2e 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #13 Skrevet 24. oktober 2024 Jeg har også utelukkende gode erfaringer med ansatte på KK, både under svangerskap, fødsel og barsel. Fantastiske folk - selv vikarene som var innom i fellesferien da jeg var der. Anonymkode: c3811...088 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #14 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 18.42): Hvis det er lov da... Anonymkode: 99cbc...ce1 Jeg møtte ikke noen jeg likte noen av gangene. Føde A og barsel 1. slitsomme og sure stort sett. De var hakket greiere med meg gang to da jeg hadd født vaginalt. Men første gang med keisersnitt, da tror jeg de aktivt prøvde å behandle meg dårlig. Kanskje jeg ikke fortjente oppfølging fordi jeg hadde hatt den enkle veien med keisersnitt. Ikke vet jeg. Ikke at det var er valgt jeg hadde tatt.. det endte faktisk med at barnet gikk så mye ned i vekt at vi måtte bli der ekstra lenge. Og den dag i dag 6 år etterpå sliter ungen enda med å få i seg nok mat! Og det mener jeg er utelukkende fordi de peste på med amming selv om det ikke var noe melk. Anonymkode: bf100...43b 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #15 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg møtte ikke noen jeg likte noen av gangene. Føde A og barsel 1. slitsomme og sure stort sett. De var hakket greiere med meg gang to da jeg hadd født vaginalt. Men første gang med keisersnitt, da tror jeg de aktivt prøvde å behandle meg dårlig. Kanskje jeg ikke fortjente oppfølging fordi jeg hadde hatt den enkle veien med keisersnitt. Ikke vet jeg. Ikke at det var er valgt jeg hadde tatt.. det endte faktisk med at barnet gikk så mye ned i vekt at vi måtte bli der ekstra lenge. Og den dag i dag 6 år etterpå sliter ungen enda med å få i seg nok mat! Og det mener jeg er utelukkende fordi de peste på med amming selv om det ikke var noe melk. Anonymkode: bf100...43b Når du ikke møter noen du liker i det hele tatt…. Da er det kanskje ikke de ansatte som er hovedproblemet…. Anonymkode: 4f990...17c 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #16 Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Traff vel ca seks ulike jordmødre under fødselen på kk og jeg likte alle sammen. Var utrolig positivt overrasket over den utrolige kompetansen og tryggheten de utviste❤️ skriver ingen navn fordi det føles ikke rett, men jordmødrene på kk fortjener ikke å dekkes inn i all den dårlige omtalen om kk. Det er ledelsen som er problemet, ikke jordmødrene. De er mine helter❤️ Anonymkode: 4f990...17c Nå er ledelsen byttet ut da hen som satt som leder pensjonerte seg for litt siden. Anonymkode: 641d4...55d
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #17 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når du ikke møter noen du liker i det hele tatt…. Da er det kanskje ikke de ansatte som er hovedproblemet…. Anonymkode: 4f990...17c Ja du liker kanskje å tro det. Men News Flash, en kan merke arbeidskultur og arbeidsmiljø på alle som jobber samme sted. Er det surt så påvirker det selv de «greieste». Og på KK virket det som om folk var lei. Enkelte verre enn andre. Men som sagt som andre gangs fødende så var de greiere med meg. Men det var verre med hun førstegangsfødene i sengen ved siden av med sterke etterier. De ansatte himlet med øynene og sukket og stønnet over hvor mye hun klaget. Det endte med at hun reiste hjem full i etterier med en baby som ikke klarte å amme Anonymkode: bf100...43b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #18 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er ledelsen byttet ut da hen som satt som leder pensjonerte seg for litt siden. Anonymkode: 641d4...55d Hvorfor i alle dager skriver du hen? Det er ikke akkurat ukjent hvilket kjønn hun var. Anonymkode: 4f990...17c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #19 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja du liker kanskje å tro det. Men News Flash, en kan merke arbeidskultur og arbeidsmiljø på alle som jobber samme sted. Er det surt så påvirker det selv de «greieste». Og på KK virket det som om folk var lei. Enkelte verre enn andre. Men som sagt som andre gangs fødende så var de greiere med meg. Men det var verre med hun førstegangsfødene i sengen ved siden av med sterke etterier. De ansatte himlet med øynene og sukket og stønnet over hvor mye hun klaget. Det endte med at hun reiste hjem full i etterier med en baby som ikke klarte å amme Anonymkode: bf100...43b Merkelig at du er den eneste i denne tråden som «merket det»🙄 Anonymkode: 4f990...17c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #20 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Merkelig at du er den eneste i denne tråden som «merket det»🙄 Anonymkode: 4f990...17c Ja men det er plenty av andre tråder som omhandler dette. Det er måten ts spør på som dikterer hvem det er som svarer. Anonymkode: bf100...43b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå