AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Del Skrevet 23. oktober 2024 Barnet mitt skal til tannlegen for første gang på fredagen. Han er ikke særlig glad i å la oss pusse tennnene hans så jeg er litt skeptisk til om han lar en fremmed tannlege få rote i munnen hans😅 da jeg var liten fikk vi premie etter å ha vært hos tannlegen, f. eks. en ring eller sprettball eller noe, får barn fortsatt det så jeg kan lokke med at han får gave hvis han gjør som tannlegen sier? Eller har de sluttet med det? Anonymkode: 21e63...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ja, de har en liten boks med premier man kan velge fra. Første gangen kjøpte jeg også en liten ting som premie. Anonymkode: 4bf80...ca2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Del Skrevet 23. oktober 2024 ja, det har de. Anonymkode: eefdc...1d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Del Skrevet 23. oktober 2024 De får her. Men det er jo en risk å ta da, hvis deres tannpleier/tannlege ikke deler ut. Anonymkode: 9821d...051 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 23. oktober 2024 #5 Del Skrevet 23. oktober 2024 De har noe ræl i en skuff. Men stas for kidsa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ja de har det enda. Stor stas. Anonymkode: 6561e...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Del Skrevet 23. oktober 2024 Har fått her, men ville ikke lovt noe. Plutselig har de ikke, det er ikke noe barnet vil ha, osv osv. Aldri lov ut noe på andre sine vegne. Anonymkode: 1aa4d...0eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ikke til tannlegen, nei. Derimot fra. Anonymkode: 0a48c...b3b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 23. oktober 2024 #9 Del Skrevet 23. oktober 2024 Altså, skulle det vise seg at tannlegen ikke har noe å dele ut, så er det ikke verre enn å ta ham med ut og kjøpe en liten ting selv. Premie får han jo da uansett 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg jobber i boligen for utviklingshemmede som av og til trenger belønning og motivasjon. Sist gang jeg fulgte en bruker til tannlegen, fikk hun et like plastdyr Anonymkode: 35708...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg synes det blir helt feil tilnærming å lokke barnet med til tannpleier bare på grunn av at han kan få gave. Da oppfordrer du til en materialistisk tankegang, der barnet kun gjør ting bare for belønningens del. Istedenfor å reflektere over betydningen av det som må gjøres. Anonymkode: d63f3...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 23. oktober 2024 #12 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke til tannlegen, nei. Derimot fra. Anonymkode: 0a48c...b3b Av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke til tannlegen, nei. Derimot fra. Anonymkode: 0a48c...b3b Fra? Jeg mener "av", eventuelt "hos". Får barn fortsatt premie av tannlegen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet mitt skal til tannlegen for første gang på fredagen. Han er ikke særlig glad i å la oss pusse tennnene hans så jeg er litt skeptisk til om han lar en fremmed tannlege få rote i munnen hans😅 da jeg var liten fikk vi premie etter å ha vært hos tannlegen, f. eks. en ring eller sprettball eller noe, får barn fortsatt det så jeg kan lokke med at han får gave hvis han gjør som tannlegen sier? Eller har de sluttet med det? Anonymkode: 21e63...13e *AV* tannlegen. Anonymkode: 86faa...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Del Skrevet 23. oktober 2024 kommodevaran skrev (59 minutter siden): Altså, skulle det vise seg at tannlegen ikke har noe å dele ut, så er det ikke verre enn å ta ham med ut og kjøpe en liten ting selv. Premie får han jo da uansett 🤷♀️ Ts her jeg tenker akkurat det samme men virker jo som at de fleste tannleger fortsatt deler ut disse gavene. Betyr nok mye for barna, husker selv hvor stas jeg synes det var! Anonymkode: 21e63...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke til tannlegen, nei. Derimot fra. Anonymkode: 0a48c...b3b Går ut fra at noe falt ut av overskriften? Tenkte det skulle være "premie for å gå til". Kanskje. Anonymkode: 9821d...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det blir helt feil tilnærming å lokke barnet med til tannpleier bare på grunn av at han kan få gave. Da oppfordrer du til en materialistisk tankegang, der barnet kun gjør ting bare for belønningens del. Istedenfor å reflektere over betydningen av det som må gjøres. Anonymkode: d63f3...31c Det er vel de færreste barn som har en indre motivasjon eller ser poenget med å gå til tannlegen. Og noen ganger må vi gjøre ting vi egentlig ikke vil eller ser poenget i. Sikker på at det kommer til å gå bra med ts sitt barn om det får en belønning for å gå til tannlegen. Det er nok verre om tannlegen får gjort jobben sin. Anonymkode: 7c4f4...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel de færreste barn som har en indre motivasjon eller ser poenget med å gå til tannlegen. Og noen ganger må vi gjøre ting vi egentlig ikke vil eller ser poenget i. Sikker på at det kommer til å gå bra med ts sitt barn om det får en belønning for å gå til tannlegen. Det er nok verre om tannlegen ikke får gjort jobben sin. Anonymkode: 7c4f4...176 Glemte å skrive ikke i innlegget mitt 😊 Anonymkode: 7c4f4...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 24. oktober 2024 #19 Del Skrevet 24. oktober 2024 Ja, barn får premie etter endt tannlegebesøk. Men ville uansett ikke lovet noe. Min mellomste fikk ikke premie første gang hun var hos tannlegen fordi hun ble redd og nekta å åpne munnen. Så da fikk hun ikke premie. 😅 (vi kosa oss litt etter besøket da. Dro på lekeplassen og hun fikk velge middag) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå