AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Hei. Jeg har fått innkalling til gastroskopi ( kamera på slange ned i svelget ). Jeg gruer meg vanvittig til det. Derfor lurer jeg på om noen her har vært igjennom det selv? Hvordan kjennes undersøkelsen ut? Hvor lenge varer den? Anonymkode: 530a2...702
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Les tråden her Anonymkode: 18187...0fb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #3 Skrevet 23. oktober 2024 Ubehagelig men ikke smertefult. Tar bokstavlig talt ikke mer enn 3-4 minutter, går helt fint. Anonymkode: a7ab4...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har fått innkalling til gastroskopi ( kamera på slange ned i svelget ). Jeg gruer meg vanvittig til det. Derfor lurer jeg på om noen her har vært igjennom det selv? Hvordan kjennes undersøkelsen ut? Hvor lenge varer den? Anonymkode: 530a2...702 Finnes rikelig med få dager gamle tråder på temaet. Vis respekt for dem som har skrevet i de trådene, og la dem slippe å bruke tid og å fylle opp nette med repeterende informasjon. Anonymkode: 4d8b9...797 2 1
Huldraisør Skrevet 23. oktober 2024 #5 Skrevet 23. oktober 2024 Har gjort det en gang. Fikk godt dop og det var ingen problem. Kunne gjort det igjen uten å blunke. Masse lykke til.
mommyaka Skrevet 23. oktober 2024 #6 Skrevet 23. oktober 2024 Gjorde dette i august..grua meg som bare det...fikk avslappet middel...sov igjennom alt. Ville bedt om dette. Men du kan ikkje kjøre på 24 timer
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Skrevet 23. oktober 2024 mommyaka skrev (37 minutter siden): Gjorde dette i august..grua meg som bare det...fikk avslappet middel...sov igjennom alt. Ville bedt om dette. Men du kan ikkje kjøre på 24 timer Takk for svar! Hvordan ga de deg middelet? Intravenøst eller tabletter? Spray? Anonymkode: 530a2...702
mommyaka Skrevet 23. oktober 2024 #8 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for svar! Hvordan ga de deg middelet? Intravenøst eller tabletter? Spray? Anonymkode: 530a2...702 Intravenøs...ble borte på10 sekunder..aldri vært så avslappet 🤣
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #9 Skrevet 23. oktober 2024 Ingen vits i å grue seg. Har vært i gjennom den undersøkelsen men da med beroligende i form av injeksjon. Litt sløv og litt brekking underveis, men gikk helt greit/fint. Slapp av det går fint Anonymkode: fa662...43c 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg deler gjerne erfaring! Har gjort det to ganger. Fikk bedøvelsesspray i hslsen, det tror jeg er standard. Fikk ikke noe beroligende. Det var ubehagelig da jeg skulle svelge slangen. Men det gikk greit, selv om jeg brekker meg lett. Jeg brukte avspenningsøvelser jeg hadde lært på gravide-yoga begge ganger, og fikk ros for å være rolig. Det blir spytt og tårer. Ikke bry deg om det. Det er som mange har sagt fort unnagjort. Og hvis du orker å se på skjermen, er det ganske interessant å se tarmen sin fra innsiden! Anonymkode: dcf50...9a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #11 Skrevet 24. oktober 2024 Gjort det en gang i våres, og ikke for å gjøre deg urolig, men jeg synes det var veldig ubehagelig. Fikk spray i munnen/halsen først, ikke noe tilbud om beroligende. Kanskje jeg burde spurt..! Hadde store problemer med å få slangen ned, synes også legen var litt hardhendt og da strittet jeg automatisk bare mer imot. Når slangen først var nede, var ikke så ille. Og ganske raskt unnagjort. Anonymkode: 79262...36d 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #12 Skrevet 24. oktober 2024 Om du er henvist til privatklinikk med avtale så er de ofte mye mer liberale med bruk av beroligende, de gir det etter ønske. Ved sykehus skal de i utgangspunktet forholde seg til retningslinjene fra helsedirektoratet som betyr ingen beroligende, kun bedøvelsesspray. Anonymkode: 1d670...d2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå